theiz schreef:Die keerring is wel de slechtste die stuk kan gaan! Dan moet de versnellingsbak los en vervangen kan qua arbeidsuren vergeleken worden met vervangen van de koppelingsplaten. Doorrijden kan ook gevaarlijk worden: Olie op het vliegwiel =slippende koppelingsplaten.
Nu zit het lek aan de achterzijde van het vliegwiel, dus het komt niet zomaar tussen de frictie, maar toch…
Wat een onzin.. De nokkenaskeerring waar over gesproken wordt heb je in een half uur vervangen. Het waaiert wel wat naar achteren maar komt echt niet zomaar op de drukgroep.
Koppeling die zwaar gaat betekent dat de drukgroep versleten is. Kun je nog een tijd mee rijden hoor, maar je krijgt hem alleen goed door de drukgroep te vervangen. Als ie verder niet slipt en niet te hoog zit is het OK.
Verder is 3 ton een leuke stand voor een diesel: categorie net ingereden. Diesels met minder kms vind je niet zo snel. Niet zo piepen dus over die km-stand. Het is geen Fiat Pinda. Deze wagen is gemaakt om kilometers te vreten en met 3 ton is ie lekker op stoom.
Ik vind 650 EUR lastig in te schatten. Het is te zeggen dat er wel eens break worden aangeboden voor minder geld. ALs ie verder netjes onderhoud heeft gehad en hij ziet er verder goed uit zou ik er niet te lang over miepen. Gewoon doen.
Groet,
Marten
Weefje heeft nog contact gehad met de eigenaar terwijl we vandaag bij enkele handelaren en dealers zijn gaan kijken. De eigenaar was nogal boos dat Weefje de auto niet wil kopen en volgens hem heeft die BX geen enkele olie lekkage en lekkage van remvloeistof (is toch LHM bij een BX?). Verder vond hij dat we zijn raam hebben gesloopd, ja zeg dat had bij iedereen kunnen gebeuren, die rail was duidelijk helemaal doorgerot toen ik hem eruit haalde. Een ander had gezegd, laat maar zitten deze auto koop ik niet en zie zelf maar hoe je dat raam weer dicht krijgt, wat dat betreft ben ik zeer vriendelijk geweest om het deurpaneel open te maken.
Verder bleef bij zijn laagste prijs van € 700.
Weefje heeft het advies van Bram opgevolgd om het toch maar niet te doen.
mpostma schreef:theiz schreef:Die keerring is wel de slechtste die stuk kan gaan! Dan moet de versnellingsbak los en vervangen kan qua arbeidsuren vergeleken worden met vervangen van de koppelingsplaten. Doorrijden kan ook gevaarlijk worden: Olie op het vliegwiel =slippende koppelingsplaten.
Nu zit het lek aan de achterzijde van het vliegwiel, dus het komt niet zomaar tussen de frictie, maar toch…Wat een onzin.. De nokkenaskeerring waar over gesproken wordt heb je in een half uur vervangen. Het waaiert wel wat naar achteren maar komt echt niet zomaar op de drukgroep.
Ja ja ja! Ik had al gerectificeerd!!
Ik dacht even dat het om de nokkenas keerring ging….
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
ZX1.4i schreef:.... De eigenaar was nogal boos dat Weefje de auto niet wil kopen en volgens hem heeft die BX geen enkele olie lekkage en lekkage van remvloeistof (is toch LHM bij een BX?). Verder vond hij dat we zijn raam hebben gesloopd, ja zeg dat had bij iedereen kunnen gebeuren, die rail was duidelijk helemaal doorgerot toen ik hem eruit haalde. Een ander had gezegd, laat maar zitten deze auto koop ik niet en zie zelf maar hoe je dat raam weer dicht krijgt, wat dat betreft ben ik zeer vriendelijk geweest om het deurpaneel open te maken.
Verder bleef bij zijn laagste prijs van € 700.
Weefje heeft het advies van Bram opgevolgd om het toch maar niet te doen.
Nou, dat had wel wat vriendelijker gekund. Op zich vind ik de prijs niet eens zo beroerd als het om een verder redelijk goede BX gaat, maar als je direct al wordt beschuldigd van het slopen van zijn raam terwijl deze al verrot was zou ik wegwezen en nooit meer terugkomen. Nou ja, sterkte met jullie zoektocht.
Lekkere mentaliteit !!!! Idd wegwezen… raimrailzen zijn een bekend probleem bij BXjes, vet je raamrubbers regelmatig in met Teflon spray dat helpt…. kon je geen 200 euro korting krijgen voor dat raam sohail ?
>Roest in de kofferbak en onder de auto heb ik niet gezien, wel waren er >roestplekken bij de achterportieren. Niet op de portieren zelf, maar het >gedeelte van de auto onder de portieren (hoe noem je dat gedeelte?).
Dat noemen ze geloof ik “kokerbalk”. Ik hoor verder niks schokkends, allemaal peanutspunten die voor een paar eur zijn op te lossen. Maar om deze reden alleen moet je de auto gewoon lekker laten staan.
Karel
Ich bin ein Breaker
Weefje schreef:ik vind 650 nog teveel…. 300000km is echt ONWIJS…
Mmmm… Ik heb de BX nog niet gekocht…. Maar drie ton is, denk ik, toch niet het maximale? Heb gehoord van PSA-dieseltjes met zes ton op het klokje.
Beste weefje…..had je nu nog niks gevonden ??
Ik had je ook dacht ik nog geen antwoord gegeven op je vraag over die km/st….welnu…..zoals ook Marten al opmerkte…is 3 ton nog *niks* voor een TZD (of TGD)...uiteraard heeft dat niks te maken met de rest van de auto (veersysteem, wielophanging e.d.)....schijfremmen (ook achter!!)...maar dat zijn zaken die voor betrekkelijk weinig geld zijn te verhelpen bij o.a. Kwikfit e.d….of zelf doen natuurlijk.
Beste weefje…..had je nu nog niks gevonden ??
Ja en nee. Aan de ene kant wil ik snel een auto. Aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter is te wachten en een jongere auto te kopen…. En die wil ik niet van de bank. Sparen dus!
Als ik zelf handig was, is het een ander verhaal.
als de koppeling zwaar gaat zijn waarschijnlijk de koppelingsplaten bijna op.
= dure reparatie
probeer hem inderdaad voor 650 mee te krijgen (hoewel ik dat voor die kmstand ook nog best veel vind)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Bram schreef:Weefje schreef:ik vind 650 nog teveel…. 300000km is echt ONWIJS…
Mmmm… Ik heb de BX nog niet gekocht…. Maar drie ton is, denk ik, toch niet het maximale? Heb gehoord van PSA-dieseltjes met zes ton op het klokje.
Beste weefje…..had je nu nog niks gevonden ??
Ik had je ook dacht ik nog geen antwoord gegeven op je vraag over die km/st….welnu…..zoals ook Marten al opmerkte…is 3 ton nog *niks* voor een TZD (of TGD)...uiteraard heeft dat niks te maken met de rest van de auto (veersysteem, wielophanging e.d.)....schijfremmen (ook achter!!)...maar dat zijn zaken die voor betrekkelijk weinig geld zijn te verhelpen bij o.a. Kwikfit e.d….of zelf doen natuurlijk.
Alsjeblieft….. geen kwikfit.
Gr.
Marten
mpostma schreef:Alsjeblieft….. geen kwikfit.
Gr.
Marten
Ach Marten…..voor remblokjes en schijven…olie verversen, uitlaat, banden e.d. reparatie’s kun je best naar zo’n Kwikfit gaan…uiteraard liet ik de meer specialistische (LHM)-reparatie’s door een Citroen-specialist doen…..en nu met de ZX i.i.g. ook nog v.w.b. de Dieselmotor.
Overigens ga ik zelden naar Kwikfit, maar naar Carfit in de Rozenstraat te Haarlem….waar al jarenlang een Turkse monteur werkt (Massoud) die verdomd goed weet waar hij mee bezig is.
Een zeer aan te bevelen adres..waar je meestal niet lang hoeft te wachten…‘goedkoop’ is…en klantvriendelijk.
Aan te beleven dus voor Citroenrijders in de omgeving Kennemerland.
(mag dit, een beetje reclame maken ?)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mag hoor, mannen als die Massoud zijn goud waard! Enne Weefje, er zijn nog zat goede BX-en te koop voor weinig, dus gewoon op je gemak doorshoppen. Er staat zat te koop op Marktplaats.nl. En zo handig ben ik zelf ook niet hoor.
Wat voor iets zoek je eigenlijk? Een diesel, of een turbodiesel? Voorkeur voor Berline of Break? Ik geloof namelijk dat een collega van me (waar ik verder niet zoveel contact mee heb) een vrij goed onderhouden donkerblauwe BX 19TGD break heeft uit ongeveer 1992. Geen idee wat ‘ie ervoor wil hebben, maar volgens mij is het wel een goed onderhouden exemplaar. Moet ik ‘s informeren als dit wat voor je is?
Hij doet ‘r weg omdat hij net een klassieke Rover 3500 P6 heeft gekocht (hij wilde ooit nog eens een V8 hebben), de BX is gewoon gebruikt voor woon/ werkverkeer en staat nog recht op haar pootjes, dus de draagarmlagers achter zijn waarschijnlijk wel OK. Verder weet ik nog geen details, maar dat kan ik wel vragen als je belangstelling hebt.