We hadden het even terug over Citroen en motoren. Misschien had ik deze al eens gepost, maar toch is dit project wel leuk om nog eens te bekijken. Die hobbyisten zijn onverbeterlijk
@Bram: hoe hard gaat ‘ie als je meetrapt ? Of zijn de genoemde snelheden al wanneer je aan het meetrappen bent ?
Schijt aan originaliteit.
Bram schreef:En dit is mijn *motor*, althans een afbeelding die ik vond op internet, je moet mijn fietstassen er nog bij denken !
Er bestaat zelfs een heuse opvoersite van…chiptunen en zo.
30 CC en 0,7 PK.
Zo 1 heb ik ook!!! Alleen een witte en een herenmodel en het blokkie zit een beetje vast ops: . Komt allemaal ooit wel weer goed
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Lelijke Eend schreef:@Bram: hoe hard gaat ‘ie als je meetrapt ? Of zijn de genoemde snelheden al wanneer je aan het meetrappen bent ?
Dit zijn de officieele snelheden zonder meetrappen
Als hij op zijn *top* (understatement) rijdt…en je wilt nog harder, lijk je wel zo’n racefietser achter zo’n motor, zo snel als je dan rondtrapt.
Maar laat men maar lachen….ik heb het voordeel dat als de motor er mee stopt, ik dan nog op vrij lichte wijze naar huis kan fietsen.
http://fietsen.tweedehands.net/fietsen-motor/opvoersetje-spartamet.html
Als beste getest. Kijk op de foto voor de test metingen
Elektronische opvoermodule voor je Sparta-met.
Je monteert hem in 5 minuten. (alleen achterdeksel losmaken)
Deze module is geschikt voor elk type en voor elk bouwjaar.
Nu 30,- gratis verzenden!!!
Eenvoudig de bestaande module vervangen voor een nieuwe.
Hierna tot 30 kilometer per uur of harder zonder verdere aanpassingen. Het brandstof verbruik gaat omlaag van één op 45 naar minstens één op 80.
Dit komt door de betere verbranding.
Het inhouden van je motor behoort tot het verleden, en het bekende pruttel geluid is weg als je vol gas rijd.
Geen klevende fietsers meer achter je Sparta-metje!! Mocht je nog verder willen opvoeren kan je altijd de bestaande mechanische technieken gaan toepassen.
Deze zullen nu wél zin hebben omdat de elektronische begrenzing eruit is.
Bieden heeft geen zin, ik heb er genoeg.
Stuur mij via Marktplaats een mail en je krijgt altijd antwoord.
Meer weten van een Spartametje? zoek op internet "de leukste spartamet site van de wereld" en je komt op mijn "fun site" terecht.
Spartamet-versie van de 123 ontsteking dus.
Schijt aan originaliteit.
Meer fraaie creatie’s zie je hier :
http://80.60.244.224/Spartamet/made in holland.htm
Voor de geitenwollensokken onder ons, kan ik deze aanraden
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hahaha, super bakfiets hoor! En met veilige kinderzit.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hee!! Leuk en aardig allemaal, maar dit is verdorie wel het MOTOR topic! Motor iesch meer dan 50 cc! (en bij voorkeur VEEL meer dan 50 cc).
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ach iek vind t wel lief…
mpostma schreef:Hee!! Leuk en aardig allemaal, maar dit is verdorie wel het MOTOR topic! Motor iesch meer dan 50 cc! (en bij voorkeur VEEL meer dan 50 cc).
600cc ofzo das echt wel minimum wat je in de motor moet hebben hoor
mpostma schreef:Hee!! Leuk en aardig allemaal, maar dit is verdorie wel het MOTOR topic! Motor iesch meer dan 50 cc! (en bij voorkeur VEEL meer dan 50 cc).
Oh ja….nou, ik dacht 5 jaar geleden, ik koop zo’n Spartamet met 30CC motor (fiets met iets)...hele goedkope verzekering erop (28 euro p/j) en snorren maar, zonder gezeur.
Maar in 2006 moest je hem laten keuren, er kwam een blauwe kentekenplaat (kost je 70 euro ) op en als ik het goed heb moet je (als je geen rijbewijs hebt) er zelfs een examen voor afleggen….pfff, flauwekul allemaal.
Maar goed….weer over echte motorfietsen gesproken, het laatste nieuws uit Kamp Holland is, dat Renz nog niet helemaal zeker is of het wel een Yamaha R6 gaat worden….hij belde mij vandaag op met zo’n WIFI telefoon via Internet (techniek staat voor niets ) dat hij er wel goed op moet zitten.
Een vriend van hem, hier 2 straten verder….heeft een blauwe R6 maar die is kleiner qua postuur dan Renz….dus kan het best zijn dat het een ander merk motor gaat worden.
Blijft spannend dus wat er na 14 maart in onze achtertuin komt te staan.
Mijn fietsie
[list]1981
900cc
95 paardjes (nou ja, in 1981 dan)
ondertussen zonder kuip
62.000 km en still going strong [/list:u]
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hoezo zonder kuip? die is stoer!
ligt er maar net aan hoe je het bekijkt…
Als je een jaartje met kuip hebt gereden dan wil je zonder….
Heb je een jaartje zonder kuip gereden dan wil je met…
hihi, hij is iig nu naked en qua stoerheid vind ik hem er op vooruitgegaan hoor
Maak vanavond nog wel ff nieuwe foto’s
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Zo dus
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen