Beste forummers,
Ik heb inmiddels mijn as gedemonteerd en sta op het punt om de buitenste ashoes te vervangen (passagierskant). Maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen.
Het ding met lagers en alles erin waar de hoes omheen zit eigenlijk, dat is de homokineet toch? Als deze los kan van de rest van de as dan zou je de nieuwe hoes er mooi overheen kunnen schuiven.
Dus moet die homokineet los? en hoe doe ik dat dan?
wie geeft raad en advies?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zet de as in de bankschroef en geef de homokineet een dreun met de moker. Plop!
klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
oowh, die is er nu dus zo af te halen. Ideaal, alleen jammer dat ik de bankschroef aan gort heb gedraaid toen ik mijn draagarmen reviseerde ops:
Ik hoop dat het zonder ook gaat luken, bedankt!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Nou dat is gelukt, de nieuw ashoes zit er ook op. Maar hoever moet je de ashoes aan de ene kant precies om de as zetten, er zit ergens een punt waar de as een klein beetje dikker wordt, moet de hoes hier precies aan toe of moet deze hier juist net op het verhoginkje vastgemaakt worden.
Verder dacht ik dat zo’n ashoes wel flink stevig vastgemaakt moet worden, echter met de klemmen die erbij geleverd zijn komt de hoes nou niet echt zo stevig vast als ik dacht dat het zou moeten.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Het brede gedeelte hoor goed te klemmen om de homokineet. Het smalle gedeelte is vast, vast genoeg. De ashoes hoort niet strak te staan, maar ook niet te hangen. Je kunt kijken of de hoes goed zit door de aandrijfas in verschillende bochten te bewegen.
Vergeet niet de hoes weer te vullen met speciaal vet.
inderdaad, erop zetten, niet te ver en dan de homokineet rond draaien, dan zet ie zijn eigen een beetje
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
het zit allemaal weer op z’n plaats onder de wagen, bedankt
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goedgedaan! Het vet niet vergeten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
mooi grijs (achtig) vet is er in gegeaan
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Je ZX wordt wel verwend zeg! Volgens mij heb je al de halve voorkant vernieuwd!
Achja, als je eenmaal bezig bent ......
Waar ik ook nog achter ben gekomen: Versnellingsbak olie meurt echt verschrikkelijk zeg!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ja, dat stinkt goed!!!
Vraag me alleen nog af, waar je het kunt peilen.
Weet niet of ik er genoeg in heb zitten namelijk.
Oke, ik heb er nu 1,6 liter in zitten ofzo.
Maar was aan het bijvullen op de parkeerplaats, dus had geen zin in morsen.
Morgenavond maar onder de carport een halve liter erbij gooien.