Vandaag even 350 kilometer gereden, en het blijft een heerlijke reis auto! Geen overbodig lawaai, kan goed meekomen in het verkeer enz.
Ik heb bij citroenbxcx een kabelboom voor de CV en elektrische ramen opgehaald, en ben thuis direct begonnen met het inbouwen. De hele auto is nou leeg van binnen, zo kan ik hem ook eens goed schoonmaken.
Het valt me wel op dat alles aan de auto zo makkelijk los te draaien is, en dat alles nog zo goed past, heerlijk om aan te werken!
De helft van de cv doet het al, de andere helft doe ik morgen, het is nou te donker…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Veel succes met inbouwen D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Jdt schreef:citroenbxcx schreef:Veel succes met inbouwen
Allemaal plug and pRay
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
dat maakt het wel makkelijk maar het is een enorm gewurm om het door de deuren te krijgen D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Het enige wat niet plug n pray is, is de aansluiting voor de binnenverlichting onder het dashboard, die stekkers verschillen, omdat een TZI daar ook bedrading heeft lopen voor de plip ontvanger. Ik herinner me dat ik voor mcdean’s 1400 een verloopstukje gemaakt had, maar ik heb natuurlijk nergens opgeschreven hoe die stekkertejs zaten. Dat wordt morgen weer fijn meten dus…
Oja, het handremlampje blijft nou permanent aan, morgen ook maar even uitzoeken waar dat fout gegaan is..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nou, de hele auto zit weer in elkaar, en alles werkt perfect! Ik heb nou dus CV en elektrische ramen voor (achter had ik geen mechanismes voor) en omdat ik de spullen er toch voor had liggen, heb ik nou ook een elektrische spiegel rechtsvoor.
De binnenverlichting doet het ook weer, ik heb de standaard stekker uit elkaar gehaald, en de 2 draden waar het om ging aangesloten.
Toen kwam ik er achter dat in die zelfde stekker nog 3 draden zitten.
1+3= centrale vergrendeling open
2+3= centrale vergrendeling dicht
Dat dit zo simpel was wist ik niet, en ik ben nou bezig een radiografische startonderbreker zo te maken dat ik hem aan kan sluiten op de cv. Ik kom al een heel end, maar volgens mij is de ab nou stuk, dinsdag op de sloop even achter een vervanger aan.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vanmiddag even wat foto’s gemaakt:
voor de grote versie van de foto moet je in de url ‘Foto’ veranderen door ‘groteFoto’ !
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooie foto´s, vooral die laatste kun je gelijk storten in het inzendtopic
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
goed, er is een klein probleempje, die eigelijk steeds erger wordt..
Als de motor koud is, is het onmogelijk om fatsoenlijk weg te rijden in de 1e versnelling, de koppeling grijpt niet voorzichtig aan, maar grijpt met schokken volledig aan, ondanks dat ik de koppeling nog half ingetrapt heb.. Het gevolg is dat de auto heel hard BONKBONKBONKBONK doet, voordat dat koppeling netjes aangrijpt..
(bij elke BONK grijpt de koppeling dus even volledig aan)
Help?
Probleem is er niet in andere versnellingen, of als de auto warm is..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:goed, er is een klein probleempje, die eigelijk steeds erger wordt..
Als de motor koud is, is het onmogelijk om fatsoenlijk weg te rijden in de 1e versnelling, de koppeling grijpt niet voorzichtig aan, maar grijpt met schokken volledig aan, ondanks dat ik de koppeling nog half ingetrapt heb.. Het gevolg is dat de auto heel hard BONKBONKBONKBONK doet, voordat dat koppeling netjes aangrijpt..
(bij elke BONK grijpt de koppeling dus even volledig aan)
Help?
Probleem is er niet in andere versnellingen, of als de auto warm is..
Klinkt als een vette koppeling of een bijzonder gare onderste motorsteun.
Onderste motorsteun zag er nog wel goed uit… motor is ook niet echt te bewegen in de auto.
Maar een vette koppeling, had ik ook al aan gedacht. Alleen vraag je je dan af hoe hij vet gekomen is, er hangt geen druppel olie onder de bak, of onder het blok, en ook bij het thermostaat huis lekt er geen olie. De versnellingsbak is kurkdroog. (vliegwiel is trouwens aardig roestig als ik het zo bekijk)
Maargoed, is er wat te doen aan een vette koppeling? (het liefst zonder dat de bak er onder uit moet, daar heb ik nou echt geen tijd voor…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vandaag de BX over de 112.000 heen geholpen
Dat gedoe met de koppeling lijkt af te nemen, of ik raak er aan gewend, ik weet het niet.
Ik ga straks eens even wat velgen wisselen, na een onzachte aanraking met een stoeprand (werd aan de kant gedrukt door een of ander haastige installateur met aanhanger) is mijn velg krom, de auto schudt als een gek bij 50…
Oja, ik heb zojuist op de sloop een olievulbuis van een 1600 ZX gescoord, die heeft namelijk een draaidop, ipv die vreselijke klemdoppen! Foto’s volgen, ik ga hem er eerst in zetten.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zo, maar even weer een update, ik ben bijna bij de 113000, nog altijd niets te klagen! De auto brengt mij iedere dag fijn van a naar b, het blijft met stip de meest heerlijke bx waar ik in gereden heb.
Olieverbruik is er niet, kvs moest ik laats enkele mililiters toevoegen, niet echt schrikbarend. Verder heb ik nog niets aan de auto hoeven doen, ik weet nog steeds niet uit men hoofd hoe de motorruimte er nou helemaal uit ziet.
Vorige week heb ik enkele dagen mijn vaders 19TZI mee naar school gehad, en ik moet zeggen dat die bx echt bloedsnel is, en na enkele dagen vind je die ook wel lekker rijden. Tot ik weer in de TGI stap. Wat een stilte! Hoe soepel! het enige wat mij toen tegenviel was dat hij niet zo snel was. met de nadruk op was.
sinds ik hem gekocht heb, heb ik erg rustig met de auto gereden, nooit boven de 3000 toeren, behalve op snelweg, zo rustig mogelijk schakelen enz. Gisteren heb ik voor het eerst eens wat verder doorgetrokken, en wat meer gas gegeven die auto wil ook hard! ik merk nog wel dat hij het niet met plezier doet, maar het is fijn om te weten dat er wel een beetje power is.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vandaag voor het eerst wat aan de auto gedaan!
Ik ben begonnen met het demonteren van de caterventilatie en alles wat daar bij hoort, ook de olievuldop heb ik even gesloop en eindelijk de filters er uit gehaald. Wat kwam daar een zooi uit zeg! Ik geloof dat de auto nou ook iets beter loopt. Ik heb ook geconstateerd dat het tijd is voor een nieuw luchtfilter, en nieuwe bougie kabels. Deze week maar even bestellen (icm nieuwe remschijven voor)
Ook ben ik begonnen om de velgjes mooier te maken. Het plan was om ze te schuren en in de blanke lak te zetten. De oude laklagen wilden er echter niet af, en de vorige eigenaar is nogal hardhandig met een schuurborstel aan de slag geweest, waardoor de velgen zowiezo al niet mooi meer zijn. Tijdelijke oplossing: een laag zilververf (Motip) met flink wat blanke lak. Bling!
Direct maar wat aan die lelijke bumperstrips gedaan, voor heeft nou break strips, achter een nieuw zwart laagje verf.
En als laatste: eindelijk 2 voorspatlappen gemonteerd die al weet ik hoe lang in de kast lagen. Oja en de voorbumperspoiler van de deauville geschroeft om eens te kijken hoe hij op de TGI lijkt.—>mooi.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993