Hoe zit het met de airco op de SM?
Is er hier een zwak punt? Hoe zit het met de compressor, is het ook aan te raden deze te reviseren?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Airco
citrods schreef:Hoe zit het met de airco op de SM?
Is er hier een zwak punt? Hoe zit het met de compressor, is het ook aan te raden deze te reviseren?
Gewoon een cx pomp monteren. Ombouwen is niet eens echt nodig. gewoon nieuwe olie d’r in ( geschikt voor R134a en nieuwe nippels d’r op)
als je wil heb ik foto’s voor je….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Re: Airco
waterman771 schreef:citrods schreef:Hoe zit het met de airco op de SM?
Is er hier een zwak punt? Hoe zit het met de compressor, is het ook aan te raden deze te reviseren?
Gewoon een cx pomp monteren. Ombouwen is niet eens echt nodig. gewoon nieuwe olie d’r in ( geschikt voor R134a en nieuwe nippels d’r op)
als je wil heb ik foto’s voor je….
foto’s mogen altijd: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Airco
citrods schreef:waterman771 schreef:citrods schreef:Hoe zit het met de airco op de SM?
Is er hier een zwak punt? Hoe zit het met de compressor, is het ook aan te raden deze te reviseren?
Gewoon een cx pomp monteren. Ombouwen is niet eens echt nodig. gewoon nieuwe olie d’r in ( geschikt voor R134a en nieuwe nippels d’r op)
als je wil heb ik foto’s voor je….
foto’s mogen altijd: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Heb je de foto’s al binnen?? Ze zijn vanochtend verstuurd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja. Binnengekomen om 12u53.
Bedankt voor de hulp. Ik kijk wat ik er kan van maken!
Verder is dus alles (condensor, verdamper, ...) geschikt voor het nieuwe gas R134a?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:Ja. Binnengekomen om 12u53.
Bedankt voor de hulp. Ik kijk wat ik er kan van maken!Verder is dus alles (condensor, verdamper, ...) geschikt voor het nieuwe gas R134a?
Normaal wel maar het zou geen kwaad kunnen de condenser te vervangen ( is al meer dan 35 jaar oud ) en gelijk een drukkontakt in het systeem op te nemen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Airco
Prestige31 schreef:waterman771 schreef:
Gewoon een cx pomp monteren. Ombouwen is niet eens echt nodig. gewoon nieuwe olie d’r in ( geschikt voor R134a en nieuwe nippels d’r op)
als je wil heb ik foto’s voor je….
Ben ook wel geinteresseerd om een CX Pomp te monteren. Ik heb er één uit een CX GTi Turbo 2. Is de draairichting goed voor montage in een SM?Zou ook graag foto’s willen ontvangen.
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Gerard.
Zie de yahoo-group Sport-maserati-list.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Airco
Prestige31 schreef:waterman771 schreef:Prestige31 schreef:waterman771 schreef:
Gewoon een cx pomp monteren. Ombouwen is niet eens echt nodig. gewoon nieuwe olie d’r in ( geschikt voor R134a en nieuwe nippels d’r op)
als je wil heb ik foto’s voor je….
Ben ook wel geinteresseerd om een CX Pomp te monteren. Ik heb er één uit een CX GTi Turbo 2. Is de draairichting goed voor montage in een SM?Zou ook graag foto’s willen ontvangen.
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Gerard.Zie de yahoo-group Sport-maserati-list.
Heb je misschien een directe link (kan het niet vinden) of kun je foto’s plaatsen op dit forum (hebben anderen ook wat aan)?Enne, is de draairichting goed of maakt dat niet uit?
Alvast bedankt en groeten,
Gerard.
de draairichting is geen probleem. Foto’s staan in een ledengedeelte van de yahoolist. Ik zal zien of ik ze hier kan posten. Ik heb die foto’s niet direct voorhanden namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Effe lidworden:
http://autos.groups.yahoo.com/group/Sport-Maserati-L/
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
welke foto 3?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Yep is een maximum - minimum schakelaar , zou ik zeker monteren .
Zit op ALLE hedendaagse installaties .
Schakelt de compressor af aer te weinig of veel te veel druk is ; dus als er wat mis is .
Omdat dit niet standaard op de SM staat hebben er zich al wel wat problemen voorgedaan met systemen die defect waren en de pomp maar lekker bleef doordraaien .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Prestige31 schreef:bogaard77 schreef:welke foto 3?
Via je link (na me ingeschreven te hebben), click op photo’s.
Detailfoto SM CX aircopomp 1, overzichtsfoto SM CX aircopomp 3. By wbogaerts. Vermoed dat dit een drukschakelaar is. Wat is z’n functie en is die echt nodig?Groetjes,
Gerard.
Ja, die drukschakelaar is essentieel en zorgt ervoor dat je aircopomp niet kapot draait als de druk te laag is. tevens zorgt ie ervoor dat de slangen niet kapot gaan als de druk te hoog wordt.
Deze schakelaar zit origineel niet op de SM, en dat was een grote fout van citroen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vragje
Was de airco in alle SM standaard? Bij mij staat er een zonder.
Groeten, Johannes
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Re: Vragje
Johannes schreef:Was de airco in alle SM standaard? Bij mij staat er een zonder.
Groeten, Johannes
Neen een van de weinige opties .
Als je airco had , waren er wel automatisch getinte ruiten .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Vragje
Johannes schreef:Was de airco in alle SM standaard? Bij mij staat er een zonder.
Groeten, Johannes
Nee, airco was een hele dure optie. Volgens mij kostte dat bijna 4500 gulden in 1972.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Airco was NIET standaard. Er zijn zeker gevallen bekend waarbij het blok in elkaar liep omdat de aircopomp vast sloeg en dus de distributieketting brak. Er zijn honderden motoren op die manier overleden. De schakelaar is te koop bij iedere aircoboer, en jouw CX heeft absoluut zo’n schakelaar, alleen zit ie gemonteerd op de filter/droger unit. Dat zou ik nu ook doen bij mijn sm als ik de filter/droger unit ga vernieuwen.
Officieel moet je de pouly aanpassen, maar ik heb dat niet gedaan en een normale v snaar gebruikt. Dat gaat al 70.000 km probleemloos. wel goed spannen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste