1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Kabel luchtklep verwarming -> Probleem opgelost :-)
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2007 11:55 PM

Ik heb vandaag het kabeltje van de schuif waarmee je kan kiezen buitenlucht of re-circuleren, gesloopt Crying or Very sad
Het ziet er naar uit dat het kabeltje vervangen moet worden, heeft iemand enig idee waar die kabel precies uitkomt? Zelf denk/hoor ik ergens in de buurt van het dashbordkastje.

De vraag is of het simpel te vervangen is door het demonteren van de bekleding passagierskant en het dashbordkastje of moet het hele dashboard eruit Confused

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 09 januari 2007 11:58 PM
  [ # 1 ]

hal je radio eens weg en kijk dan eens ? Confused:

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 januari 2007 02:17 AM
  [ # 2 ]

Die heb ik al weggehaald, hij is aan die kant geknikt toen ik het paneel van de kachelbediening eruit aan het halen was om de lampjes te vervangen. Ik kan de knik wel rechtbuigen, maar dat helpt niet, hij knikt weer, zal dus echt een nieuwe in moeten. Ik kan het slecht zien waar deze naartoe gaat en of deze een bocht maakt.

In de Revue Technique zie ik dat deze klep boven de kachelmotor zit, misschien heb ik geluk en is enkel het verwijderen van het dashbordkastje voldoende ConfusedConfused

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 10 januari 2007 06:04 PM
  [ # 3 ]

Ik heb vorig jaar het gehele dashboard uit mijn ex-xant gehaald en wat ik me kan herinneren lopen die kabels ergens in het midden onderin naar een schuifje.

Ik denk niet dat je het hele dash hoeft te verwijderen maar het dashboardkastje is gemakkelijk er uit te halen en dan heb je al een hele boel ruimte. Mocht je in het midden moeten zijn, haal je middenconsole eruit (paar schroefjes) en het plastic geval waar je asbak in zit (ook 2 schroefjes) dan heb je ook meer ruimte….

Succes

p.s. ik heb nog ergens foto’s van de dashboardloze xant. Misschien is daar duidelijk op te zien waar die kabels heen lopen….zit alleen achter de verkeerde pc Surprisedops:

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 januari 2007 09:30 PM
  [ # 4 ]

Thanx voor de info marx-7, ik voel me een stuk rustiger met de gedachte dat het complete dash er nu toch niet uit hoeft. Ik ben benieuwd naar de foto’s Razz

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 10 januari 2007 09:55 PM
  [ # 5 ]

Pfff, heb mijn hele harde schijf moeten afzoeken. Ik wist dat ze ergens stonden maar niet meer waar…..maar ik heb ze Mr. Green

Eerste foto als het dashboard kastje en asbak verwijderd zijn:

Als ik me niet vergis zijn het onderaan de foto de gele en groene zeg maar “fietsremkabels” wat je moet hebben.

Als ik het zo bekijk wordt het toch een aardig gefrunnik om die kabels aangesloten te krijgen Confused

succes ermee

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 10 januari 2007 11:28 PM
  [ # 6 ]

Pfff.. lijkt op vervangen van een kachelradiator. En nog een beetje erger…

Jos van der Voort

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 10 januari 2007 11:59 PM
  [ # 7 ]

Erg hè...met een Xantia. Confused

Ik was ook altijd als de dood, toen ik die 2 Xantia TD’s had….dat er iets aan de kachel zou gaan mankeren, had toendertijd al de nodige verhalen gelezen op het Xantiaforum….dure reparatie’s en zo (als je het zelf niet kunt)..dus ik hoop voor Sohail dat hij het vrij simpel kan oplossen. Exclamation

Ik heb altijd een beetje het gevoel gehad, dat toen de constructeurs van Citroen de Xantia ontwierpen….ze uiteraard voor een zeer comfortabele en HP geveerde auto zijn gegaan, vooral ook hun aandacht hebben gericht op het uiterlijk van de Xantia (en het blijft een schitterend model !!)..maar toen bedachten…..er moet binnenin ook nog e.e.a. zitten en dat een beetje afgeraffeld hebben.
Zoals met die rare greep op type-1a/b ....slechter zittende stoelen dan zijn voorganger en e.e.a. niet bepaald logisch hebben ontworpen, zoals de kachel-toestanden. Confused
Dashbordkastje houd ook al niet over…terwijl de BX er 2 heeft…enz.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 januari 2007 02:04 AM
  [ # 8 ]

Een gefrunnik zal het zeker worden, maar misschien valt het mee Confused
Het gaat om deze kabel die naar de luchtklep loopt.

Ik zie dat deze Xantia geen Climate-Control heeft, hopelijk is het dan niet veel lastiger Confused
Vrijdag maar eens informeren bij de dealer wat dit kabeltje gaat kosten.

In iedergeval heel erg bedankt voor de foto’s Razz

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 11 januari 2007 06:02 PM
  [ # 9 ]
ZX-Enschede schreef:

Lijkt niet, dat wás het Wink

Heeft me toen 3 dagen gekost. 1 dag kon ik niks doen omdat de verwarming besteld moest worden.
Ik moet zeggen dat het me achteraf nog redelijk meeviel, maar nu ben ik ook niet bang om zo iets aan te pakken. Sterker nog, ik vrees dat mijn bx ook eens aan de beurt komt. Ik heb af en toe het idee dat ik koelvloeistof ruik in het interieur. Maar nu heb ik me laten vertellen dat je daar niet het hele dash voor er uit hoeft te halen en dat het bereikbaar is via het kastje.

1 nadeel, toen ik het dash weer in de xantia had gepropt en alles weer aangesloten had, kwam ik nog een schroefje of 3 tegen…..ik zou je nu nog niet kunnen vertellen waar die zouden moeten zitten Wink

Mocht je interesse hebben in het hele verhaal, dan lees dit maar eens op het forum van de xantiaclub: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=5588&highlight=dashboard

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 januari 2007 07:51 PM
  [ # 10 ]

Mooi verhaal mark, ik heb het uitgeprint en ga dit netjes bij de handboeken bewaren.
Binnenkort maar eens een boekenplank aan de muur maken voor al die handboeken Razz

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 11 januari 2007 10:18 PM
  [ # 11 ]

Mr. Green

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 12 januari 2007 01:33 AM
  [ # 12 ]
marx-7 schreef:
ZX-Enschede schreef:

Lijkt niet, dat wás het Wink

Heeft me toen 3 dagen gekost. 1 dag kon ik niks doen omdat de verwarming besteld moest worden.
Ik moet zeggen dat het me achteraf nog redelijk meeviel, maar nu ben ik ook niet bang om zo iets aan te pakken. Sterker nog, ik vrees dat mijn bx ook eens aan de beurt komt. Ik heb af en toe het idee dat ik koelvloeistof ruik in het interieur. Maar nu heb ik me laten vertellen dat je daar niet het hele dash voor er uit hoeft te halen en dat het bereikbaar is via het kastje.

1 nadeel, toen ik het dash weer in de xantia had gepropt en alles weer aangesloten had, kwam ik nog een schroefje of 3 tegen…..ik zou je nu nog niet kunnen vertellen waar die zouden moeten zitten Wink

Mocht je interesse hebben in het hele verhaal, dan lees dit maar eens op het forum van de xantiaclub: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=5588&highlight=dashboard

Marc

Ik mocht het ook pas doen. Bij een ZX moet ook alles er uit. En…..  Ik heb zeker 6 schroefjes over….

Jos van der Voort

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 januari 2007 10:57 PM
  [ # 13 ]

Vandaag bij de dealer geweest, blijkt dat je een complete set van 4 kabels moet kopen, kosten € 86 ex btw. De vriendelijke magazijnman adviseerde mij om gewoon een kabeltje op de sloop te halen, dashbordkastje eruit is voldoende om erbij te kunnen vertelde hij me.

Blijf het vreemd vinden dat het een set van 4 kabels is, hij heeft gezocht op Xantia 1b met geregelde airco. Ik zag er volgens mij toch echt maar 3 kabels, 2 voor de keuze schakelaar waar je de lucht wil hebben en die andere voor de recirculatie-klep. De aanjager is elektronisch en de temperatuurschakelaar ook.

Morgen maar eens op de sloop struinen, schijnt mooi weer te gaan worden Razz

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 12 januari 2007 11:26 PM
  [ # 14 ]

ik heb bij mijn zwager (de rode zx volcane) ook een kabel vervangen van de verwarming, dit was alleen de kabel voor de warme en koude lucht toevoer in de auto.
dit was een redelijk te doene klus heb het dashbordkastje en de midden console van de radio verwijderd, je moet namelijk ook de regelunit verwijderen om de nieuwe kabel er in te zetten, kijk wel even goed want de kabel zit op sommige plekken vast met een klemmetje om er voor te zorgen dat als je de knop bedient dat de kabel niet in de binnenmantel gaat bewegen.
succes er mee het is best te doen :wink
ik hoop dat je er wat mee kunt want het gaat jammer genoeg niet over een xant maar een zx

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 januari 2007 01:11 AM
  [ # 15 ]

Alle tips zijn welkom Razz
AX, ZX en Xantia zijn toch van dezelfde generatie, een hoop dingen komen overeen.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook