2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
remschijven voor
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 12 januari 2007 12:31 PM
  [ # 16 ]

remschijven voor

Nou als het goed is moet je altijd de uitslag meten al zijn de schijven nieuw of bij geslepen .Dit is om de minste uitslag te behalen .Want als het goed is mag deze maar 0.00 t/m0.15 mm bedragen .Ook heeft dit te maken met de bevestiging op de aandrijfas van de versnellingsbak.Zo staat het ook in de werkplaatsboeken. onderdeel in het boek 343

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 januari 2007 01:00 PM
  [ # 17 ]

Re: remschijven voor

Egbert schreef:
jan D super 1971 schreef:

Waar ik wel bang voor ben ,dat ik niet zo snel aan een micrometer kan komen

Je kan ook je schijven bij Brezan af laten draaien, dan is alle slingering uit de schijven en dan maakt het niet meer uit hoe je ze monteert. Of nwe schijven, ook die zijn zuiver. Is goedkoper dan een nwe micrometer.

Nieuwe zijn NIET zuiver. Meet maar…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 januari 2007 01:01 PM
  [ # 18 ]

Re: remschijven voor

jan D super 1971 schreef:

Bij midlock heb ik hem gezien voor 259 euro en dat is schrikken zeker als je hem maar een paar keer gebruikt.Maar je hoort nog van ons.

Je mag hem huren.. Voor de helft? ok?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 12 januari 2007 01:03 PM
  [ # 19 ]

remschijven voor

Bedankt voor je uitleg bogaard. Je bent wel goed bezig hoor.Ik had bijn een micrometer, maar helaas dit ging even niet door ik hoop dat het magazijn deze in voorraad heb groetjes jan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2007 01:06 PM
  [ # 20 ]

Re: remschijven voor

bogaard77 schreef:
jan D super 1971 schreef:

Bij midlock heb ik hem gezien voor 259 euro en dat is schrikken zeker als je hem maar een paar keer gebruikt.Maar je hoort nog van ons.

Je mag hem huren.. Voor de helft? ok?

Wat een geneuzel allemaal met die micrometer! in 12 jaar heb ik misschien wel 50 setjes remschijven vervangen en nog NOOIT een micrometer gebruikt. En ook nog NOOIT klachten van klanten gehad. Zelfs op m’n eigen auto knal ik die schijven er gewoon op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 12 januari 2007 01:23 PM
  [ # 21 ]

remschijven voor

Nou ik hoop dat dit zo is, dan hoef ik niet bang te zijn dat er iets mis kan gaan .Maar waarom staat het dan zo in de montageboeken ??????????

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 12 januari 2007 01:54 PM
  [ # 22 ]

Nou ik hoop dat dit zo is, dan hoef ik niet bang te zijn dat er iets mis kan gaan .Maar waarom staat het dan zo in de montageboeken ??????????

Met de opmerking dat het erg van belang is… Zal er toch niet voor Jan met de korte achternaam in staan.

Maar goed, als ik bij marktplaats op micrometer zoek, krijg ik tig advertenties. Ik weet niet of dat de goede zijn, maar ze zijn zeker geen honderden euro’s.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 12 januari 2007 04:15 PM
  [ # 23 ]

Er zijn genoeg voorbeelden waarbij dat meten niet tot volkomen trillingsvrij remmen heeft geleid.
Wat altijd goed schijnt te werken is het toepassen van speciale schuurblokken die de schijven iets afslijpen tijdens het remmen. Al rijdend schuren. Niet op de snelweg gebruiken.
Te koop bij de jonges die nu in Almere zitten, ca € 90= Die blokken kan je 3 x gebruiken.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 12 januari 2007 06:30 PM
  [ # 24 ]

remschijven voor

Bedankt ik ga opzoek bij marktplaats!!!!!!!!!!!!
Overigens dat met die schuurblokken word gedaan als er een trilling onstaat tijdens het remmen bv schokkendremmen.maar bij het monteren word er echt in het werkplaatsboek gesproken de minimalewaarde hij moet hebben

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 januari 2007 07:42 PM
  [ # 25 ]

Re: remschijven voor

jan D super 1971 schreef:

word er echt in het werkplaatsboek gesproken de minimalewaarde hij moet hebben

Soms kan je beter naar de praktijk kijken dan naar werkplaats handboeken.

Natuurlijk als je schijven oud en krom zijn, dan heeft uitlijnen met de micrometer zin. Maar luister ook naar Waterman zijn ervaringen met nwe of laat ze afdraaien, dan zijn ze zeker zuiver en dan maakt de stand waarin je ze monteert dus neits uit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2007 07:56 PM
  [ # 26 ]
gjvdh schreef:

Nou ik hoop dat dit zo is, dan hoef ik niet bang te zijn dat er iets mis kan gaan .Maar waarom staat het dan zo in de montageboeken ??????????

Met de opmerking dat het erg van belang is… Zal er toch niet voor Jan met de korte achternaam in staan.

Maar goed, als ik bij marktplaats op micrometer zoek, krijg ik tig advertenties. Ik weet niet of dat de goede zijn, maar ze zijn zeker geen honderden euro’s.

Je denkt toch niet dat er ook maar 1 garage is die met een meetklok remschijven gaan monteren hé? De meeste garages ( met name die in Frankrijk) weten niet eens hoe je meetklok schrijft….. laat staan dat ze hun kostbare tijd gaan verdoen met het opvolgens van onzinnige opdrachten van het werkplaatshandboek. Als ik alles volgens met boekje had gedaan, was er geen baas die mij langer dan 1 maand in dienst had gehouden. De ervaringen met remschijven monteren die ik heb zijn volgens mij gelijk aan die van de meeste DS garage’s. Wel is het erg belangrijk dat de flens waar de schijf op komt roest en rotzooi vrij is, en maakt het merk ( lees kwaliteit ) van de schijven ook veel uit. Ik heb nu een set nieuwe Originele remschijven op m’n SM, en dat gaat al 65.000 km goed. Ik heb wel eens auto’s meegemaakt waar de schijven na 50.000 km weer helemaal gaar waren….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 13 januari 2007 01:16 PM
  [ # 27 ]

remschijven voor

He jongens ik ben maar een hobbymanneke en weet zodoende door elke keer weer verder tegaan ,het mijn een beetje eigen te maken.Ik waardeer ieder zijn mening en houd er zeker ook rekening mee .Maar je krijgt soms zoveel uitleg dat je denkt gaat het eigenlijk wel om deze auto.Ik probeer maar zogoed mogelijke te benaderen zodat ik mijn niet kan verwijten als de boel weer in elkaar zit wat stom nou moet ik weer de boel demonteren .Het goed schoonmaken waar de remschijf opkomt zou ik zeker te harte nemen en ga dit ook zeker doen .Ik houd jullie op de hoogte met mijn ervaringen. groetjes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2007 04:32 PM
  [ # 28 ]

@ waterman: eens.

Echter bleek na meten dat de neiuwe schijven (uit amere zalk maar zeggen) niet geheel zuiver waren. Ook gaan we er stilzwijgend van uit dat de hoek die de flens en de as die de bak in gaat maken, altijd exact haaks is…

Als je de tijd hebt en het is je hobby , waarom zou je dan niet je schijven uit meten. Bij mij leverde dat een perfect trillingsvrije auto op. Ik ben niet gaan proberen of dat bij een andere setting ook zo was!

Na uitbouw de laatste keer heb ik mn schijven gemerkt maar niet zorgvuldig. De remmen trillen licht… Wie weet komt dit door de verkeerde setting…. Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pj_ds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Gepost: 13 januari 2007 06:00 PM
  [ # 29 ]

bij mij was het trillen voor 95 % weg na montage van nieuwe schijven en blokken alleen tussen 60 en 50 km/h afremmen is er nog een lichte trilling. wellicht ook een andere setting uitproberen. wat wel nieuw is na montage (tevens aandrijfas rechts en beide tripoidehuizen vervangen) is het licht “schudden"in zijdelingse richting van de voorkant van de auto. het lijkt of dit steeds erger wordt. als ik aan de wielen draai zie ik geen slingering. misschien fusee gaar? maar das een ander topic (sorry)
groet
peter

ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 13 januari 2007 06:24 PM
  [ # 30 ]

remschijven voor

Hallo leuk dat je je ervaring vermeld, alleen je maakt mij nieuwsgierig wat betreft het slingeren .Ik denk dat het toch te maken moet hebben met de as of sporing? Ik hoop vooor jou dat er iemand is die hier ervaring mee heeft
Een vraag ,deed de wagen dit ook niet voordat je de aandrijfassen cq remschijven verving ben benieuwd!!!!!!!!!!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook