1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Autoradio over contact
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 14 januari 2007 10:15 PM

Als ook in ‘Electrisch:’ Hallo! Ik wil mijn oude radio aansluiten, maar helaas heeft deze een foutje.
Als je de radio een continu-aansluiting met de + geeft blijft de verlichting van de radio ook branden als de radio uit is ==> lege accu Sad
Oplossing: radio over het contact schakelen… Maar hoe? Ik heb mijn multimeter jammer genoeg in de loods in R’dam laten liggen en dus niet bij de hand. Ik wil morgen tijdens een lange rit echter wel graag genieten van een muziekje… Iemand een tip hoe ik een voeding kan maken die contact geschakeld is? Welke draad is met contact geschakeld, waar ik mogelijk van zou kunnen aftappen? Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 14 januari 2007 10:17 PM
  [ # 1 ]

mijn pa heeft dat ook, dat die blijft branden, gewoon frontje los drukken….

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 januari 2007 10:21 PM
  [ # 2 ]

Men nemen een lang stukje draad, knoop 1 kant aan de massa. De andere kant strippen we ongeveer we ongeveer 5 cm. Draaien dit om een standaard autolampje, we maken een lus van. Door nu de draad en het omgeslagen eind vast te houden en de fitting rond te draaien twist je de lus strak. Plakband eromheen tegen kortsluiting. Nu kan je met het puntje van het lampje “spaning zoeken”

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 14 januari 2007 10:25 PM
  [ # 3 ]
Status Quo schreef:

mijn pa heeft dat ook, dat die blijft branden, gewoon frontje los drukken….

oudelut schreef:

oude radio

Vóór frontjes-tijdperk…! Shocked

GoodOldDiesel schreef:

....lus….

Been there, done that, nu geen zin in, dus vragen aan mensen die misschien zo een gouden tip uit hun mouw schudden?! Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 14 januari 2007 10:31 PM
  [ # 4 ]

mischien tijdelijk een knopje achtig iets tussen de constant stroom?
en dan later de contact draad opzoeken?

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 14 januari 2007 10:35 PM
  [ # 5 ]

plus

Geert,

neem de plusdraad van de verlichting aansteker. Zet er een rood draadje bij en gebruik die dus voor de geschakelde plus.
Zo doe ik dat altijd

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 januari 2007 10:36 PM
  [ # 6 ]
GoodOldDiesel schreef:

....lus….

Been there, done that, nu geen zin in, dus vragen aan mensen die misschien zo een gouden tip uit hun mouw schudden?! Wink

Je zegt dat je je multimeter niet bij de hand heb… geef ik je de gouden tip hoe je een voor oorlogse spanningszoeker kan creeeren in letterlijk een handomdraai! Rolling Eyes

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 14 januari 2007 10:57 PM
  [ # 7 ]

Re: plus

beek3762 schreef:

Geert,

neem de plusdraad van de verlichting aansteker. Zet er een rood draadje bij en gebruik die dus voor de geschakelde plus.
Zo doe ik dat altijd

Mijn gedachte ook, laat die er nou niet uit willen…!  Evil or Very Mad

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 14 januari 2007 11:11 PM
  [ # 8 ]

Elke radio heeft toch een uit-knopje? Vaak de aan-knop die je even ingedrukt moet houden ofzo

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 14 januari 2007 11:15 PM
  [ # 9 ]

jup maar er zijn ook radio’s waar de verlicht blijft brande als je de radio uit zet…

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 14 januari 2007 11:16 PM
  [ # 10 ]
Harm schreef:

Elke radio heeft toch een uit-knopje? Vaak de aan-knop die je even ingedrukt moet houden ofzo

oudelut schreef:

blijft de verlichting van de radio ook branden als de radio uit is ==> lege accu Sad

Wink

Krijg die aanstekerhouder er gek genoeg met geen mogelijkheid uit… Kan van bovenaf wel de draden zien; Mark, weet jij zo welke draad het is, of is het ‘een gele’? Twisted Evil

Ik las namelijk dit:
Groen = verlichting ( 58 ) Deze altijd ff doormeten zodat je geen fout kan maken met de groene bedrading voor je speakers.
Er loopt ook een groen draadje; Is dit de aanstekerverlichting???

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 14 januari 2007 11:32 PM
  [ # 11 ]

aansteker

Ik haal altijd even het frontje eraf.
Simpel klusje, kachelknoppen even lichten, dan de 2 schroeven die achter de kachelknoppen zitten even eruit, dan de roostertjes van de uitstroom warme/koude lucht. Dan zitten er 2 plaatjes die je even moet uittrekken met een schroevendraaier. Dan licht je het hele paneeltje en kun je eenvoudig bij de draden van de aansteker. Dan kun je er 1 bijkoppelen en binnendoor naar beneden leiden
Welke kleur, weet ik zo niet. Maar je hebt 2 keuzes!!
In ieder geval, als je de massa hebt gebeurt er niks, heb je de plus, mooi toch?

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 14 januari 2007 11:40 PM
  [ # 12 ]

Ehh….bij de BX zit er achter het gat voor de autoradio toch altijd een gele + draad die continue spanning heeft ?
Mijn autoradio zit nu ook (blijkbaar) via het contact….vind ik erg lastig als ik bij een open brug de motor afzet en toch naar de radio wil luisteren, dus dat ga ik snel veranderen.

En ik snap dat verhaal niet van een radio die, als die is uitgezet toch nog blijft branden….zit er geen fout in die radio ??
Ik heb vroeger ook oudere radio’s gehad van diverse merken, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Cool

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 januari 2007 11:59 PM
  [ # 13 ]

Oude radio’s hadden ook wel een aparte + voor het licht van de radio. Deze kun je dan meeschakellen op dash verlichtingen

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 15 januari 2007 12:22 AM
  [ # 14 ]
Bram schreef:

Ehh….bij de BX zit er achter het gat voor de autoradio toch altijd een gele + draad die continue spanning heeft ?
Mijn autoradio zit nu ook (blijkbaar) via het contact….vind ik erg lastig als ik bij een open brug de motor afzet en toch naar de radio wil luisteren, dus dat ga ik snel veranderen.

En ik snap dat verhaal niet van een radio die, als die is uitgezet toch nog blijft branden….zit er geen fout in die radio ??
Ik heb vroeger ook oudere radio’s gehad van diverse merken, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Cool

Natuurlijk zit er een fout in de radio… Het is een oudje met defecten, maar ik heb mijn andere radio helaas opgeblazen?!
Voor een brug kan het lastig zijn, maar je kunt wel luisteren (contact is nog geen starten)?  Rolling Eyes

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 15 januari 2007 01:08 AM
  [ # 15 ]

dat is toch precies de reden voor het uitvinden van de accesoirestand?

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook