voge schreef:dat is toch precies de reden voor het uitvinden van de accesoirestand?
Is me allemaal veel te veel moeite.
Sleutel terug….weer aan op accesoire, weer uit en aan om voor te gloeien en zo.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Goed!
de gouden tip
Het digitale klokje heeft een contactschakeling dat het lampje doet branden als je hem op contact zet. die ff aftakken naar de radio (dat gaat, heb ik ook gedaan bij de tri) en je hebt je schakeling!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Goed!
de gouden tip
Het digitale klokje heeft een contactschakeling dat het lampje doet branden als je hem op contact zet. die ff aftakken naar de radio (dat gaat, heb ik ook gedaan bij de tri) en je hebt je schakeling!
Ah! Die werkt? Ik had daar ook aan gedacht, maar omdat het licht gedimd wordt als je je verlichting aandoet, dacht ik dat dan de spanning zou zakken, met alle gevolgen vandien… Natuurkunde op de middelbare school is nét iets te lang geleden?!
Weet je toevallig ook nog wélk draadje je hebt gebruikt?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Zo heb ik het ook gedaan, werkt perfect! Volgens mij zitten er 3 draadjes achter, een constante plus, een min en een geschakelde plus voor het lampje. (Bij mijn Sport tenminste) Bij het type 2 kan het wel anders zitten.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
abxsport schreef:Zo heb ik het ook gedaan, werkt perfect! Volgens mij zitten er 3 draadjes achter, een constante plus, een min en een geschakelde plus voor het lampje. (Bij mijn Sport tenminste) Bij het type 2 kan het wel anders zitten.
zijn inderdaad 3 kabeltjes, ene voor constant stroom, en 2 schakelingen, contact+dimlicht.
Als ik me niet vergis, is het het kabeltje dat aan het de kant van het dashboardkastje zit. J
e kunt het makkelijk ff gauw testen door de contactschakeling van de radio er op aan te sluiten, dit kan geen kwaad.
contactschakeling: de radio doet wat je wilt
dimlichtschakeling: de radio doet het alleen met licht aan
constantschakeling: de radio doet het altijd zoals nu
als je de juiste gevonden hebt ff een kabeltje naar de radio wurmen (achter de luchtslang die onder het bakje zit! doe je het ervoor dan kun je gezeik krijgen met de verwarmingsknoppen! ik gebruik vor het trekken van kabeltjes altijd een metertje van die stijve (vmvk) stroomdraad hiervoor, als je ff het radiobakje (4 schroefjes) weghaalt, dan heb je ruimte zat om dat kabeltje erdoorheen te pielen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
je kan plus na contact weg halen bij je weerstand voor je dashbordverlichting .wel er voor dus .dat is de kortste aansluiting
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen