Hoi,
Ik ben op zoek naar een goede en goedkope spuiter.
Heb op het moment niet veel te besteden, vandaar.
Mijn dakplaat moet namelijk opnieuw gespoten worden, en ook de achterspoiler.
Heeft iemand een leuk adresje voor mij? en ongeveer een prijs wat ik kwijt zal zijn?
Achterspoiler is best zelf te doen, heb ik ook gedaan, geen druipers niks… alleen een strak handje Is je dakplaat wit uitgeslagen ofzo ?
Heb je al geprobeerd om je dakplaat met een goede kleurwax weer mooi te krijgen?
WYD schreef:Heb je al geprobeerd om je dakplaat met een goede kleurwax weer mooi te krijgen?
Gebruikt commadant, die haalt je hele lakkleur weer terug vraag maar aan zx1.4, op de meeting heb ik zijn motorkap welke helemaal vaal was weer helemaal ‘ferrari’ rood gemaakt
gti_styling84 schreef:WYD schreef:Heb je al geprobeerd om je dakplaat met een goede kleurwax weer mooi te krijgen?
Gebruikt commadant, die haalt je hele lakkleur weer terug vraag maar aan zx1.4, op de meeting heb ik zijn motorkap welke helemaal vaal was weer helemaal ‘ferrari’ rood gemaakt
Commandant 4 is inderdaad een hele goede lakhersteller!
Maar je hebt van turtle wax ook kleurenwax. Daar zit meestal ook een lakstift bij voor de wat diepere plekken.
Ja, maar die kleurenwax blijft niet zitten, die commadant haalt de kleur uit de oorspronkelijke lak terug !
ZX-Cruiser schreef:Hersteller
Je polijst gewoon een laag lak eraf en dan zie je idd een mooie laag verschijnen.
Ja, en bij een rode BX zal dat niet zo heel lang duren of de lak wordt weer dof, ook als je hem helemaal, na commandant 4, behandelt hebt met een goede wax.
Een rode BX is gewoon een zeer moeilijke kleur om goed te houden.
Helaas is het probleem niet dat het dak faal is.
Toen ik de auto kocht, zat er rond het dakraam een beste bult roest.
Dit heb ik helemaal weggehaald, en behandeld.
Heb hem eerst met zinkspay behandeld, en daarna een beetje gelijkende kleur uit een spuitbus erop gespoten.
Om in ieder geval het roesten tegen te gaan.
Vandaar dus dat hij echt door een prof. geplamuurd en gespoten worden.
Dit wordt helaas nooit mooi met een spuitbus.
En voor de spoiler….....
Wie kan mij vertellen hoe ik achter het motip kleurnummer kom.
Weet de kleurcode van me BX wel, maar helaas niet van motip welke dus overeen komt.
Heeft iemand hier misschien een omrekentabel of iets dergelijks voor?
Als je de kleurcode weet kun je naar de automaterialen zaak gaan. Bij de spuitbussen ligt altijd(bij ons wel in ieder geval) een boek met om bijbehorende motip kleurcodes. Zelf spuiten kan wel, ik heb het ook gedaan maar ik kreeg het niet echt strak. Dat kan komen door de metallic lak van de progress of omdat ik niet zo’n vaste hand heb…
ik heb een (weliswaar oud) motip-boekje; geef je kleur# effe
(en doe ook maar een pb-tje, want anders vergeet ik het op te zoeken….)
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
EJXcr
Ga binnenkort langs vortex die werkt bij een schadeherstelbedrijf.
Kan ie direct alles doen
BX16v schreef:Ga binnenkort langs vortex die werkt bij een schadeherstelbedrijf.
Kan ie direct alles doen
Laat even horen en zien wat het resultaat is.
Ik loop zelf ook met plannen rond om mijn BX16V weer mooi rood te laten spuiten.
BX16v schreef:EJXcr
EJX is volgens de Motip Kleureninfo Rouge Furio 1986 met als Motipnummer 41350. Er is bij gecodeerd dat “kleurvarianten mogelijk zijn”.
Krijg je dat weer…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ook lekker is dat Heb je dus heel weinig aan.
rood is sowieso een rotkleur om bij te spuiten aangezien het natuurlijk verkleurt.
ligt het trouwens aan mij of lopen er hier een hoop mensen rond met het idee om hun BX opnieuw te (laten) spuiten??
vindt dat maar eens bij een ander automerk bij auto’s van minstens 10 jaar oud
ikzelf zit er ook over te denken om mijn dak en motorkap te (laten) spuiten
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX