2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
motortemperatuurmeter standaard?
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 11 januari 2007 12:00 AM
  [ # 16 ]
maartenbokslag schreef:

OK dat noem ik de nokvolgers.
En over die klepspeling: daarom vroeg ik aan PeteR hoe hij ze stelt.
Ik heb het volgende gedaan:
Klepspelingen volgens Olyslager: 0.20 mm voor de inlaatkleppen en 0.25 mm voor de uitlaatkleppen, af te stellen bij geheel koude motor.

Oh, de klepstoters dus.

0.20 mm in en 0.25 mm uit koud zijn ook de waarden volgens het werkplaatshandboek. Zo hoort het bij mij ook te staan, maar dat is intussen lang geleden afgesteld. Als het a.s. weekend een beetje fatsoenlijk weer wil zijn kan ik eens controleren.

Overigens heb ik in een eerdere post in dit topic gezegd dat ik mijn choke volledig kan indrukken op het moment dat de wijzer van de koelwatertemperatuurmeter het rode gebied nadert. Dat moet dus zijn het moment waarop de wijzer vanuit het wit gestreepte gebied het middengebied nadert.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 11 januari 2007 04:39 PM
  [ # 17 ]

Het kan zijn dat een van je stoterstangen krom is, dan wordt de klep onafregelbaar omdat die stang voortdurend in een andere positie komt te staan.. kan verholpen worden zonder dat de kop er af moet.. denk ik..

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 januari 2007 05:18 PM
  [ # 18 ]

0.20 mm in en 0.25 mm uit koud zijn ook de waarden volgens het werkplaatshandboek

Er staat toch echt 0.20 mm in, 0.25 mm uit voor warme motor, en 0.15/0.20 voor koude motor in het werkplaatshandboek…

Voor LPG dus 0.20/0.25 met koude motor.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 11 januari 2007 08:34 PM
  [ # 19 ]
fluidphreak schreef:

Er staat toch echt 0.20 mm in, 0.25 mm uit voor warme motor, en 0.15/0.20 voor koude motor in het werkplaatshandboek…

Je geeft de waarden op voor de korteslagmotoren. Voor de langeslagmotoren uit de DS19 en ID19 waar we het hier over hebben gelden andere waarden.

Handeling No. ID 100-3 Revisie van een motor paragraaf 44:

Tijdens revisie, dus koud. “Vraagbaak voor uw Citroën DS19 en ID19” van Olyslager en “Votre Citroën ID19” geven dezelfde waarden.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 januari 2007 08:42 PM
  [ # 20 ]

Weer wat geleerd! Smile

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook