Hallo,als beginnend DS-Freak,heb ik de volgende vraag. Ik heb gisteravond deze foto gemaakt van een DS 21 Pallas ‘72,en heb zelf deze grootlicht uitoering nooit gezien. Een apart lampje in de koplamp voor grootlicht.Nu begin ik ook maar net met het geweldige DS rijden e.d. Misschien kan iemand vertellen over wat uitvoeringen? Alvast bedankt en groeten,Hans
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Dat zijn de latere versie`s volgens mij….(zeg het als ik het mis heb).
Hoi,
Die lampen heb ik ook, schijnt vaak voor te komen hoor. Werd in de eerste jaren van de ‘nieuwe’ neus gebruikt, darna vervangen voor de H4 lampen die nu de meeste auto’s hebben…
Bij mij vallen ze wat tegen, maar ik moet de hoogte enzo goed (laten) afstellen.
mark15 schreef:Dat zijn de latere versie`s volgens mij….(zeg het als ik het mis heb).
Nee, juist de eerdere versie!
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
ja klopt ik had de vraag verkeerd begrepen ik dacht dat het ging op de soort/vorm van de koplampen (de neus dus).
Ik kreeg de foto niet onder de tekst geplaatst,vandaar de link. Bedankt voor het antwoord. Vind t wel er erg gaaf uitzien zo,met die extra lamp erin. Aldoende leert men,reuze goed dit forum,bedankt. Groeten,Hans
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nadeel van deze “Kangoroo”-lampen: minder lichtopbrengst bij dimlicht (en duurder in de fabricage, vandaar vervangen door de meer eenvoudige, doeltreffende typen koplampen in de laatste bouwjaren)..
Citroen!
DriverD schreef:Nadeel van deze “Kangoroo”-lampen: minder lichtopbrengst bij dimlicht (en duurder in de fabricage, vandaar vervangen door de meer eenvoudige, doeltreffende typen koplampen in de laatste bouwjaren)..
Zou dat verklaren dat mijn lichtopbrengt matig is? (al moeten ze ook nog worden afgesteld). Het is zelfs zo dat als ik op een donkere weg rijd ik bijna niks zie met gewoon licht aan, dan MOET ik echt het grote licht aanzetten…
DriverD schreef:.... vandaar vervangen door de meer eenvoudige, doeltreffende typen koplampen in de laatste bouwjaren ....
2 x H1 was een alternatief voor de 40/45 W duplo lamp met P45 voet (het bolletje). 55 W was in ieder geval al meer dan 40 of 45. Iets anders was er gewoon nog niet. Pas later is de 55/60 W H4 duplo halogeenlamp met P43 voet voor gebruik vrijgegeven. Dat zal zo ongeveer in 1973 geweest zijn. Moest wel in combinatie met een speciale reflector gebruikt worden,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
M'thijs schreef:DriverD schreef:Nadeel van deze “Kangoroo”-lampen: minder lichtopbrengst bij dimlicht (en duurder in de fabricage, vandaar vervangen door de meer eenvoudige, doeltreffende typen koplampen in de laatste bouwjaren)..
Zou dat verklaren dat mijn lichtopbrengt matig is? (al moeten ze ook nog worden afgesteld). Het is zelfs zo dat als ik op een donkere weg rijd ik bijna niks zie met gewoon licht aan, dan MOET ik echt het grote licht aanzetten…
Vaak zijn de reflectoren ook helemaal dof. Dan 2 opties: vervangen door:
1. Zelfde lampen, maar dan goede.
2. Vervangen door halogeen lampen van laatste typen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
ID66 schreef:DriverD schreef:.... vandaar vervangen door de meer eenvoudige, doeltreffende typen koplampen in de laatste bouwjaren ....
2 x H1 was een alternatief voor de 40/45 W duplo lamp met P45 voet (het bolletje). 55 W was in ieder geval al meer dan 40 of 45. Iets anders was er gewoon nog niet. Pas later is de 55/60 W H4 duplo halogeenlamp met P43 voet voor gebruik vrijgegeven. Dat zal zo ongeveer in 1973 geweest zijn. Moest wel in combinatie met een speciale reflector gebruikt worden,
PeTeR
Zoals altijd weer geheel correct, PeTeR, had het niet beter kunnen verwoorden
Citroen!
Ik heb dezelfde lampen zitten in m’n Id F, oude snuit.. is dus zeker rond 66 en later gebruikt in de produktie.