Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenc2 schreef:knäckor schreef:Peteryed schreef:Is die 4tc bij Sjoerds auto’s in Hilversum al verkocht? Anders iets voor de echte liefhebber
Ik ben bang van wel. Heb grondig door het raam gekeken maar geen enkele bx-lijn meer kunnen ontdekken
als het goed is is dat nu die in rotterdam
in deze heb ik een stukje gereden en kan je wel vertellen dat er wenig bx aan is
de vraag is dan natuurlijk hoe dan wel
klein verslagje graag
arjan_verkade schreef:
de vraag is dan natuurlijk hoe dan wel
klein verslagje graag
NIKS KLEIN…
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Chinco schreef:arjan_verkade schreef:
de vraag is dan natuurlijk hoe dan wel
klein verslagje graag
NIKS KLEIN…
ook vooruit
liefst met veel foto’s en filmmatriaal
arjan_verkade schreef:Chinco schreef:arjan_verkade schreef:
de vraag is dan natuurlijk hoe dan wel
klein verslagje graag
NIKS KLEIN…
ook vooruit
liefst met veel foto’s en filmmatriaal
op een beurs in frankrijk 2 jaar geleden daar komt ook die foto vandaan maar om eerlijk te zijn rijd het totaal niet als een bx wel erg snel
Dit is geen 4TC? Maar een Citroën BX 16V GTI die rally rijdt.
BXDriver87 schreef:Dit is geen 4TC? Maar een Citroën BX 16V GTI die rally rijdt.
Aj ja, zo klonk de witte GTI van Wilco ook ongeveer
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hanzl schreef:Gaaf dat je die nog kan kopen! Maar zijn er ook garage’s waar je hem kan laten repareren alstie stukkig is?
Jahoor, het is meeste bestaande techniek. Wat van de bx, cx en 404, geloof ik… Alleen spoilerwerk wordt lastig en de neus in elkaar rijden is ook niet zo verstandig.
Grote delen van de koets zijn BX
Ophanging, fusees etc. zijn van de CX.
Motor ligt ook in de 505 Turbo alleen is hij in de 4TC iets opgepept.
Volgens mij is de BX4TC slecht geschikt voor de weg, hij heeft namelijk geen midden-differentieel. Dat is rechtdoor niet zo’n probleem, maar de bocht om wil hij eigenlijk alleen op relatief losse ondergrond.
Op nat is die aandrijving naar de achterwielen ook een last.
Omdat het koppel niet gevarieerd wordt zal hij altijd achter uit willen breken. Zonder gecontroleerd te kunnen driften (dat verhindert de voorwielaandrijving weer…)
Je kan wel de achterwielaandrijving uitzetten. Voor en achterdiff hebben tot 30% sperwerking.
Dit in tegenstelling tot de bijv. latere 405T16
Die heeft zelfs de beschikking over een Torsen achterdiff en een variabel sperrend middendiff met viscokoppeling.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik zou persoonlijk ook altijd voor een mooie Gerdarmerie blauwe T16 gaan en niet voor een 4tc, hoe bijzonder die ook is.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Helemaal de Gendarmerie 405 T16 met 280pk!!!
Mooie foto’s, dank je voor de update.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ook ‘n leuk stukkie met aardige foto’s…..
Gr Martijn