Als ik er weer eens kom en het niet vergeet, dan vraag ik het even.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
dankje! blijkt zowat onvindbaar te zijn…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:kan je eens horen of ze een M7*55 met inbuskop hebben??
gewoon cilinderkop met inbus? of verzonken kop?
staal of inox, 8.8 of 10.9
zal morgen even horen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Cilinderkop inbus, liefst RVS, 8.8 is voldoende.
Echter, als ik al een bout heb zal ik hééél blij zijn, maakt het allemaal niet uit of het RVS of staal is…
Aangezien dat het een franse maat is (M7) blijken die dingen gewoon onvindbaar te zijn…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
persoon was er niet vandaag maar maak er snel werk van
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb iets aan m’n test-opstelling gewijzigd.
Oude situatie:
Plastic emmer met daarin 4 verticale stukken betonijzer rondom redelijk gelijkmatig verdeeld. Alle stukken betonijzer electrisch met elkaar verbonden door middel van een stuk koperdraad. Een 5e stuk betonijzer horizontaal op de rand van de emmer (geisoleerd van de 4 verticale stukken betonijzer en het koperdraad wat hen verbindt natuurlijk!). Aan dat horizontale stuk betonijzer 2 metalen haken waar weer een conservenblikje aan hangt wat zowel in de bodem als in de zijwand vol gaten zit. In dat conservenblikje een lading schroefjes, moertjes en boutjes. Verder een acculader aangesloten met de minpool aan het horizontale stuk betonijzer en de pluspool aan het stuk koperdraad.
Nieuwe situatie:
Plastic emmer met daarin 4 verticale stukken betonijzer rondom redelijk gelijkmatig verdeeld. Alle stukken betonijzer electrisch met elkaar verbonden door middel van een stuk koperdraad (tot zover hetzelfde dus als in de oude situatie). Het conservenblikje heb ik echter vervangen door een plastic bakje. Eerst heb ik een oude startkabel op lengte gemaakt (werkt goed met een ijzerzaagje!) en beide uiteinden kaal gemaakt. Het ene kale uiteinde is wat langer dan het andere. Van het langste kale uiteinde heb ik het koperdraad uit elkaar gespreid als een soort netje. Dat netje heb ik op de bodem van het plastic bakje gelegd en daar boven op heb ik de schroefjes, moertjes en boutjes gestort. Vervolgens heb ik dat in de emmer gedaan (de zilver soda oplossing zat er nog in) en de startkabel aangesloten op de minpool van de acculader.
Het lijkt nu beter te werken. Reden van mijn vermoeden: een dikkere, bruinere schuimlaag op de zilver soda oplossing die de vorm heeft van een rechthoekig vlak in plaats van een ring zoals bij het conservenblikje.
Overigens, ik heb er meer zilversoda in gegooid (toen ik met de accuklem langs het horisontale stuk betonijzer streek kwamen er volgens mij minder vonken van af dan gister en eergister) en op advies van een buurman met verstand van scheikunde heb ik er ook nog een halve liter azijn in gedonderd.
Schijt aan originaliteit.
maar azijn is een zuur niet?
bedoeling was toch om materiaal zo min mogelijk aan te tasten
wel kan je buurman gelijk hebben, kan ik niet vertellen want ken niet veel van scheikunde
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat dacht ik ook, maar een halve liter zwak zuur (azijn is een zwak zuur) op 10 liter water geeft geen negatieve effecten zoals boutjes die echt volledig opgelost zijn.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Dat dacht ik ook, maar een halve liter zwak zuur (azijn is een zwak zuur) op 10 liter water geeft geen negatieve effecten zoals boutjes die echt volledig opgelost zijn.
ik zat ook al te denken van “heel sterk is het spul niet” maar beetje brainstormen kan geen kwaad
als het resultaat ernaar is .....
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Lelijke Eend schreef:Dat dacht ik ook, maar een halve liter zwak zuur (azijn is een zwak zuur) op 10 liter water geeft geen negatieve effecten zoals boutjes die echt volledig opgelost zijn.
ik zat ook al te denken van “heel sterk is het spul niet” maar beetje brainstormen kan geen kwaad
als het resultaat ernaar is .....
Geeftniet ! Omgekeerd had ik het ook gevraagd
Schijt aan originaliteit.