2 van de 2
 < Vorige 1 2

Autoradio over contact
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 januari 2007 01:39 AM
  [ # 16 ]
voge schreef:

dat is toch precies de reden voor het uitvinden van de accesoirestand?

Is me allemaal veel te veel moeite. Razz
Sleutel terug….weer aan op accesoire, weer uit en aan om voor te gloeien en zo. Cool

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 januari 2007 01:59 AM
  [ # 17 ]

Goed!

de gouden tip Very Happy

Het digitale klokje heeft een contactschakeling dat het lampje doet branden als je hem op contact zet. die ff aftakken naar de radio (dat gaat, heb ik ook gedaan bij de tri) en je hebt je schakeling!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 15 januari 2007 02:26 AM
  [ # 18 ]
Mechuccio schreef:

Goed!

de gouden tip Very Happy

Het digitale klokje heeft een contactschakeling dat het lampje doet branden als je hem op contact zet. die ff aftakken naar de radio (dat gaat, heb ik ook gedaan bij de tri) en je hebt je schakeling!

Ah! Die werkt? Ik had daar ook aan gedacht, maar omdat het licht gedimd wordt als je je verlichting aandoet, dacht ik dat dan de spanning zou zakken, met alle gevolgen vandien… Natuurkunde op de middelbare school is nét iets te lang geleden?! Laughing

Weet je toevallig ook nog wélk draadje je hebt gebruikt? Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 15 januari 2007 01:13 PM
  [ # 19 ]

Zo heb ik het ook gedaan, werkt perfect! Volgens mij zitten er 3 draadjes achter, een constante plus, een min en een geschakelde plus voor het lampje. (Bij mijn Sport tenminste) Bij het type 2 kan het wel anders zitten.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 januari 2007 03:28 PM
  [ # 20 ]
abxsport schreef:

Zo heb ik het ook gedaan, werkt perfect! Volgens mij zitten er 3 draadjes achter, een constante plus, een min en een geschakelde plus voor het lampje. (Bij mijn Sport tenminste) Bij het type 2 kan het wel anders zitten.

zijn inderdaad 3 kabeltjes, ene voor constant stroom, en 2 schakelingen, contact+dimlicht.
Als ik me niet vergis, is het het kabeltje dat aan het de kant van het dashboardkastje zit. J

e kunt het makkelijk ff gauw testen door de contactschakeling van de radio er op aan te sluiten, dit kan geen kwaad.

contactschakeling: de radio doet wat je wilt
dimlichtschakeling: de radio doet het alleen met licht aan
constantschakeling: de radio doet het altijd zoals nu

als je de juiste gevonden hebt ff een kabeltje naar de radio wurmen (achter de luchtslang die onder het bakje zit! doe je het ervoor dan kun je gezeik krijgen met de verwarmingsknoppen! ik gebruik vor het trekken van kabeltjes altijd een metertje van die stijve (vmvk) stroomdraad hiervoor, als je ff het radiobakje (4 schroefjes) weghaalt, dan heb je ruimte zat om dat kabeltje erdoorheen te pielen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

race duck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 17 januari 2007 10:05 PM
  [ # 21 ]

je kan plus na contact weg halen bij je weerstand voor je dashbordverlichting .wel er voor dus .dat is de kortste aansluiting

historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. Madantia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook