Voor velgen moet je aan Marten eens vragen… hij heeft in zijn “magazijn” nog een stel gti-velgen liggen die opgenknap moeten worden, misschien wil ie ze wel kwijt
Bumperlippie moet te vinden zijn denk ik, voor die elektrische ramen moet je gewoon ff naar de sloop gaan…
deur63 schreef:
owkeej, spaart alweer een telefoontje zijn die gasten daar zo erg dan?
Ach wanneer ik daar kwam met mn bix keken ze al raar ( zon Citroen hadden ze in al jaren niet gezien ) want ze doen echt alleen maar nieuw spul. Uurloon ligt hoog en voor de onderdelen betaal je ook de hoofdprijs. Dat plus chagerijnige monteurs omdat ze vies worden van een Bix heeft mij er tot doen besluiten om daar niet meer langs te gaan. Maarja je kunt het altijd proberen natuurlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:deur63 schreef:
owkeej, spaart alweer een telefoontje zijn die gasten daar zo erg dan?
Ach wanneer ik daar kwam met mn bix keken ze al raar ( zon citroën hadden ze in al jaren niet gezien ) want ze doen echt alleen maar nieuw spul. Uurloon ligt hoog en voor de onderdelen betaal je ook de hoofdprijs. Dat plus chagerijnige monteurs omdat ze vies worden van een Bix heeft mij er tot doen besluiten om daar niet meer langs te gaan. Maarja je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Neej, ik ga het niet proberen hoor, misschien dat ik alleen effe bel wat die bollen daar kosten, maar ik ga er niet langs.
Ik heb veel meer vertrouwen in Arets. Ik was daar gisteren effies, en die heeft meer oude dan nieuwe Citroëns daar staat, zelfs een Ami break stond daar
deur63 schreef:..... volgens mij wil ik nooit meer uit die bx gaan (‘k heb er overigens GTi stoelen in, volgens mij met verstelbare lendesteun).
In de Chic zitten inderdaad z.g. GTI stoelen….(net als o.a. in de TZD-(turbo) en 1.9 TZI)...maar daar zit alleen een z.g. Hoogteverstelling op (draaiknop rechtsvoor)...en de linkse draaiknop is voor de rugleuning…..heb je echter duidelijk zichbare zijwangen op de rugleuning en zit daar OOK een draaiknop, dan is dat de GT-stoel….maar ik denk van niet.
Die lendesteun zit er vast ingebouwd…is niet verstelbaar in de GTI stoel.
Ik weet alleen dat er een nieuwe D-riem op is gekomen bij 117000 km, staat 157000 op de teller.
Dat is alvast mooi meegenomen dan….die moet je pas weer over 120.000 km vernieuwen (dus 237.000)....maar ik zou het (voor de zekerheid) al bij 200.000 doen…...kun je er toch voorlopig even mee rijden.
De achterramen van een Chic zijn nooit elektrisch bediend bij een Chic… da’s minder. Ik kan natuurlijk zeggen: dan heb ik de eerste Chic die dat wel gaat hebben, maar dan heb ik wel een aantal gaten in de achterpanelen zitten waar eerst die draaigevallen zaten, en aangezien die deurpanelen anders zijn dan anders…
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten ...maar wanneer komt het nu voor dat je als bestuurder de achterramen opendoet….alleen bij + 30 graden midden in de zomer misschien…..als je geen open dak hebt.
Werkt trouwens de CV met AB goed ??
Die van mijn laatste BX tzd-turbo was defect….de centrale Vergrendeling deed het wel, maar de AB dus niet…..gaan weleens kapot. ops:
V.w.b. de veerbollen….het dichtsbijzijnde adres voor jou lijkt me Renard :
In Beneden Leeuwen….maar evengoed voor jou nog een Stevig stukje rijden natuurlijk. ops:
Bram schreef:
In de Chic zitten inderdaad z.g. GTI stoelen….(net als o.a. in de TZD-(turbo) en 1.9 TZI)...maar daar zit alleen een z.g. Hoogteverstelling op (draaiknop rechtsvoor)...en de linkse draaiknop is voor de rugleuning…..heb je echter duidelijk zichbare zijwangen op de rugleuning en zit daar OOK een draaiknop, dan is dat de GT-stoel….maar ik denk van niet.
Die lendesteun zit er vast ingebouwd…is niet verstelbaar in de GTI stoel.
ik heb de auto niet hier, dus ik kan het niet checken. Volgende week krijg je het antwoord.
Dat is alvast mooi meegenomen dan….die moet je pas weer over 120.000 km vernieuwen (dus 237.000)....maar ik zou het (voor de zekerheid) al bij 200.000 doen…...kun je er toch voorlopig even mee rijden.
dat dacht ik dus ook al. ‘t is jammer dat er nergens staat wanneer andere onderdelen zijn vervangen. ‘t kan dus nogsteeds zijn dat ik een probleem auto heb aangeschaft.
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten ...maar wanneer komt het nu voor dat je als bestuurder de achterramen opendoet….alleen bij + 30 graden midden in de zomer misschien…..als je geen open dak hebt.
Mij is opgevallen dat het best lekker is om als je lekker bent aan het touren, de achterramen een stukje open te hebben. wanneer je (beide) voorramen open hebt gaat het behoorlijk tochten.
Werkt trouwens de CV met AB goed ??
Die van mijn laatste BX tzd-turbo was defect….de centrale Vergrendeling deed het wel, maar de AB dus niet…..gaan weleens kapot. ops:
volgens mij ben ik vergeten dat te vermelden, de AB is ook pleite, dus ik zit met een praktisch probleem (kan de auto niet afsluiten, bestuurdersdeurslot is defect, en wanneer je het passagiers slot afsluit blijft de rest gewoon open. CV werkt overigens wel gewoon, maar alleen vanaf de bestuurdersdeur). Binnenkort dus effies op de sloop een auto ontleden en alles eruit halen wat ik nodig heb (veel), iemand enig idee waar een leuke sloop ligt in omgeving zuidlimburg? ik weet dat er een in schinnen ligt, maar iemand enig idee of er ook andere zijn?
V.w.b. de veerbollen….het dichtsbijzijnde adres voor jou lijkt me Renard :
In Beneden Leeuwen….maar evengoed voor jou nog een Stevig stukje rijden natuurlijk. ops:
Stevig stukje rijden is een probleem als je van 8:00 - 16:30 moet werken, dus eerst maar even wat rond bellen en alles reserveren, is handiger.
T(h)ijs schreef:deur63 schreef:
owkeej, spaart alweer een telefoontje zijn die gasten daar zo erg dan?
Ach wanneer ik daar kwam met mn bix keken ze al raar ( zon citroën hadden ze in al jaren niet gezien ) want ze doen echt alleen maar nieuw spul. Uurloon ligt hoog en voor de onderdelen betaal je ook de hoofdprijs. Dat plus chagerijnige monteurs omdat ze vies worden van een Bix heeft mij er tot doen besluiten om daar niet meer langs te gaan. Maarja je kunt het altijd proberen natuurlijk.
‘k heb m’n broer eens gevraagd wat rond te bellen met de volgende vragen over de veerbollen:
- prijs
- mogelijkheid tot omruilen
- direct leverbaar
bleek dat bij Arets ze het duurste zijn (50 euro elk), en omruilen is niet mogelijk.
Koelman bleek het goedkoopste (40 euro elk) en de mogelijkheid om om te ruilen, dus die zijn het geworden. ‘t slot is ook besteld, woensdag/donderdag zou het klaar zijn, we zullen zien…
Ben benieuwd dan Heb je wel nieuwe bollen gevraagd en geen opgepompte?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Een mooi voorbeeld hoe lang je dus met een Chic kunt rijden, is deze advertentie op Marktplaats :
T.e.a.b.
Beschrijving: Te Koop: Citroën BX, uitvoering CHIC.
Bouwjaar: sept. 1991
Kleur: Gris Dolmen
Km.st: 276.000 dkm
APK: oktober 2005.
Sinds 1999 in mijn bezit.
Dit zal Mark wellicht toch wat geruststellen…
Ik kwam vandaag nog een Chic tegen, in dezelfde kleur als de Chic die we hebben bekeken. Mooi hoor, met die blinkende bumpers enzo
Harm schreef:Ik kwam vandaag nog een Chic tegen, in dezelfde kleur als de Chic die we hebben bekeken. Mooi hoor, met die blinkende bumpers enzo
Ehhh….de Chic heeft (voorzover ik weet) altijd die zilver-grijze kleur
Hm nouja oke, mooie kleur hoor, heel chique
Harm schreef:Hm nouja oke, mooie kleur hoor, heel chique
Ja, dat is iets specifieks voor de Chic, ze zijn allemaal ETBcR (om maar effies de kleurcode bij z’n naam te noemen).
De kleur is niet speciaal voor de Chic, ik heb ook verscheidene andere bx-en (volgens mij TZI en GTI) mee zien rijden, en ook een ZX bij mij in de straat heeft de zelfde kleur volgens mij.
Wel is het zo dat de Chic alleen maar in deze kleur is geleverd in Nederland.
De vergelijkbare franse versie (millisieme ?), kweet niet hoe je dat typt) is er ook nog in iedergeval in een mooie champagne kleur.
gr A
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
‘k ben de BX vandaag dus samen met m’n broer opgehaald. Harm, Gijs en Marten hebben er flink aan gesleuteld, en hij rijdt echt prima (thanks guys ).
Hij ligt nu lekker in de oprit te slapen. Morgen zal ik proberen wat foto’s te maken, en in een nieuw topic te posten.
deur63 schreef:‘k ben de BX vandaag dus samen met m’n broer opgehaald. Harm, Gijs en Marten hebben er flink aan gesleuteld, en hij rijdt echt prima (thanks guys ).
Hij ligt nu lekker in de oprit te slapen. Morgen zal ik proberen wat foto’s te maken, en in een nieuw topic te posten.
OK! Goed thuisgekomen (zonder ANWB lidmaatschap ).
Ik heb zojuist een werkende testschakeling voor de LED turbometer. Ben nog helemaal niet tevreden over hoe je de referentiespanning moet instellen..
Succes met de chique!
gr,
Marten