Sloper: hoe ADAL’s verwijderen?
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 15 januari 2007 05:32 PM

Hallo!
De sloper heeft nog (zeer) goede ADAL’s, maar ik zit een beetje met de vraag hoe deze te verwijderen? Temeer daar de auto natuurlijk rollend opgehaald moet worden door de sloop… Onmogelijk? Speciaal gereedschap? Vertel het me!  Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 januari 2007 05:44 PM
  [ # 1 ]

is goed te doen en met dop 32 kom je al een heel eind Wink

Dan moet je dus de hele draagarmen eronderheen halen en niet alleen de lagertjes Wink

Probleem je hebt dan geen achterophanging meer Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 januari 2007 06:05 PM
  [ # 2 ]
McDean schreef:

is goed te doen en met dop 32 kom je al een heel eind Wink

Dan moet je dus de hele draagarmen eronderheen halen en niet alleen de lagertjes Wink

Probleem je hebt dan geen achterophanging meer Laughing

Op Roels site (http://www.citroenbx.nl) staat het uitgelegd in het Technische gedeelte. Anders in Haynes of Vraagbaak.

@Daan. Met dop 32 begin je niks.

Als volgt:

- een wielboutsleutel + krik + assteunen
- 1 sleutel 16 (voor de rembklauwbouten)
- 1 dop + ratel 13 (voor de klem van de stabilisatorstang)
- 1 tang voor het borgclipje waarmee de veercilinder aan de draagarm vast zit
- 1 ringsleutel 24 om de draagarmbout aan de binnenkant tegen te houden
- 1 dop 24 + lang verlengstuk en wringijzer met pijp
- staalborstel + kruipolie om het draadeind en de boutkop goed schoon te borstelen en van roest te ontdoen.

Maak de vering nadat deze hoog genoeg op bokken staat drukloos en pers daarna de wielen een keer omhoog om om de LHM uit de veercilinder te drijven, anders zit de cilinder in de weg bij het demonteren.

Mocht je dit op bokjes doen: zorg dat de auto stabiel en hoog genoeg staat om er ruim onder te kunnen kruipen.

Na het demonteren van een draagarm rolt de auto wel wat rottig. Mocht je het onzalige idee hebben om de lagers eruit te halen: niet doen. Gewoon de hele draagarm eraf en als ie moet rollen: of een rolkrik eronder oor kleine stukjes rollen OF slechte draagarmen (evt. zonder lagers) terugsteken.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 januari 2007 06:39 PM
  [ # 3 ]
mpostma schreef:


- 1 dop 24 + lang verlengstuk en wringijzer met pijp

24 was het idd Laughing

(dat was het maximale wat je nodig had, ik wist het niet meer Surprisedops: )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 16 januari 2007 12:26 AM
  [ # 4 ]

Als het ding rollend moet blijven, moet je er weer rotte draagarmen onder zetten.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook