Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Bram schreef:Nu alleen maar blijven hopen dat er sávonds geen agent achter je rijdt die toevallig een BX liefhebber is, want die heeft dat dan door
als het een echte liefhebber is laat die me door rijden
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
A de vraag is hoever een mistachterlicht verplicht is voor je wagen.
B je kan ook iets doen met serie schakelling ed ... je zit dan op 10watt per lamp. iets veller maar het stoort niet..
Het hoe en wat moet ik nog even nakijken… Meende dat het met een truukje met de mistlampschakellaar wel mogelijk moet zijn. Dan heb je de lampen in serie staan standaard en als je mistlamp aandoet, dat dan de linker paralel geschakelt staat en de recht niet doet.. Normale mistlamp functie…
Ondanks alles doet je signaal lampje op dash dan wel….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
GoodOldDiesel schreef:Ondanks alles doet je signaal lampje op dash dan wel….
die vat ik niet helemaal.. signaal lampje brand nu ook wel maar gebeurt verder niks…
Mja, de optie tot het ombouwen van de unit tot 1 die geschikt is voor een normaal p21w5 lampje lijkt me mooier.
Links met 21w, rechts met 5w:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Daar is het schema! Ik heb hem even centraal geplaatst
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik ben niet zo dusdanig technisch dat ik dat snap ops:
wat ik dus ook wil doen is mijn mistlampen laten branden bij stadslicht.. de originele velle 55 lampen mogen niet. dus ik wel dashboard lampjes gaan gebruiken.
Aangezien ik de mistlampen toch niet zo aan kan doen want dan verblind ik iedereen doordat 1 van de 2 scheel is door een barst in glas ivm steenslag of zo door vorige eigenaar.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ivm het geen geld genoeg hebben om hem op de weg te houden….
ik zit er wel over te denken om hem een tijdje te schorsen maar als ik geen stalling kan vinden gaat die weg…
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
de ad is nu weer weg?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik weet niet wat ik wil.. ops: wil bix nie weg doen.. en heb waars. een stalling plaats gevonden voor de komende tijd.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
laatste tijd lekte mijn bx soms olie… en moest ik elke week vullen.
Dus vandaag ff gepeild en bleek dat er niks uitmiste, het lekken blijkt dus over te zijn ( weer zo een geval van bx die zichzelf repareerd )
vanavond zou ik wegrijden dus ik start de moter terwijl ik de ramen ijs vrij maak kijk ik naar binnen en zie het kvs lampje knipperen.
dus ik doe de moter uit en ga kijken of er kvs uitmist. Ik vul bij maar dat ding zit tot de rand toe vol. Ik start de moter weer en lampje is uit.
wat kan dat zijn?
slecht contactje?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zonet moest ik ff weg dus ik mijn bx starten: met weer dat kvs lampje maar deze keer ging die pas uit toen moter een beetje was opgewarmd ik olie pijlen voor zekerheid want bij ijs was dat lampje ook aan toen de olie op was, maar het olie pijl was goed.
edit: stuurbekr8iging ging ook nogal heel erg zwaar.
Als je je koelsysteem een keer goed ontlucht zie je dat lampje waarschijnlijk niet meer terug
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Vandaag reedt ik op een voorangsweg met een gangetje van 55km/h toen een 1 oft andere mongool die van rechts kwam voorang moest nemen en ik dus hard moest remmen en uitwijken. Met een beetje glijden en dergelijke heb ik em kunnen ontwijken.
Tijdens het uitwijken remmen en tegelijk over verkeersheuvel rijden merkte ik dat mijn stuurbekrachtiging ermee ophield. Dus ik heb mijn lhm bijgevuld en nu is mijn 8ervering ook een stuk stugger geworden en het sturen gaat lichter ( waarschijnlijk nooit goed opgelet bij het vullen van lhm nadat de octo’s vervangen zijn ops: )
Oja en laatste tijd doet mijn accu laadt lampje raar als bijvoorbeeld in de auto zit met het contactslot op die 1e stand zodat mijn radio het doet. t lampje knippert dan een klein beetje.
Denk dat ik binnenkort de lhm eens helemaal ga verversen aangezien dat niet is gebeurd toen met octo lekkage.