4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Hulp bij waardebepaling DS 21 Hydraulique
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 10 januari 2007 04:07 PM
  [ # 46 ]

Niet iedereen is een DS liefhebber natuurlijk.

Ik zal ze straks eens gaan bellen om te vragen of mijn proefrit van komende zaterdag nog doorgaat. Voor hetzelfde geld is het verhaal wel waar en is er inderdaad nog een gegadigde. Als die persoon wel zo even 10.000 euro neerlegt dan vis ik achter het net maar ja, ik ga niet zo maar even dat bedrag neerleggen zonder er een expert bij te hebben die me wat meer zekerheid kan geven. Al is het maar om me te vertellen wat er allemaal mis mee is en goed mee is en wat er allemaal aan zit te komen.

Het is geen DS garage, ze hebben wel verscheidene oldtimers staan trouwens, varierend van een BMW 635 CSI tot een 2CV.

Die op autoscout is net het verkeerde model, met hen had ik ook al contact gezocht. Schijnbaar wel een mooie auto maar met ronde klokken.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 10 januari 2007 04:10 PM
  [ # 47 ]
pete72ds schreef:

Commercieel gezien is dit een truc die nog ouder is dan de weg naar Rome, dus niet te snel happen.

Psychologisch gezien is het ook niet zo’n sterke zet van een verkoper, hij probeert het ten voordel van hem te laten zijn maar zet zich zelf juist zwakker neer, hij wist al dat jij belangstelling had en dat je een serieuze kandidaat bent, daarnaast is 10000 euri’s niet een bedrag dat je onder druk makkelijker neertelt.. en dit regeltje bevalt mij helemaal niet..

“A.P.K. tot 28-02-2007, zo meeneem prijs, 4-versnellings half automaat”

dit is Anti-DS taal, als die man wist wat zijn doelgroep is dan toont hij enige flexibiliteit en grandeur !!

Zo’n garage ziet daar ook geen DS op zijn oprit, wel een geldkassa die hij max wilt laten rinkelen.
Is de historie bekend ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 10 januari 2007 04:15 PM
  [ # 48 ]

Nee, het enige wat bekend is is dat de vorige eigenaar 3 auto’s bij het bedrijf heeft ingeruild om er met 1 andere weer naar buiten te lopen. Dat is het. Misschien dat ik nog wat meer informatie los kan peuteren op zaterdag over de vorige eigenaar maar ik denk niet dat ze dat zomaar doen.

Ze hebben er trouwens twee staan…. Voor die andere vragen ze ook bijna 6.000 euro. Die ziet er vrij slecht uit, lakschades, interieur versleten, etc. Trouwens ook op LPG.

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 10 januari 2007 04:41 PM
  [ # 49 ]

Klinkt niet best als ik het zo lees. duidelijk geen 10.000 pleuri waard. Maar je komt het vaker tegen, dat mensen denken met een DS een hoofdprijs te bezitten, en dat mensen er nog steeds veel geld voor over hebben om een DS te mogen bezitten. Dat was een jaar of 10 geleden zo, maar een “markt” voor de DS is er momenteel niet echt.
Bewaar kalmte, en blijf rondkijken, geen handvol maar een land vol!
Het aanbod is niet overdadig, dat geef ik direct toe. Maar een DS zoals jij graag wilt, zal er heus wel ergens tussenzitten. Inderdaad, Citromobile kun je afwachten (met navenante prijzen Confused  ), daarna begint het DS seizoen weer te lopen, en komen er weer een aantal links en rechts tevoorschijn.
Als een DS zo, zonder garantie (de beruchte meeneemprijs)met een staartje APK wordt aangebdoen, dan weet je het wel…... Een nieuwe apk mag er voor dat geld best bij, of….. is er tovch wat meer loss? Een goede DS komt zonder problemen door een apk…..

Succes!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 10 januari 2007 04:56 PM
  [ # 50 ]

Voor dat geld komt er ook een nieuwe APK bij.

Profiel  

eduard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 10 januari 2007 07:37 PM
  [ # 51 ]

Is deze wagen niet interessant?

link http://www.ads-pallas.com/catalogue-details.php?id=30

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 januari 2007 07:47 PM
  [ # 52 ]
eduard schreef:

behalve die overtolligge verlichting zie die er mooi uit.

de vertaling volgens AltaVista:

de auto in perfecte stand van verloop met worden technische ok detail van restauratie heeft beëindigt gecontroleerd Confused

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 10 januari 2007 07:49 PM
  [ # 53 ]
Bas schreef:

De foto’s volgen later nog.

Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar… Overigens begrijp ik de (voor)oordelen over deze auto van deze en gene niet helemaal. De indruk die ik krijg van de foto’s en van TS is dat het helemaal niet zo’n verkeerde auto is. Daarnaast ken IK het bedrijf als een tent die best af en toe leuke citroenen heeft staan (oud danwel jong…), en hun zaken over het algemeen netjes regelt… Maar goed, ik heb de auto ook niet zelf gezien.

Gr Martijn

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 11 januari 2007 12:29 PM
  [ # 54 ]

Die snoek ziet er idd goed uit, maar in vergelijk met andere snoeken vind ik 10.000 euro wat aan de hoge kant. Voor 7500 a 8000 euro zou Bas hem waarschijnlijk zo meenemen.

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 11 januari 2007 02:05 PM
  [ # 55 ]
citroen23 schreef:
eduard schreef:

behalve die overtolligge verlichting zie die er mooi uit.

de vertaling volgens AltaVista:

de auto in perfecte stand van verloop met worden technische ok detail van restauratie heeft beëindigt gecontroleerd Confused

Ok, het is maar goed dat ik Frans kan:

Voertuig in perfecte, lopende staat inclusief technische controle (Franse APK). Restauratie details te bepalen.

De auto ziet er inderdaad prima uit, ik vind die lichten niet zo erg hoor. Deze auto staat ook nog eens in Noord-Frankrijk dus dat is nog te overzien qua afstand.

Profiel  

Gepost: 11 januari 2007 02:33 PM
  [ # 56 ]

Heel even mierenneuken, ‘details a terminer’ wil mijns inziens zeggen dat er nog hier en daar een kleinigheidje dient te worden afgewerkt Cool

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 13 januari 2007 05:58 PM
  [ # 57 ]

Status update:

Vandaag was de dag aangebroken dat we zijn gaan proefrijden met de auto. Gelukkig hadden we de beschikking over wat expertise in de vorm van Cees78 die welwillend zijn vrije zaterdagmiddag wilde spenderen aan het bekijken van de auto, een en ander uiteraard tegen vergoeding.

Nadat de auto eenmaal buiten gereden was konden we pas echt zien in wat voor staat de auto was en konden we meteen ook kijken of de motor fatsoenlijk liep.

Om wederom een lang verhaal kort te maken, deze wordt het niet. Cees was er sowieso al vrij snel uit dat de vraagprijs veel te hoog lag voor de auto in de staat waarin deze verkeerd. Een kort lijstje:
- motor spuwt blauwe rook uit
- motor maakt (te-)veel lawaai (kleppen of iets ergers)
- kabelboom was niet helemaal vervangen
- op ieder stukje plaatwerk zat wel ergens roest, zelfs op het aluminium dak, dus op (korte) termijn moest de hele auto aangepakt worden
- kleurverschillen in de lak, vooral het rechter achterscherm was echt een andere kleur

Het “enige goede” aan de auto was het interieur wat er dan weer ontzettend goed uitzag. Voor de rest hebben we de auto snel terug gebracht waarna we van Cees nog een stukje in zijn halfautomaat mochten rijden om het verschil tussen zijn auto en die andere te laten zien. Een wereld van verschil mag ik wel zeggen.

Cees, ontzettend bedankt voor je hulp en we zoeken gewoon verder. Ik denk dat ik inderdaad maar eens van mijn vasthoudendheid wat betreft het oude dashboard in combinatie met een nieuwe neus moet afstappen, dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 13 januari 2007 06:53 PM
  [ # 58 ]

Klinkt als een bijzonder zinnig uitstapje!
Het idee om je toch niet al te veel op 1 type of detail te fixeren is bijzonder verstandig. Ik wilde destijds het allerliefst een DSuper5, en ben zonder al te veel illusies naar een ogenschijnlijk wat mottige DSpécial gaan kijken. Die is het toen uiteindelijk ook geworden, en ik heb daar 10 jaar zonder grote problemen mee gedaan. Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 13 januari 2007 07:40 PM
  [ # 59 ]

Maar goed dat Cees er bij was. Zoals je ziet, twee weten meer dan één.
En inderdaad, ik zluit me aan bij de bassman, staar je niet blind op één type. Ik had weinig voorkeur, maar ik had het liefst een Dsuper 5, maar kwam thuis met een Ds ieH…...  toch ook wel iets heel anders…..
Ondanks de problemen met de dame in kwestie, weinig spijt van gehad.

Succes met verder zoeken!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 13 januari 2007 09:01 PM
  [ # 60 ]

Cees, ontzettend bedankt voor je hulp en we zoeken gewoon verder.

Zonder nu emotioneel te worden raak ik toch wel een beetje ontroerd door deze burgernaasteliefde ...t gaat misschien toch nog niet zo slecht in dit land Laughing

Profiel  

4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook