Het metertje van het oliepeil en olietemperatuur (gecombineerd) van mijn BX Sport werkt niet. Waar kan dit aan liggen? Ik kan wel gewoon ergens beginnen maar misschien zijn er hier wel mensen die het weten. Scheelt mij weer tijd. Tips en trucs zijn ook altijd welkom. Volgens mij werkt de sensor wel goed (weerstand gemeten). Alvast bedankt.
edit robb: oliepijl—> oliepeil
Waarschijnlijk de sensor die op je onderblok zit.
Volgens mij werkt die dus wel, weerstand verandert als ik de sensor op en neer beweeg in een bak met olie… Maar het zou kunnen, zal hem nog wel een keer nameten. Zit er verder nog wat tussen de sensor en het metertje?
Alleen de bedrading, misschien een slechte stekker, maar dan zou je waarschijnlijk meer problemen moeten hebben.
Heb je ook al een andere meter los op de sensor aangesloten.
Re: Olietemperatuurmeter Sport
abxsport schreef:Het metertje van het oliepijl en olietemperatuur (gecombineerd) van mijn BX Sport werkt niet. Waar kan dit aan liggen? Ik kan wel gewoon ergens beginnen maar misschien zijn er hier wel mensen die het weten. Scheelt mij weer tijd. Tips en trucs zijn ook altijd welkom. Volgens mij werkt de sensor wel goed (weerstand gemeten). Alvast bedankt.
ff denken hoor, als het goed is heb je een soort paddo op je blok zitten(niet de vacuum vervroeger) en daar zit een stekker op, die paddo’s gaan wel eens stuk en kost iets van een tientje ofzo en dan is het meestal weer goed. Olie pijl is niet echt top, beste is gewoon ff de pijlstok eruit trekken om te kijken, maar oliedruk is wel leuk. Kan ook zijn dat die paddo op 16v’s zit, maar zou ff onder de kap van me sportje moeten kijken.
mzzls
Erik Hannewijk
Re: Olietemperatuurmeter Sport
abxsport schreef:Het metertje van het oliepijl en olietemperatuur (gecombineerd) van mijn BX Sport werkt niet. Waar kan dit aan liggen? Ik kan wel gewoon ergens beginnen maar misschien zijn er hier wel mensen die het weten. Scheelt mij weer tijd. Tips en trucs zijn ook altijd welkom. Volgens mij werkt de sensor wel goed (weerstand gemeten). Alvast bedankt.
Is olie pijl en druk, geen temperatuur. Contacten in de tellerunit willen na 20 jaar ook weleens minder worden. Bij mij werkt de meter wel maar heeft af en toe ook een tikje nodig om op gang te komen.
Sorry, is idd een drukmeter. Een andere sensor krijg ik als het goed is binnenkort. De tellerunit heb ik al een keer eruit gehad en schoon gemaakt. Het lampje achter de meter werkt trouwens wel en gaat na een paar kilometer uit.
Ben vandaag even bezig geweest, heb de sensor en stekkers schoon gemaakt, maar dit had geen resultaat. Ik denk dat het toch in het dashbord zit, dus ik ga morgen het dashbord uit elkaar halen.
abxsport schreef:Ben vandaag even bezig geweest, heb de sensor en stekkers schoon gemaakt, maar dit had geen resultaat. Ik denk dat het toch in het dashbord zit, dus ik ga morgen het dashbord uit elkaar halen.
Ik volg je met argusogen, want metertje doet het sinds de laatste dashboard-lampjeswissel bij mij ook niet meer… Hou je me op de hoogte?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Bij jou ligt het dan waarschijnlijk aan een slecht contact, maar als ik meer weet hoor je het natuurlijk.
Weet iemand of er in andere modellen een zelfde gecombineerde meter zit?
Ben weet wat verder, zaterdag de printplaat van de meter goed bekeken. Ik ben er achter gekomen dat veel van de soldeerpunten op het printplaatje gescheurd zijn en sommige zitten los. Dus ga ik alles desolderen en opnieuw solderen… Kijken wat dat op gaat leveren…