2007 begint ook hier lekker; 1x geflits waar ik ±90 reed en 70 mocht en 1x waar 120 mocht en ik ±135 reed… Daarnaast gisteren ook nog een ‘voertuig controlle’ gehad. De motormuis was niet echt geammuseerd toen ik vroeg of ie dan ook meteen ff de remblokken voor kon meenemen
Animal triste post coitum
Fu** Serge ....was die controle hier in Groningen ? moet ik ook oppassen ??
Serge schreef:De motormuis was niet echt geammuseerd toen ik vroeg of ie dan ook meteen ff de remblokken voor kon meenemen
Wat is er, wou hij geen apk-keuringsrapport afgeven?
pete72ds schreef:Fu** Serge ....was die controle hier in Groningen ? moet ik ook oppassen ??
Yep, op industrieterrein Euvelgunne. Het was een controlle van 2x nix. Als ik die wagen gestolen had, dan had ik volgens mij zo door kunnen rijden.
Animal triste post coitum
XBXG schreef:Hmm, vandaag moest ik op het kantoor van m’n bazin komen…
Ze vertelde me dat de boete van begin september eindelijk binnen is. Om me te matsen halen ze de boete van mijn salaris af, in meerdere keren.Ze vonden het zo zielig voor me, gezien de hoogte van de boete… ops:
Oja, of ik het vanaf nu even wat rustiger aan wil doen….
Ik heb de boete nooit gezien, maar het ging om ongeveer 115 km/h waar je 80 mocht en de boete zou rond de € 185,- zijn.
Zonder jouw schriftelijke toestemming mag de werkgever nooit niet aan jouw salaris komen om bepaalde zaken in te houden….....
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Als ik t zo is lees, hebben XBXG en zijn werkgever dit samen besloten Niets aan het handje dus…
Xsara_Coupe
Vanmorgen geflitst ter hoogte van Baarlo (bij Venlo)
Reed net 90 waar je 80 mocht, in het donker zag ik die _&%$$paal net te laat
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
marx-7 schreef:Vanmorgen geflitst ter hoogte van Baarlo (bij Venlo)
Reed net 90 waar je 80 mocht, in het donker zag ik die _&%$$paal net te laat
Gelukkig niet zo’n dure boete dus. Valt weer mee dan??
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bxbressers schreef:XBXG schreef:Hmm, vandaag moest ik op het kantoor van m’n bazin komen…
Ze vertelde me dat de boete van begin september eindelijk binnen is. Om me te matsen halen ze de boete van mijn salaris af, in meerdere keren.Ze vonden het zo zielig voor me, gezien de hoogte van de boete… ops:
Oja, of ik het vanaf nu even wat rustiger aan wil doen….
Ik heb de boete nooit gezien, maar het ging om ongeveer 115 km/h waar je 80 mocht en de boete zou rond de € 185,- zijn.
Zonder jouw schriftelijke toestemming mag de werkgever nooit niet aan jouw salaris komen om bepaalde zaken in te houden….....
Kan me niet schelen of het mag of niet. Op deze manier hoefde ik de boete niet in 1 x op te hoesten. Nu merk ik nauwelijks dat het van mijn salaris wordt afgehouden. Vind het dus wel best zo.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
marx-7 schreef:Vanmorgen geflitst ter hoogte van Baarlo (bij Venlo)
Reed net 90 waar je 80 mocht, in het donker zag ik die _&%$$paal net te laat
90 op je teller?
dan kan het nog wel eens goed uitpakken
anders heb je zo’n boete van 17 a 21 euro
In de kerstvakantie geflitst in Duitsland (met de Xantia). Reed 70 waar ik maar 50 bleek te mogen.
Abwarten maar.
Re: kliklijn
Artikel schreef:Ik heb ze zelf ook meegemaakt hoor, van die engerds die een belgebaar maken of een notitieblok omhooghouden nadat je ze rechts hebt ingehaald omdat ze het niet kunnen hebben dat jij een snellere auto hebt dan zij. Heb overigens nooit iets gehoord naar aanleiding van zo’n gaspedaalgevecht.
Ik kan me echter goed voorstellen dat bijvoorbeeld burenruzietjes straks langs deze nieuwe weg uitgevochten zullen worden. Je vraagt gewoon aan een paar kennissen, vrienden en familieleden het of ze het meldpunt voor asociaal automobilisme (ook zo benieuwd hoe het gaat heten?) eens willen bellen met het kenteken van je buurman die je z’n dikke BMW, Porsche of Ferrari en de privacy in z’n tuin niet gunt.
Ook al eens aan gedacht dat het een hoop mensen een rotzorg zal zijn hoe hard jouw auto gaat, maar dat ze dat notitieblok omhoog houden omdat ze zich blauw ergeren aan jouw asociale rijgedrag?
Persoonlijk vind ik de naam ‘kliklijn’ bijzonder fout gekozen. Dit heeft in mijn ogen namelijk niks met klikken of NSB-praktijken te maken, maar simpelweg met mijn persoonlijke veiligheid. Bumperklevers, afsnijders, rechts-inhalers, opdrukkers, linksrijders, zorgen allemaal stuk voor stuk ervoor dat mijn persoonlijke veiligheid en die van mijn dierbaren, elke dag weer in het geding komt. Als ik eraan mee kan werken om al die types van hun roze papiertje af te helpen, dan doe ik dat met alle liefde!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: kliklijn
Serge schreef:
Ook al eens aan gedacht dat het een hoop mensen een rotzorg zal zijn hoe hard jouw auto gaat, maar dat ze dat notitieblok omhoog houden omdat ze zich blauw ergeren aan jouw asociale rijgedrag?
Persoonlijk vind ik de naam ‘kliklijn’ bijzonder fout gekozen. Dit heeft in mijn ogen namelijk niks met klikken of NSB-praktijken te maken, maar simpelweg met mijn persoonlijke veiligheid. Bumperklevers, afsnijders, rechts-inhalers, opdrukkers, linksrijders, zorgen allemaal stuk voor stuk ervoor dat mijn persoonlijke veiligheid en die van mijn dierbaren, elke dag weer in het geding komt. Als ik eraan mee kan werken om al die types van hun roze papiertje af te helpen, dan doe ik dat met alle liefde!
Het toezien op de wet dient te worden gedaan door de overheid en niet door burgers. Als de politie het niet voor elkaar krijgt hebben ze vette pech, en moeten ze om meer manschappen gaan vragen in Den Haag.Het verraden van je medeburgers doe je niet. Ik heb gezien de geschiedenis en het verleden en niet in de minste plaats vanwege mijn afkomst een heel groot probleem met dit soort lijnen, meldpunten en andere NSB praktijken. Voor je het weet krijg je ook nog een “cadeautje"voor het aangeven van een wegpiraat…. en hé, waar hebben we dat eerder gezien…... juist… in een heel donkere periode in onze geschiedenis….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Re: kliklijn
waterman771 schreef:Het toezien op de wet dient te worden gedaan door de overheid en niet door burgers. Als de politie het niet voor elkaar krijgt hebben ze vette pech, en moeten ze om meer manschappen gaan vragen in Den Haag.Het verraden van je medeburgers doe je niet. Ik heb gezien de geschiedenis en het verleden en niet in de minste plaats vanwege mijn afkomst een heel groot probleem met dit soort lijnen, meldpunten en andere NSB praktijken. Voor je het weet krijg je ook nog een “cadeautje"voor het aangeven van een wegpiraat…. en hé, waar hebben we dat eerder gezien…... juist… in een heel donkere periode in onze geschiedenis….
Precies om die reden zeg ik ook dat ‘kliklijn’ een verkeerde term is voor dit initiatief. Het telefoontje dat je pleegt moet de status van ‘aangifte’ krijgen en ook als dusdanig behandeld worden. Of vind je het ook NSB-gedrag om een inbreker of verkrachter aan te geven? In mijn ogen is het namelijk niks anders dan dat. De wegpiraat heeft geen respect voor z’n eigen leven, maar belangrijker nog; ook geen voor dat van mij!
Animal triste post coitum
Voor medewerkers van de politie Gelderland-Midden bestaat zoiets al lang. Als zij in prive-tijd signaleren dat iemand bumperkleeft is het kwestie van kenteken opschrijven en de bekeuring valt vanzelf op de mat bij betreffende.