vandaag even bij de citroenspecialist geweest voor het veersysteem van mijn BX. blijkt dat de hydraulische pomp niet echt veel druk meer levert en om mijn dak te laten vervangen gaat waarschijnlijk rond de 1000 euro kosten.
pompje kost incl arbeid 125 euro.
er werd ook nog geconstateerd dat de retourleidingen en de octopus binnen nu en een jaar vervangen moeten worden
heel erg veel kosten dus en ik weet niet zo goed wat ik nu met de auto aan moet.
ik heb weinig zin om er nog eens 1500 euro in te steken maar aan de andere kant heb ik net al voor 800 euro in zitten (nieuwe koppeling en ontsteking)
heb het opendak maar helemaal dichtgekit vanmiddag. het dak ziet er toch al niet meer uit en hij lekte als de ziekte. hij kan nu dus niet meer open.
wat zouden jullie mij adviseren. deze bx verkopen (desnoods in onderelen) of ermee doorrijden tot ie ermee stopt?
en als iemand interesse er in heeft mag je dat natuurlijk ook melden
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
tsja…. wat zal ik zeggen…. als je zelf handig bent, kan je dat pompje zelf maken.. maarja…
1500 euro voor dat dak vind ik erg veel. ik zou voor die prijs dan kijken voor een andere BX, daar koop je nl. een GTI voor. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Gewoon maken!
Mvg Joost
Voor dat geld, koop je een hele mooie BX!
Re: dillema
metro2005 schreef:vandaag even bij de citroenspecialist geweest voor het veersysteem van mijn BX. blijkt dat de hydraulische pomp niet echt veel druk meer levert en om mijn dak te laten vervangen gaat waarschijnlijk rond de 1000 euro kosten.
pompje kost incl arbeid 125 euro.
er werd ook nog geconstateerd dat de retourleidingen en de octopus binnen nu en een jaar vervangen moeten wordenheel erg veel kosten dus en ik weet niet zo goed wat ik nu met de auto aan moet.
ik heb weinig zin om er nog eens 1500 euro in te steken maar aan de andere kant heb ik net al voor 800 euro in zitten (nieuwe koppeling en ontsteking)
heb het opendak maar helemaal dichtgekit vanmiddag. het dak ziet er toch al niet meer uit en hij lekte als de ziekte. hij kan nu dus niet meer open.
wat zouden jullie mij adviseren. deze bx verkopen (desnoods in onderelen) of ermee doorrijden tot ie ermee stopt?
en als iemand interesse er in heeft mag je dat natuurlijk ook melden
Hoe hebben ze geconstateerd dat de druk van de pomp te laag is? De hydrauliek pomp van een BX gaat normaliter erg lang mee.
Vervangen van de pomp is overigens vrij simpel en gemakkelijk zelf te doen. Een pomp van een demontagebedrijf is niet duur.
Hoe hebben ze kunnen constateren dat de octopus nog maar een jaar meekan? En welke retourleidingen bedoelt de specialist? Er zitten heel veel retourleidingen op een BX. Ieder hydraulisch component heeft een retour- danwel lekleiding.
Had de specialist ‘toevallig’ geen leuke autootje voor je in de aanbieding?
1000 euro voor een complete dakrenovatie lijkt veel geld, maar als het dak dan weer helemaal strak en lekvrij is en gespoten is, dan valt dat erg mee.
Autorijden kost geld en soms meer geld. Iedere BX die je nu kunt kopen voor een prikkie zal behoorlijk wat mankeren en zul je dus weer van voorafaan moeten beginnen om te investeren. Sowieso is een BX GTi op LPG moeilijk te vinden.
Ik zou even door de zure appel heen bijten, maar ook niet alles geloven wat de ‘specialist’ zegt. Wie is overigens deze Citroënspecialist?
ben bij Hesselink in dirksland geweest
het zijn de leidingen die in de motorruimte lopen achter de motor. en ze lekken inderdaad een beetje en zien er erg broos uit. daar kon ik best inkomen dat die binnenkort vervangen moeten worden.
hij heeft de bollen gecontroleerd en die waren goed. de bx komt ook wel omhoog maar heel erg traag. dat hield in dat de druk die de pomp levert erg laag is.
het dak heb ik momenteel maar even helemaal dichtgekit en ik denk dat ik dat in de zomer maar zelf ga proberen te repareren. (in elk geval opnieuw spuiten)
Als het dak droog blijkt te zijn geworden na mijn KIT operatie blijf ik er voorlopig nog lekker in rijden. heb de hydraulische pomp maar niet laten maken nog.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: BX
M&M schreef:Veel BX-rijders ( dus niet alle ) willen geen geld aan hun BX uitgeven en verwachten een goede auto voor minder dan € 1000 , en onderhoud ... tja was dat
ik wil best geld aan een bx uitgeven maar als ik dit laat maken dan had ik bijna een xantia activa kunnen kopen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: BX
M&M schreef:metro2005 schreef:
ik wil best geld aan een bx uitgeven maar als ik dit laat maken dan had ik bijna een xantia activa kunnen kopen
Dat is idd zonde , ik dacht dat web z’n BX beter onderhouden was , valt dus behoorlijk tegen als ik dit zo allemaal lees ... Suc6
hij heeft inderdaad wel het een en ander gemaakt aan die auto maar de echt hele dure klussen mag ik doen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
grrr
het dak is lekvrij nu dus dat is mooi (behalve dat de hele auto meurt naar nat geworden bekleding :kots
maar nu gaat het stoplampje zo nu en dan aan als ik rij (dat deed ie eerst niet)
ik MAG gewoon geen bx volgens mij
* update
heb net via onderdelenlijn een oproep geplaatst voor een nieuwe hydrauliek pomp en dakbekleding
ga toch maar proberen dat ding op te lappen voor zover mogelijk.
het dak ga ik in de zomer zelf proberen over te spuiten.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:grrr
het dak is lekvrij nu dus dat is mooi (behalve dat de hele auto meurt naar nat geworden bekleding :kotsmaar nu gaat het stoplampje zo nu en dan aan als ik rij (dat deed ie eerst niet)
ik MAG gewoon geen bx volgens mij* update
heb net via onderdelenlijn een oproep geplaatst voor een nieuwe hydrauliek pomp en dakbekleding
ga toch maar proberen dat ding op te lappen voor zover mogelijk.
het dak ga ik in de zomer zelf proberen over te spuiten.
Wat ik niet begrijp is dat men concludeert dat de pomp te weinig druk levert omdat de auto traag omhoog komt.
Als iets veel druk nodig heeft, dan is het wel de stuurbekrachtiging. Als de pomp slecht is, zul je het daar het eerst aan merken en niet aan het traag omhoog komen van de auto. Traag omhoog komen van de auto kan komen door een slechte drukregelaar.
De stuurbekrachtiging krijgt de druk rechtstreeks van de pomp via het verdeelblok. De remmen, vering en hoogteregelings verloopt via de drukregelaar.
dealers
Vertrouw die citroen dealers vooral niet,ze zien de bx liever gaan dan komen.
Ik had een lekkage met mijn laaste bx, zou volgens hun 7 tot 800 euro gaan kostten, want alle hoofdleidingen aan een kant moeten vervangen worden.
Balen dus.
Uiteindelijk mijn oude monteur gebeld, die heeft hem gesleept… en wat bleek… een leiding bij het wiel was kapot.
reparatie inc. slepen 150 euro.
Dus bij die dealer koop ik dus niets meer…
Metro;
Een absoluut idioot idee dat alleen ik mag opperen (ben per slot van rekening op 1 april geboren)
Je hebt een schuifdak dat lekt, klopt? Laat dat vervangen door een zonnedak in de uitvoering zo goedkoop mogelijk. (ca. € 250)
De lak op het dak is slecht? Dan beplak het dak met kunstleer, dit kun je zelf doen en vereist alleen het nodige geduld en preciezie. Je hebt dan wel een héél bijzondere BX.
De pomp kapot? Vraag second opinion, want misschien is het inderdaad je drukregelaar. Best mogelijk dat dat heel goed zelf te doen is en voor een fractie van de prijs die die garage ervoor vraagt.
Trouwens € 1000 voor het repareren en spuiten van je dak is wat ik noem een volwassen prijs; voor het spuiten van de moterkap van m`n Jag werd ook € 800 gevraagd.
p.s. Vochtvreter in de auto om het vocht uit de bekleding te trekken en indien mogelijk de auto een paar dagen in een verwarmde ruimte stallen met alle ramen open.
Impressie van `n BX met kunstleren dak.
Niet te slecht, toch ?
In elk geval veel succes ermee.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Impressie van `n BX met kunstleren dak.
Niet te slecht, toch ?
ForbiddenYou don’t have permission to access /photos1007/6/41/96/5/34/0/34059641606_0_ALB.jpg on this server. :42
JustShootMe schreef:Metro;
Een absoluut idioot idee dat alleen ik mag opperen (ben per slot van rekening op 1 april geboren)Je hebt een schuifdak dat lekt, klopt? Laat dat vervangen door een zonnedak in de uitvoering zo goedkoop mogelijk. (ca. € 250)
De lak op het dak is slecht? Dan beplak het dak met kunstleer, dit kun je zelf doen en vereist alleen het nodige geduld en preciezie. Je hebt dan wel een héél bijzondere BX.
De pomp kapot? Vraag second opinion, want misschien is het inderdaad je drukregelaar. Best mogelijk dat dat heel goed zelf te doen is en voor een fractie van de prijs die die garage ervoor vraagt.
Trouwens € 1000 voor het repareren en spuiten van je dak is wat ik noem een volwassen prijs; voor het spuiten van de moterkap van m`n Jag werd ook € 800 gevraagd.p.s. Vochtvreter in de auto om het vocht uit de bekleding te trekken en indien mogelijk de auto een paar dagen in een verwarmde ruimte stallen met alle ramen open.
Impressie van `n BX met kunstleren dak.
Niet te slecht, toch ?In elk geval veel succes ermee.
dat van dat kunstleer vind ik helemaal zo’n slecht plan nog niet
ik heb besloten de bx toch niet weg te doen en hem helemaal (zo veel mogelijk zelf) op te knappen.
er is al een nieuwe hydrauliek pomp besteld en de leidingen ga ik ook proberen zelf te vervangen (als het weer wat warmer is dan )
het dak is momenteel lekvrij doordat ik het hele dakkie dichtgekit heb dus daar kan ik me in elk geval op het moment niet aan storen. in de zomer ga ik eerst een poging doen het zelf opnieuw te spuiten en evt dat idee van dat kunstleer.
binnenbekleding van het dak moet uiteraard ook nog erin gezet worden (zit nu niks in) maar daar verzin ik wel wat moois op
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
gti_styling84 schreef:Impressie van `n BX met kunstleren dak.
Niet te slecht, toch ?ForbiddenYou don’t have permission to access /photos1007/6/41/96/5/34/0/34059641606_0_ALB.jpg on this server. :42
ff adres kopieren en plakken in een nieuw browservenster.
werkt ie wel
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:
er is al een nieuwe hydrauliek pomp besteld
Een nieuwe hydrauliek pomp…. pffff, het mag wat kosten. Op de sloop zijn zoveel goede exemplaren te verkrijgen voor een fractie van de kosten van een nieuwe pomp.
En nu maar hopen dat het ook echt aan de pomp ligt en niet aan de drukregelaar.