Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Ik ben na 25 jaar er over na aan het denken om een LPG installatie in te bouwen in de ID. Wie heeft hier zelf ervaring mee en weet een goed adres in het zuiden des lands.
Iemand enige ervaring met Manders in Deurne?
Mvgr,
Bert de Boer (vader van Bassiechevron en Joen)
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
als je het goed wilt laten doen. => BVBA Ma Belle Processiestraat te Sint Gillis dendermonde (daar waar het vol DS-en staat). Eric Wollants werkt daar, is te bereiken op 0475 48 94 80.
Je moet wel bereid zijn om te helpen, gaten boren, plaatwerk demonteren (voor en achter).
Zijn garage alleen al is al een bezoek waard om alle DS-en die daar staan eens te bezichtigen.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Ik denk niet dat belgische installaties in aanmerking komen voor Nederland daar de brandstof ook op het kenteken wijzigd. Ik hoor veel goede verhalen over van Orsouw in Eindhoven, ik heb er zelf ook een installatie van en volgens een vriend van me die er tegenover werkt staan er regelmatig DS’en en ander frans spul.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Belgische installatie is geen probleem hoor…voor de A-type kun je bij http://www.operation2cv.com/ terecht (weet niet of ze ook id/ds doen, gs doen ze wel iig). Installatie word in Belgie erin gezet en de auto moet in Nederland gewoon herkeurd worden. Wanneer er iets niet klopt dan maken zij dat kosteloos voor je inorde.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bassiechevron schreef:Belgische installatie is geen probleem hoor…voor de A-type kun je bij http://www.operation2cv.com/ terecht (weet niet of ze ook id/ds doen, gs doen ze wel iig). Installatie word in Belgie erin gezet en de auto moet in Nederland gewoon herkeurd worden. Wanneer er iets niet klopt dan maken zij dat kosteloos voor je inorde.
DS doen ze ook gewoon, geen probleem. Alleen moet je hem dan nog wel bij de RDW laten keuren. Dit moet je zelf doen, de wagen staat immers op jouw naam.
Mochten er daar nog gebreken vertonen, dan moet je weer terug of zelf aan de slag.
Ook bij gebreken na de installatie verloopt de communicatie doorgaans een stuk minder dan je zou verwachten. (als je al kan spreken van communicatie…) Daarbij komt dat terugbetaling van de herkeuringskosten ook geen vanzelfsprekendheid zijn, zoals de site wel doet vermoeden.
Ik heb onlangs een installatie laten inbouwen in Eindhoven, voor mijn BX koste dat €950,- incl. keuring en 2 jaar garantie. Als je dat terug gaat rekenen, dan is daarvan zo’n €700,- materiaal, dan nog €50,- keuringskosten er af en er blijft €200,- voor de inbouw.
Hiervoor blijven mijn handen schoon!
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Orsouw mag het gaan doen. Plus punt is dat de wagen maar een dag weg is, gelijk gekeurd en daarbij de prijs.
Bedankt zover!
Maar wie kan mij dan vertellen waar je het beste het vulpunt kunt plaatsen, bij de tankdop of naast de kentekenplaat…? Weet zelf wel dat achter het tankklepje natuurlijk mooier is.
T(h)ijs schreef:Ik denk niet dat belgische installaties in aanmerking komen voor Nederland daar de brandstof ook op het kenteken wijzigd. Ik hoor veel goede verhalen over van Orsouw in Eindhoven, ik heb er zelf ook een installatie van en volgens een vriend van me die er tegenover werkt staan er regelmatig DS’en en ander frans spul.
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb ‘m achter de kentekenplaat, die naar beneden kan veren. Je ziet er niets van, maar met name in het buitenland wil het nog wel eens lastig zijn het vulpistool er op te krijgen, zeker als ze creatief zijn geweest met de vorm en het klemmechanisme Bovendien heb je dan een slang door je kofferruimte lopen…
Hee Bas, je hebt het natuurlijk heel druk nu maar je kan je pa natuurlijk ook gewoon effe belluh!
Bassiechevron schreef:Belgische installatie is geen probleem hoor…voor de A-type kun je bij http://www.operation2cv.com/ terecht (weet niet of ze ook id/ds doen, gs doen ze wel iig). Installatie word in Belgie erin gezet en de auto moet in Nederland gewoon herkeurd worden. Wanneer er iets niet klopt dan maken zij dat kosteloos voor je inorde.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het grappige wil dat de RDW in een van zijn APK-documenten schrijft;
Indien de personenauto na 30 september
1978 in gebruik is genomen, moet er een
buitenvulinstallatie aanwezig zijn
Voor de APK is een buitenvuller dus niet eens noodzakelijk. Los van het feit dat je het zou willen, kan je het altijd even navragen. Ga dan trouwens niet direct er van uit dat het eerste antwoord de juiste is. Het beste werkt een mailtje.
Je oet er ook niet versteld van staan dat deze regel enkel geld voor de APK, maar dat de inbouwers zich weer aan andere regels moeten houden. Waardoor een situatie zonder buitenvuller eigenlijk alleen nog voorkomt bij auto’s die rond 1978 zijn voorzien van LPG.
En om rechtstreeks je vraag te beantwoorden; ik zou hem absoluut achter de benzinetank-klep doen!
Bedenkt wel dat het in het buitenland wel eens lastig kan zijn met het opdraaien van de nippels.