Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Hallo ik ben bij een kennis bezig om de remschijven voor te vervangen ivb het heftig schokken bij het remmen.We hebben de wielen er afgehaald en de radiateur met overige details .Nu konden we goedzien dat de schijven echt heen en weer gingen tussen de remschoenen .Dus deze zijn zo al goed krom.Heeft iemand idee hoe je makkelijk alles kan demonteren de remschoenen hebbben we reeds verwijdert door de druk er af te halen .De steekas is er ook al uit Moeten we nu het hele remhuis demonteren of kan ik er vooraan bij om de schijf los te halen. hopen dat iemand hiermee ervaring heeft groetjes jan
remklauwen moeten ook los
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Bedoel hiermee de handremblokken ?
Re: remschijven voor
jan D super 1971 schreef:Bedoel hiermee de handremblokken ?
Daar waar de remblokken in zitten (Remhuizen dus)
Handrem mechanisme kan waarschijnlijk blijven zitten ALS je alle “tapeinden” van de aandrijfassen er uit draait.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: remschijven voor
citrods schreef:jan D super 1971 schreef:Bedoel hiermee de handremblokken ?
Daar waar de remblokken in zitten (Remhuizen dus)
Handrem mechanisme kan waarschijnlijk blijven zitten ALS je alle “tapeinden” van de aandrijfassen er uit draait.
nee kan niet. handrem tangen moeten er ook af.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Waar moet je opletten als je nieuwe schijven monteert ?
Zijn nieuwe schijven sowieso vlak ?
Gr
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mr. Smith schreef:Waar moet je opletten als je nieuwe schijven monteert ?
Zijn nieuwe schijven sowieso vlak ?Gr
Dat hoop je wel maar je moet ze altijd uitmeten met een micrometer. Is al het een en ander over geschreven btw!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Mr. Smith schreef:Waar moet je opletten als je nieuwe schijven monteert ?
Zijn nieuwe schijven sowieso vlak ?Gr
Dat hoop je wel maar je moet ze altijd uitmeten met een micrometer. Is al het een en ander over geschreven btw!!
Thanks Bogaard,kzal het topic es opzoeken.
Alleen hebben ‘leken’ als ik, nie direct een micrometerke liggen thuis..
Is het zo moeilijk om bij fabriek af de remschijven te testen ??
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het gaat om de combi tussen schijf en diff stuk( waaar je em op schroeft). een schijf past op drie manieren en er zijn twee kanten dus 6 mogelijke montages…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik kocht mn micrometer op marktplaats voor 29 euro….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
6 verschillende manieren ??
Oei da wist ik nie, hoe weet je de juiste montage ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Door te meten en de beste (minst slingerende) manier te kiezen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Even een berichtje;vandaag de rechter remunit gedemonteerd.Gelukkig hoef je de veer niet los te halen van de handrem Als je de 2 bouten eruit haalt dan kan je hem gewoon in zijn geheel naar boven halen en dat is weer een hoop minder werk ,bij het monteren.De zuigers hebben we verwijderd en schoon gemaakt en alles weer in elkaar gezet .En nu nog even bij de club de nieuwe remschijven en hoop ik de micro meter ophalen.Hierna hoor je de rest hoe het verlopen is .
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Deze zijn nog vrij goed.Dus ik denk dat we deze kunnen laten zitten.Het is overigens wel zalig dat de veer gewoon kan blijven zitten.Want deze is moeilijk weer terug te plaatsen begreep ik van bogaard en andere. Waar ik wel bang voor ben ,dat ik niet zo snel aan een micrometer kan komen .Bij midlock heb ik hem gezien voor 259 euro en dat is schrikken zeker als je hem maar een paar keer gebruikt.Maar je hoort nog van ons.
Hele domme vraag, maar waar zit de speling op dat je de micrometer nodig hebt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Re: remschijven voor
jan D super 1971 schreef:Waar ik wel bang voor ben ,dat ik niet zo snel aan een micrometer kan komen
Je kan ook je schijven bij Brezan af laten draaien, dan is alle slingering uit de schijven en dan maakt het niet meer uit hoe je ze monteert. Of nwe schijven, ook die zijn zuiver. Is goedkoper dan een nwe micrometer.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper