Inderdaad!
Een auto met een korte wielbasis heeft veeeeeeeeel meer last van overstuur!!!
Ooit al eens in een Peugeot 205, of een Honda Civic/CRX gereden bijv?
Ik kan je toch echt een slipcursus of dergelijke aanraden, want als ik je posts in dit forum lees dan denk ik toch echt met een gevaar op de weg te maken te hebben die het gevaar van foute banden onderschat!!!
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
oke dan nu weer een banden merk, ik heb er bf goodrich onder zitten in de maat 185 60 14 bevalt erg goed, zowel met droog als met nat weer, dit scheen een beter b merk van michelin te zijn.
ik weet niet of het waar is maar ik vind het goede bandjes.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
markwerkman schreef:oke dan nu weer een banden merk, ik heb er bf goodrich onder zitten in de maat 185 60 14 bevalt erg goed, zowel met droog als met nat weer, dit scheen een beter b merk van michelin te zijn.
ik weet niet of het waar is maar ik vind het goede bandjes.
he ik heb een goede tip ,ik heb net banden gekocht via autobanden.nl is nog goedkoper en goed je kan er bijna elk merk of profiel krijgen
ik heb nu tiger g 612 er onder liggen en die zijn goed, 39 euro
maar michelin energie had ik er eerst onder die waren prima
onder een franse wagen ook franse banden voor het comfort
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
ja ik had e michelin premacy onder maar deze vielen een klein beetje tegen, de prijs kwaliteit verhouding was niet helemaal goed naar mijn idee, heb er ongeveer 50.000 kilometers mee gestuurd de banden die ik er nu op heb zitten hebben ongeveer 45.000 gedragen en bevallen beter.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
markwerkman schreef:ja ik had e michelin premacy onder maar deze vielen een klein beetje tegen, de prijs kwaliteit verhouding was niet helemaal goed naar mijn idee, heb er ongeveer 50.000 kilometers mee gestuurd de banden die ik er nu op heb zitten hebben ongeveer 45.000 gedragen en bevallen beter.
ja het lig er natuurlijk ook aan of je veel snelweg kilometers mee maakt dat scheelt enorm veel in slijtage
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
WYD schreef:Inderdaad!
Een auto met een korte wielbasis heeft veeeeeeeeel meer last van overstuur!!!
Ooit al eens in een Peugeot 205, of een Honda Civic/CRX gereden bijv?Ik kan je toch echt een slipcursus of dergelijke aanraden, want als ik je posts in dit forum lees dan denk ik toch echt met een gevaar op de weg te maken te hebben die het gevaar van foute banden onderschat!!!
Tegen wie heb je het? Tegen de topicstarter? Citeer anders even op wie je reageert.
‘Last’ van overstuur is nog wat anders dan ‘als ik uitbreekt van achteren, breekt ie ook goed uit’. En van dat laatste hebben wagens met een lange wielbasis sneller last. Zal elke expert je vertellen. Maar misschien een keertje een slipcursus of dergelijke volgen?
Of ga eens een keertje slalom rijden met nat weer op het Midland Circuit in Lelystad
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
WYD schreef:Of ga eens een keertje slalom rijden met nat weer op het Midland Circuit in Lelystad
Tegen wie heb je het nu steeds?!
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Als je gewoon reageert, reageer je op de topicstarter. Als je op een tussentijdse reactie wilt reageren, is quoten vaak handig.
Iemand ervaring met Pirelli P6 : niet te verwarren met P6000’s .
Volgens alle testen zeer goede/de beste, banden. Alleen een wat hogere rolweerstand dus meer brandstofverbruik.
En de prijs valt ook mee (53 euro p/stk bij autobandenmarkt.nl)
Maar iemand praktijkervaring :
want ik moet volgende week even 2 nieuwe bandjes hebben (achter) ivm schade, en op korte termijn (3mnd) voor ook 2 nieuwe.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)