Goeiedag,
Ik heb geen citroen, maar een matra murena. En ik zit te klooien met de watertemperatuur sensor. Ik moet weten wat voor schroefdraad het is. Ik weet dat citroen dezelfde schroefdraad gebruikt voor de watertemp sensors. De schroefdraad diameter is 13,88 mm.
Ik moet de matra sensor plaatsen in een kleiner gaatje (NTP 1/8 27) en ik heb dus een verloopdingetje nodig. Maar een verloopdingetje is lastig zoeken als ik niet weet welk schroefdraad de sensor heeft.
Weet iemand de benaming voor dit type schroefdraad?
Of weet iemand een webadres met watertempsensors met verschillende schroefdraden en weerstandswaardes? Dan kan ik misschien een sensor vinden die rechtstreekr past
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het gasdraad.
Er bestaan van die kleine malletjes die je op het schroefdraad zet om te kijken wat voor soort schroefdraad het is.
Schroefdraadkammetje wordt dat in de praktijk genoemd.
En dan moet je wel een schroefdraadkammetje hebben dat verschillende soorten schroefdraad kan meten, dus niet alleen metrisch.
Schijt aan originaliteit.
Via www.hbase.nl kun je de maten vinden van diverse Thermoschakelaars.
Gewoon zoeken via Citroën en dan een model.
Vervolgens onder het kopje “Motor”, op “schakelaars” klikken.
Bedankt! Het is dus m14x1,25
Graag gedaan!
Succes met de klus.
bart_heemskerk schreef:Bedankt! Het is dus m14x1,25
Nog even een offtopic vraag…..zit daar nog steeds de aloude Simca motor in ?
Waar ik in de jaren 70 en 80 heel wat keren aan heb gesleuteld, de 1100, 1501, 1308, 1510…e.d.
Of heeft de Murena een zwaardere motor…de 1.8 of 2L van de Chrysler autom. bijvoorbeeld ?
Voor de jongeren onder ons, de Matra Murena was de opvolger van de Simca Matra Bagheera.
De murena is geleverd met een 1.6 en 2.2 motor. De 1.6 is van talbot en die heeft ook in de eerste peugeot 309 gezeten. De 2.2 is van chrysler en die heeft ook in de 505 turbo gezeten.
Allemaal leuk en wel, maar ik ben er nu een mazda wankelmotor in aan het zetten
Vandaar mijn vraag. Ik wil de matra temperatuursensor in het mazdablok zetten.
bart_heemskerk schreef:De 1.6 is van talbot en die heeft ook in de eerste peugeot 309 gezeten.
En de eerste 309 met 1.3 motor, was die ook van Talbot?
Heb een 309 XL Profil als eerste auto gehad, een fijne auto was dat in vergelijking met die k*tlesgolf