Zou er geen handeltje in zitten?
Je koopt een bossie van die vignetten en gaat ermee op een parkeerplaats vlak voor de grens staan. Je verkoopt een vignet aan een klant. Het vignet is geprepareerd, zodat je het op de ruit kan plakken en er zonder het te beschadigen weer af kan halen (dit heb ik ooit met een Zwitsers vignet gedaan). Als je klant terugkomt, kan ie het vignet weer inleveren en krijgt zijn geld, minus een bepaald bedrag, weer terug.
Overigens hoop ik dat ik van m’n baas zo’n vignet ga krijgen, aangezien ik de laatste tijd vaker in Brukzelles moet wezen. (zo niet, wel, dan ga ik maar niet meer )
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Indien het er komt hoop ik dat er geen kenteken of iets dergelijks op komt.
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik hoor hier tal van mensen zeggen dat het wel meevalt met de toestand van de wegen in Belgie, zijn die mensen dan ook wel eens van de snelweg afgeweken? Als ik moet uitgaan van die straten die hier op vijftig meter van mijn oprit beginnen, dan kom je met alleen citroenvering echt niet toe hoor. Er liggen hier binnen een straal van 1 km zeker drie wegen waar je voor goed fatsoen niet over kunt fietsen omdat je letterlijk je wielen krom rijdt in de putten en richels. Zolang ze in belgie klinkerwegen repareren door er asfalt in te smeren, asfaltwegen repareren door er klinkers tussen te proppen en betonbanen aan blijven leggen waar punt een het water niet afloopt, punt twee zulke brede stootvoegen tussen liggen dat de cadans daarvan alleen al levensgevaarlijke trillingen in je hersenen oplevert en de spoorvorming aan de verkeerslichten op de snelweg (ja, je leest het goed, verkeerslichten op een snelweg) hier een paar km verderop zo diep blijft als de afgelopen 9 jaar dat ik hier nu woon ik de laatste km over de vluchtstrook moet om de beweging naar rechts te kunnen maken bij het afslaan, tot die tijd blijf ik in de overtuiging dat die 60 euro per jaar in de eerste plaats besteed zou moeten worden aan de scholing van de wegenbouwers
Het vignet is op kenteken, je betaald en daarmee wordt je kenteken opgeslagen een database. Handhaving gebeurt door middel van camera’s, dus ik betwijfel of je uberhaupt een sticker krijgt.
Ik ga wel gewoon betalen, ik rijd regelmatig naar de Kinepolis in Hasselt of naar Frankrijk of even de ardennen in. Enige nadeel is dat ik maar voor 1 auto ga betalen, dus of de CX of de Ibiza. Zal de laatste wel worden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
hogervp schreef:Het discriminerende feit is juist dat de Belgen het bedrag verrekend krijgen. Ergo: alleen buitenlanders betalen.
Met de meeste reacties kan ik wel vrede nemen en inkomen maar niet met deze reactie…
Het “discriminerende feit”
Weet jij wel hoeveel wegenbelasting wij jaarlijks betalen hier ???
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.
Dus is het niet meer dan normaal dat wij een korting krijgen of het bedrag teruggestort wordt…niet ???
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
BIG charlie schreef:
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.
Vertel
Hoeveel wegenbelasting betalen jullie dan? Want dat betalen doen wij hier in nederland ook wel hoor Op het moment betaal ik zelfs 688 euro per jaar voor alleen mn xm. Feit is en blijft dus dat een belg die die belasting betaalt gewoon zn geld terug krijgt en dan gewoon gratis door nederland mag scheuren terwijl de nederlander hier belasting betaalt en dan ook nog is 60 euro aan belgie moet lappen om zn eigen land uit te mogen
Verder vindt ik dat men heel raar bezig is. Je kan je eigen land niet meer uit zonder stapels geld aan je auto uit te geven. Op dit moment zijn winterbanden in NL volledig nutteloos en ze slijten bovendien veel harder dan zomerbanden. Je moet ze er wel onder hebben, anders hebben we problemen als we een keer naar zuid-duitsland willen.
Wil je naar het zuiden, richting belgie, moet je 60 eu gaan lappen voor ene of ander vignet. We worden gewoon opgesloten
Daarbij vindt ik dat dit gewoon niet te rijmen is met de slogan: 1 europa.
Kijk, ik Frankrijk moet ik ook flink dokken voor de route du soleil, maar dat zijn stukken snelweg waar gewoon niets op is aan te merken. Goed asfalt, goeie markering, nette rustplaatsen. Laat het ze in belgie ook eerst maar zo ver krijgen. Daarna mogen ze wat mij betreft best geld gaan vragen. Niet eerder.
Wij hebben ook jaren op de camping gestaan in Zeeuws-Vlaanderen en dan maak je vaak een uitstapje naar Belgie. Even over de grens aan de kust wat drinken ofzo. Zelfs dat kan dan niet zomaar meer. Dat zullen ze daar net over de grens flink gaan merken denk ik. Want dat biertje van 3 euro kost dan ineens 63 euro
Xsara_Coupe
Een Xsara Picasso 2.0 HDI doet in Zeeland 1008,- per jaar. Dus das ook niet mis…
T(h)ijs schreef:BIG charlie schreef:
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.Vertel
Kijk, hier een lijstje….
http://www.autogids.be/page.cfm?titre=InfosServices&page=Taxescar.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_Taxes
Als voorbeeld mijn auto
2.0 HDI , 11 fiscale pk´s diesel = 418.62 euro
Als je dus met een 2.2 diesel (12 fiscale PK )of een 2.5 diesel ( 13 fisale PK ) rijdt ......
Greetz
BIG charlie
Dan zijn jullie nog vele malen goedkoper uit als wij Nederlanders! Tel daarbij op dat jullie veel minder betalen voor een nieuwe auto en het is wel weer duidelijk wie er de l#l zijn…
Xsara_Coupe
M&M schreef:
doe ik het hier in NL voor ( € 1236,00 )
Wel, tel daar 60 euro bij = 1296 euro .....scheelt toch niet zoveel ??
Geintje hoor…...
Moeten jullie bij dat bedrag nog apart autoverzekering betalen of is dat inbegrepen ??
Greetz
BIG charlie
Daarom zijn de Nederlandse wegen allemaal in perfecte staat….nu begrijp ik het…
Dan valt de WB hier inderdaad nog mee zeg.
Greetz
BIG charlie
De reden waarom het “discriminerend” is, komt vanwege het feit dat de Belgen zelf het bedrag gekort krijgen op hun wegenbelasting. Neem je bijvoorbeeld Frankrijk of Zwitserland, daar geldt dat namelijk niet. Ook de Zwitsers en de Fransen betalen die tol en krijgen dus geen korting op iets anders.
In de Europese Unie mag dit ook niet. Of iedereen betaalt het en niemand krijgt korting of niemand betaalt het.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Wel laat het ons zo stellen…als het van mij ( ons ) zou afhangen betaalt niemand het natuurlijk….
Maar, het is zover nog niet hé, volgens mij gaat er eerst nog serieus wat water door de zee vloeien voor het echt zover is… ( laat ons hopen )
Greetz
BIG charlie
nou als nederland daar zo mee zit pak die belgen dan terug wij hebben een waterweg waar de belgen flink gebruik van maak om in de haven van antwerpen te komen