Deze DS 19 stond onlangs te koop op eBay.fr. Intussen verkocht voor € 4000. De aanbieder was heel eerlijk en omschreef de auto als ongeschikt voor een verzamelaar, maar gezien de technische staat bijzonder geschikt om gewoon mee te gaan rijden. Enig idee waarom? Het bouwjaar is 1958. Oh ja, met 5-bak en LHM.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
is dit een strik vraagje ofzo…....
58’ id met drieklokken dashboard en lhm…...............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Chassis is zeker niet uit ‘58, zie schutbord en staand gaspedaal. Volgens mij een vroege DSuper afgehangen met plaatwerk uit ‘63 - ‘67…....
en met oude stoelen
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
super.alexander schreef:Chassis is zeker niet uit ‘58, zie schutbord en staand gaspedaal. Volgens mij een vroege DSuper afgehangen met plaatwerk uit ‘63 - ‘67…....
Klopt!
Ajeto!!!
Dus ongeschikt voor de verzamelaar.
Of juist wel?...
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
-Dit is een omgebouwde ID, het dashboard kan nooit passen op het chassis van een oud model, waarschijnlijk hebben ze ook de neus afgezaagd (na ongeval misschien) en een ouden neus er op gelast..eenvoudig te bekijken als je de kap open trekt.. of het is een ‘67er waarvan ze het chassis ebben aangepast om er een 3 klokken dash in te krijgen..zware klus..
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Klopt die schakelpook?
gjvdh schreef:Klopt die schakelpook?
Bizar model, nog nooit gezien..kan ook enkel de dop zijn die ze vervangen hebben…
Nette wagen,maar misschien niet voor 4000 !!!
Leuk deze discussie, maar kijkt de kenner dan ook naar de handrem?
Ajeto!!!
Inderdaad,leuk pedaaltje
vreemde auto
volgens de kentekenplaten stamt de auto uit 1964.
echt weer een Franse bricobak;oude auto opgeleukt met onderdelen
van een nieuwer type
I believe i can fly
um…
die conclusie is beetje dom.
is echt modern type, handrempedaal verraad zelfs na 72…
ik zeg toch: rond 70, want heeft tweede neus en nieuw dashb. Mooie bak. als ie hard is zeker 4K waard. Zo te zien wel zwart over gerold met een verfroller.
Niet lullen… karren!
.komma
True, maar de CS-serie werd in departement 43 eind 1964 gevoerd, dus het kenteken is sowieso van 1964 (gezien op 1 jan 1965 de 620 CS 43 werd uitgegeven).
Dan is nog de vraag of de basis is genomen met een 64’er met papieren of dat een andere DS ermee is omgekat tot er dit allegaartje tot stand kwam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nog wat extra informatie uit de oorspronkelijke advertentie:
Date de 1ère immatriculation: 1958
Papieren meegeleverd.
Controle Technique OK
Motor en vernellingsbak niet origineel.
Dashboard van een nieuwer type.
Neus van een nieuwer type.
Ik kan zelf ook niets ontdekken uit het bouwjaar 1958.
Het dashboard lijkt van na september 1971, omdat er een slotje op het dasboardkastje zit. Met het klokje erbij en wetende dat er een 5-bak inzit zou het van een DSuper5 kunnen zijn (na sept 1972).
Al met al lijkt het op een ouder chassis (opliggende deurklinken van voor sept 1971)) met een grotendeels nieuwe voorzijde (dashboard, motor/bak tot en met parkeerrempedaal) afgehangen met plaatwerk van een 2e neus ID19. Kentekenafgifte 1964 zou dan heel goed kloppen.
En verder zitten er nog wat Pallasdetails als strips aan bovenzijde portieren, knipperlichten voor en deurbekleding in verwerkt. Daar kun je geen bouwjaar uit afleiden.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966