geen electrische opties, geen stuurbekrachtiging maar wel gti interieur en waarschijnlijk klokje en toerenteller…..dan ga er maar vanuit dat het een Progress is
Ik miste de sb overigens niet….totdat ik dus nu die gti wielen met maatje 195 eronder heb liggen….word je niet vrolijk van
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Nou we hebben hem thuis hoor!
De rit hiernaartoe bevestigde alle gevoelens
Allemachtig wat rijdt dat lekker zeg… Stuur en pookknop hebben al hun profiel nog… Stoelen zitten perfect enz enz enz
Thuis direct maar even gele koplampjes gemonteerd (past mooi bij groen vind ik..)
Foto’s komen er aan!
Oja, op de papieren staat 16 TGI u9, nergens progress… Maar aangezien er wel lichtmetaal op zit…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Het was eigelijk te donker voor foto’s maar hier zijn er toch een paar:
Als het mooi weer is en als de auto eindelijk een grote schoonmaakbeurt gehad heeft komen er nieuwe foto’s. Oja dat deukje is volgens mij nog best weg te krijgen, je drukt het plaatwerk zo in model, maar het blijft niet zitten.. Toch maar even naar een expert..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooi wagen hoor!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
GoofBlikscha schreef:
Ah….die olievuldop had ik ook in mijn 1.9 TZI…zo eentje waar je je een ongeluk aan zit te trekken als je olie wilt bijvullen.
Waarom Citroen daar niet gewoon een draaidop op heeft gezet is me een raadsel.
Net als die van een diesel hoor, die heeft 2 van die lekker *handige* kliksluitingen waar je gegarandeerd een vette hand aan overhoudt
Mooie BX hoor, wel jammer van die deuk! Ga je daar nog iets aan (laten) doen of laat je ‘m zitten??
De olievuldop hebben alle 1.6 en 1.9 benz. BXen, met een beetje draaien krijg je ‘m meestal wel open maar echt een handig exemplaar is het inderdaad niet. De oplossing van de diesel (2 klemmetjes) vind ik al een heel stuk beter…
GoofBlikscha schreef:
Oja, op de papieren staat 16 TGI u9, nergens progress… Maar aangezien er wel lichtmetaal op zit…
Net effe mijn papieren gechecked en bij mij staat “Citroen BX Progress U9” dus dan heb je geen Prog. dus
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Vandaag 100km gereden: Blijft heerlijk
En ik ben op het ogenblik in staat om de deauville te slopen. Gatver wat een *** auto. Een week lang ben je bezig om de motor te vervangen, alles aangesloten en klaar; wil dat kreng niet starten. Wel vonk, Wel benzine, Geen start. Waar hebben we dat eerder gehoord. Blegh wat heb ik het gehad met die auto zeg.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
marx-7 schreef:GoofBlikscha schreef:
Oja, op de papieren staat 16 TGI u9, nergens progress… Maar aangezien er wel lichtmetaal op zit…
Net effe mijn papieren gechecked en bij mij staat “Citroen BX Progress U9” dus dan heb je geen Prog. dus
Dit is een echte Progress van de laatste serie .
Volgens mij had alleen het eerste contingent Progressen daadwerkelijk ‘Progress’ op het kenteken staan. Dan bedoel ik dus de ‘91’s met een Z*-00-** kenteken.
Bij die eerste wagens stond op de achterzijde alleen ‘BX Progress’ in plakletters, bij de latere versies stond er het normale plastic logo ‘BX 16 TGI’ geflankeerd door ‘Progress’ in plakletters.
Zo, weer 100km verder
Vandaag de eerste probleempjes gehad, namelijk een stroeve gaskabel… Reed een beetje lastig, maar wat wd40 bood uitkomst.
Ook begint de V-snaar te gieren, maar dat komt denk ik omdat ik vandaag door aardig wat hoge plassen heengereden ben. (onze oprit, enkele honderden meters, is een grote waterbaan…)
Ook zit mijn eigen radio er nu in, inclusief mooie JBL speakers, klinkt weer heerlijk. Je merkt wel aan alles dat de BX nog zo nieuw is. Dashboard kraakt niet, roostertjes van de speakers zaten vast als een huis enz enz
Na 250 kilometer eens wat peilen gechekt, niets verontrustends. Nouja, de olievulbuis zit vol met mayo, maar ik denk dat de BX alleen voor korte stukjes gebruikt is. Ik zorg in ieder geval dat de BX opwarmt voordat ik er mee weg ga, en ik trek eerst niet verder dan 3000 toeren, ik wil even een beetje gevoel in de auto krijgen. Ik rijdt wel veel relaxter dan in de Deauville, je voelt namelijk niets van de motor, je voelt niets als je schakelt, en de auto zweeft zooo heerlijk
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat het dash nog niet kraakt komt nog wel
(krijg ik nu ook al )
mayo in de olievulbuis??
Koppakking soms keertje lek geweest ?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Bram schreef:
Net als die van een diesel hoor, die heeft 2 van die lekker *handige* kliksluitingen waar je gegarandeerd een vette hand aan overhoudt
Juist, en dan ook nog de peilstok in de vulbuis hangen, zodat je uiteindelijk na het bijvullen nog niet veel wijzer bent… Han-dig.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
McDean schreef:
mayo in de olievulbuis??
Koppakking soms keertje lek geweest ?
Nee, typisch XU verschijnsel… Al onze XU motoren hebben er last van… Kwestie van goed schoon maken, filters er uit slopen en de auto goed warm rijden
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GoofBlikscha schreef:McDean schreef:
mayo in de olievulbuis??
Koppakking soms keertje lek geweest ?Nee, typisch XU verschijnsel… Al onze XU motoren hebben er last van… Kwestie van goed schoon maken, filters er uit slopen en de auto goed warm rijden
ok
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vandaag het interieur eens schoongemaakt, wat lampjes vervangen en de voorbanden laten uitlijnen. De auto voelt nou nog fijner aan, want hij begon al bij 80 te trillen, en aangezien ik morgen een end moet rijden…
De buitenkant van de auto ziet er nou vreselijk smerig uit, eigelijk wel zonde, maar daar kan ik nou ook niets aan doen, ons pad is nog altijd een blubber bende, en al onze auto’s zijn bruin..
Oja vandaag de v-snaar van de veerpomp ook even goed strak gezet, hij begon op de terugweg van school aan een stuk door te piepen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993