Ik heb nu dus sinds 1 dag weer een visa diesel.
Dit wil ik jullie niet onthouden en ook graag wat advies cq onderdelen te koop gevraagd.
Het is een VISA 17 RD uit 1986 met 172.000 km op de teller (schijnt te kloppen volgens BOVAG/NAP)
De volgende aandachtspunten heb ik tot nu toe gevonden:
1.) Voorstoelen zijn niet mooi meer en zitten verkeerd gemonteerd—> de bestuurdersstoel komt tegen de versnellingspook waardoor deze lastig in zijn 2 gaat, bij de deur is voldoende ruimte over. Ik wil graag BX gti stoelen monteren, dus als iemand die te koop heeft of inbouwtips weet, graag!
2.) de achterbank zit los, als in helmeaal los en niet vast, alle schroefjes ontbreken inclusief de haken waarmee hij vastzit en die je via de hendel in het midden los kan halen, de schroeven kan ik wel aan komen bij de ijzerhandel, maar die haken wordt lastig (hint)
3.) Hoedenplank ontbreekt—> maak ik zelf nieuw van hout met inbouwspeakers.
4.) Radioinbouwmodule is er niet, mijn vorige Visa diesel had een inbouwmodule onder de kachelknoppen. Zelf iets fixen of module regelen.
5.) Brandstofmeter werkt niet (lampje gelukkig wel)—> moet dashboard nog loshalen en stekkers controleren
6.) de snelheidsmeter is krom (ongeveer een centimeter op het eind) kan je deze vervangen? en hoe?
7.) Asbak wil graag dat ik rook blijkbaar want deze komt er vanzelf uit, ik hou persoonlijk niet van roken dus…. iemand idee-en wat je eventueel hier in de plaats kan inbouwen?
8.) Achterruit vertoont roestvorming—> vervangen of repareren
Maar eerst APK want dan mag ik er alvast mee rijden.
Banden heb ik al vervangen voor winterbandjes, dus nog even op zoek naar goeie banden voor in de zomer. En een trekhaak zoek ik ook nog.
Groeten,
Ondar Eendrijder
-en lekker ook weer visa-
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooie Witte Visa
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: Weer een visa Diesel
Ondar schreef:8.) Achterruit vertoont roestvorming—> vervangen of repareren
Glasroest?
Gr Martijn
P.s.: Mij hart begon ook even sneller te kloppen toen ik hem op MP zag staan…..
Gefeliciteerd!!!!
weer een visa in de club!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Martijn de Ruijter schreef:Mij hart begon ook even sneller te kloppen toen ik hem op MP zag staan…..
niet alleen die van jou
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik was inderdaad niet de enige, toen ik daar was om hem op te halen (we bleven een uurtje ouwehoeren) werd er nog 2 keer gebeld voor de visa, maar ik was ze voor.
groeten,
En ja ik denk dat ik wel even langskom op de visameeting op 3 feb in Helmond.
Ook van mij zeer hartelijk feli!
Geweldige auto is dat, zeker met die maffe 1700 diesel erin.
Ik heb er nooit 1 gehad, maar O’Cibon in de Lutte had hem destijds al leenwagen en aangezien ik een drama-CX had, heb ik heel wat dagen in die rooie visa rondgejakkerd…
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Ondar schreef:Ik heb nu dus sinds 1 dag weer een visa diesel.
Dit wil ik jullie niet onthouden en ook graag wat advies cq onderdelen te koop gevraagd.
..................
Het is een VISA 17 RD uit 1986 met 172.000 km op de teller (schijnt te kloppen volgens BOVAG/NAP)
..................
Ik wil graag BX gti stoelen monteren, dus als iemand die te koop heeft of inbouwtips weet, graag!
Even 2 reactie’s : ten eerste verbaast het mij nog steeds dat ze deze motor een 1.7 noemen, terwijl het eigenlijk een 1.8 is…namelijk de beroemde 1769 CC van 60 pk.
Mocht je ooit besluiten om de turbodiesel (ook 1769cc) erin te hangen, dan krijg je meteen 30 pk meer, namelijk 90 PK….die van de BX Tzd-turbo.
En het doet mij goed te lezen dat steeds meer Citrofielen de GTI stoelen van de BX weten te waarderen….je kunt gewoon zeggen dat Citroen daarmee de best zittende stoelen heeft gemaakt van na de 2e WO oorlog.
Ik meen dat er iemand op dit forum was die nog een complete set had liggen…moet je even zoeken.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik moet zeggen dat ik met de standaard visa stoelen erg tevreden ben, zelfs nog meer met de eerste serie stoeltjes met ronde rugleuning.
Die hebben lekkere zachte zitzakken, maar zakken altijd helemaal door.
De 2e serie stoelen zit iets minder, maar ook niet verkeerd.
Je zou op zoek kunnen gaan naar een visa TRS setje?
Die hebben oerstevige stof en goede steun!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
6.) de snelheidsmeter is krom (ongeveer een centimeter op het eind) kan je deze vervangen? en hoe?
Dan bibbert die zeker ook tussen de 20 en de 80 als je 50 rijdt.
Ik weet niet of je alleen het metertje kan vervangen. De gehele klok kan natuurlijk wel, maar of je dat wilt?
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
er stond tot voor kort nog een teller voor een c15 diesel op marktplaats…
zo vandaag dus de achterbank vast gezet, inclusief nieuw gemaakte klemhaken met een slijptol gefabriceerd van 2 slotbouten.
Gedeeltelijk de hoedenplank verzaagd en erin gezet, snog best lastig want alles was eruit van de standaard plank, inclusief de kapjes die normaal aan de zijkant nog zitten. Maar met MDF kom je een eind.
Ook nieuwe APK gekregen—> blijkt wel de dieselpomp te lekken (misschien alleen het slangetje, die heb ik nu goed vastgezet dus ik hoop dat het verholpen is)
Helaas wel bij bekijken van tellerunit tot de conclusie gekomen dat deze vervangen dient te worden—> er was 1 lampje erin gesoldeerd zodat deze continue contact maakt (of er was iets anders ge-mcgyvert) maar dat heb ik natuurlijk per ongeluk eraf gehaald en nu doet de dashboardverlichting het niet meer en werken de verlichtingslichtjes alleen met contact uit ???)
Gister de BX gti stoelen opgehaald, vandaag erin gezet, ff wat boren en pielen, gelukkig zat er bij de bestuurdersstoel al een strip om de stoel verder naar achter te kunnen plaatsen, dus hoefde ik alleen die bij te boren.
Conclusie—> GTi stoelen zitten inderdaad nog steeds fantastisch.
Morgen komt als het goed is mijn “nieuwe” klokkenunit en wil ik de hoedenplank overnieuw zagen om hem helemaal mooi passend te krijgen.
diesellek is verholpen met een nieuw slangetje,
Dus ik ben bijna klaar…..
greetingzz
Ondar
Hallo,
Ik had deze auto in september mondeling gekocht, maar doordat deel 3 zoek was moest ik er ff op wachten en wachten en wachten…
Totdat ik in oktober n mail kreeg dat ze m niet meer verkochten, want hij scheen door de APK gekomen t zijn en dat was n dure grap geweest.
Lees ik tot mijn grote verbazing dat deze auto te koop wordt aangeboden door iemand anders in januari… ikke bellen had die gast m gekocht voor 500,- (ik overeengekomen 450,-), maar verkocht m weer omdat ie op 9 punten afgekeurd was en dat zou t duur worden…
Nu lees ik dat er vanalles aan moest gebeuren en ben nu hééél blij dat ik m niet gekocht heb in september.
Nu heb ik n Visa diesel met 1 ton minder op de teller en die hoeft alleen maar n klein beetje gelast te worden en thats it..
Iig veel plezier ermee en misschien tot een Visa Club meeting.
(had je 3 februari in Helmond niet gezien… tja ik was om 10.30u ook alweer weg)
Mzzl Paul
Hoi,
ja helaas heb ik het 3 februari niet gehaald om te komen, beetje met mijn badkamer wezen stoeien (kitwerk is nu bijna klaar)
Ik ben op zich best tevreden met de visa ondanks wat minpuntjes.
Ik zit nog te stoeien met een fatsoenlijke geluidsinstallatie, dat is niet echt te doen.
Wie weet de volgende visa meeting….
groeten,
Ondar visarijder
- en ook af en toe eend natuurlijk -
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik ga komend weekeinde naar een visa 17RD uit 1987 kijken met 42000km op de teller.
Oud vrouwtje, serviceboekjes gestempeld, en in zogenaamd smetteloze toestand…
Alleen geen trekhaak, maar die beunen we er wel onder!
1500 euries!