Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Ik ben bezig met deelrevisie blok/bak van mijn ami 8 break.
Laatst een voordelig adresje ontdekt in Zwaag vlakbij Hoorn.
(Hans Knijn Corantijn 25b 1689 an in Zwaag 0229271762/0622716703)
Je kan hier straalcabines (4x) huren voor 15 euro/uur en schaft hierbij je eigen emmertje grit aan (ca. 30 euro) wat je na gebruik weer meeneemt en de keer daarop weer kunt gebruiken.
Ik heb zelf gestraald de complete koelbeplating incl. koeltunnel, luchtfilterhuis, accubak, kachelpotten, spruitstuk en div. kleinspul.
Was hiermee ong. 3 uurtjes zoet (ben wel miereneuker).
Nog geen 70 euro kwijt, ik denk als je dit alles ergens laat doen je snel richting de 175 euro gaat.
Nu maar wachten tot de boel terug komt van de powdercoater…..
Citroetjes Roel en Pe
C’est le Nooord!!!
Ik vind het absoluut een goede tip, maar omdat deze tip niet alleen betrekking heeft op 2cv’s en andere A-types heb ik het topic verplaatst nar Diversen/Algemeen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Hoe groot is de ruimte? Ik zou dus ook met mijn velgen erheen kunnen gaan?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Supertip!!!!!!!!!!!!
Daar ga ik absoluut gebruik van maken!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
stralen
De grootste cabine is geloof ik 1 bij 1.20, dus velgen zullen zeker lukken.
Maar je moet wel even van tevoren bellen of er een cabine vrij is.
Hij kan het poedercoaten ook voor je regelen.
Ik heb zelf een adresje via mijn werk, kost me meestal een goede doos gebak!!!
succes!!
Citroetjes Roel en Pe
C’est le Nooord!!!
Goede tip (Bree).
Even een terugvindposting.
Re: stralen
roel en pe schreef:De grootste cabine is geloof ik 1 bij 1.20, dus velgen zullen zeker lukken.
Maar je moet wel even van tevoren bellen of er een cabine vrij is.
Hij kan het poedercoaten ook voor je regelen.
Ik heb zelf een adresje via mijn werk, kost me meestal een goede doos gebak!!!succes!!
Citroetjes Roel en Pe
Ik heb nog wel 2sets velgen die gestraald en gepoedercoat moeten worden, als je je geroepen voelt
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
stralen
Ja, ja alsof ik al niet genoeg te doen heb!!
Ben net 1 dag per week minder gaan werken om meer tijd in onze franse mobielen en ons huis te steken.
Mijn amietje moet nog klaar voor de wereldmeeting in Zweden en aan de dyane van mijn vrouw moet ook nog het een en ander gebeuren.
Druk, druk, druk…
Kom trouwens nog wel in de buurt van Veenendaal aan het einde van de maand, heb je er haast mee?...
C’est le Nooord!!!
Ik heb er zeker geen haast mee hoor!
Beide setjes zijn voor de BX en die rijd voorlopig nog niet schat ik. Hoeft ook pas eind maart ofzo klaar te zijn.
Als je iets bij en poedercoater brengt dan wordt het eerst altijd door de coater gestraald.
Waarom zou je het dan van te voren stralen
Ajeto!!!
Dan hoeft het uiteraard niet apart gestraald te worden.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mike schreef:Als je iets bij en poedercoater brengt dan wordt het eerst altijd door de coater gestraald.
Waarom zou je het dan van te voren stralen
Als je het gestraald heen brengt toch niet :
Er zij poedercoat bedrijven die niet eens een straalkabine hebben hier in de buurt.
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
stralen
De meeste powdercoat bedrijven die ik ken stralen zelf niet.
Meestal gaat het bij de industriƫle powdercoatbedrijven om nieuw aangeleverd materiaal dat vaak als enige behandeling nodig heeft het ontvetten of etsen in baden met chemicaliƫn waarna het gedroogd wordt en vervolgens gepoederd .
Vervolgens gaat het materiaal de oven in op c.a 160/180 graden waarbij de poeder vloeibaar wordt.
Heb vorige week een rondleiding gehad bij het bedrijf waar ik op mijn werk mee te maken heb, zeer interessant.
Industrie-straal bedrijven stralen vaak met te hoge druk of te grof waardoor je het zgn sinaasappel effect krijgt na het spuiten/coaten.
Als je het stralen zelf doet kan je ook nog een beetje rekening houden met kwetstsbare gedeelten zoals schroefdraad (tapeinden) of flensen zoals op je uitlaatspruitstuk.
C’est le Nooord!!!