stuurkogel vervangen
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 09 januari 2007 07:47 PM

Beste forummers,

Ik zou snel nog even de stuurkogel vervangen, maar dat gaat dus niet zo snel dan ik dacht. Bij de montage aan de veerpoot draait namenlijk de staafwaar de schroefdraad op zit gewoon mee met de moer die er op gaat.

Zo kom ik natuurlijk niet verder, hoe los ik dit op?

voorbaad dank

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 09 januari 2007 07:52 PM
  [ # 1 ]

Kun je deze niet borgen? Meestal kun je deze aan het uiteinde met een torx- of inbussleutel borgen.
Als deze borging er niet op zit, dan kun je em meestal tussen het rubber en het begin van het schroefdraad klemmen met een waterpomptang doordat de bout aan 2kanten gevlakt is.

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 10 januari 2007 12:01 AM
  [ # 2 ]

je bedoelt het draad wat aan de kogel vast zit?

zoja, rubber weghalen en er een griptang(moordenaar) eronder op vast zetten en dan los draaien, die stuurkogel gooi je toch weg, als je de horizontale stnag bedoelt, dan kan je ergens een steek sleutel opzetten dan los draaien

kan behoorlijk vast zitten, maar is wel te doen hoor

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 10 januari 2007 09:33 AM
  [ # 3 ]

Met een krik (lichte is meestal genoeg)spanning zetten op de fusee en dan vastdraaien.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 10 januari 2007 12:32 PM
  [ # 4 ]

gelukt, dankuwel!

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 januari 2007 07:33 PM
  [ # 5 ]

Hoe is het je gelukt?

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 10 januari 2007 07:44 PM
  [ # 6 ]

Niet echt op een manier zoals het hoort. Ik heb met een smal tangetje eerst aan de onderkant het stokje tegen gehouden van draaien en zodra er voldoende ruimte boven de moer was heb ik hem daar beet gepakt met het tangetje.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 januari 2007 08:04 PM
  [ # 7 ]

Volgens mij is dat een juiste manier als je em op de kop van de bout niet kunt borgen met torx.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook