Beste medepatienten ,
Als ik mijn contact na het rijden uitzet , gaat de centrale vergrendeling in werking ; alle deuren sluiten automatisch .
Zodra ik mijn deur om uit te stappen open doe, gaat alles weer open !
` t Is net een mens !
Als ik de auto van buiten af wil afsluiten , doet de CV niets meer en kan ik alleen door de sleutel om te draaien de sloten , 2 voor en de achterklep ,sluiten .
De achterste deuren moet ik van binnen uit sluiten !
Erg lastig , de ene keer doet `ie het wel goed , de andere keer weer niet .
Ik heb geen alarm of afstandsbediening !
Heb dit geintje wel eens eerder gehad toen mijn accu praktisch leeg was door een defekte dynamo . Daar is nu echter geen sprake van .
Denk aan kortsluiting ergens , maar waar ?
Wie herkent dit ?
Of moet ik er maar gewoon aan wennen en wachten tot mevrouw weer beter is ?
XM TCT Ambiance`94
Misschien eens ff alle stekkerverbindingen reinigen binnen het circuit. Elk deurslot heeft invloed op het functioneren van het gehele systeem, zodat er niet 1 deur kan blijven open staan. Dus ik zou beginnen met alle stekkers op de deursloten zelf eerst eens te reinigen en de multiconnectors op de portieren. Eventueel zou je daarna nog eens naar de verbindingen op de module onder het dashboardkastje kunnen kijken.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Re: Centrale vergrendeling in de war .
Dirk de Pirk schreef:Beste medepatienten ,
Als ik mijn contact na het rijden uitzet , gaat de centrale vergrendeling in werking ; alle deuren sluiten automatisch .
Zodra ik mijn deur om uit te stappen open doe, gaat alles weer open !
` t Is net een mens !
Als ik de auto van buiten af wil afsluiten , doet de CV niets meer en kan ik alleen door de sleutel om te draaien de sloten , 2 voor en de achterklep ,sluiten .
De achterste deuren moet ik van binnen uit sluiten !
Erg lastig , de ene keer doet `ie het wel goed , de andere keer weer niet .
Ik heb geen alarm of afstandsbediening !
Heb dit geintje wel eens eerder gehad toen mijn accu praktisch leeg was door een defekte dynamo . Daar is nu echter geen sprake van .
Denk aan kortsluiting ergens , maar waar ?
Wie herkent dit ?
Of moet ik er maar gewoon aan wennen en wachten tot mevrouw weer beter is ?
Zoals Serge zei: kijk alle grote connectors na die achter de deur zitten tussen de scharnieren,meestal zie je dan 1 of meerdere pennen “groen"dat beduid op corrosie en met een contaktreiniger spuitbus is meestal dit euvel verholpen.Kijk ook ff of de schuifjes die de sloten bedienen op iedere deur niet te zwaarlopen,dan krijgt men
dezelfde storing.suc6.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
OK , bedankt heren ; lijkt me een fijn plan en ik ben weer wat wijzer .
Vandaag deed mevrouw het echter voorbeeldig , bang geworden door alle publiciteit denk ik ; ze is wat verlegen !
Heb nog wel even de accu laten testen bij de accuhandelaar , maar die was OK .
Dus ik ga aan de vroege voorjaarsschoonmaak !
Groeten , Dirk
XM TCT Ambiance`94