weet er iemand of je een turbo kan plaatsen op een 2.1 dieselmotor van een xm? moet er veel aanpassingen gebeuren?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Alles kan, maar dan kan je net zo goed een XM 2.1TD kopen, kosten nauwelijks meer en bespaart je een hoop moeite en gezeur…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ja, maar dan betaal je wel voor veel meer pk elk jaar ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Re: turbo plaatsen op 2.1 diesel zonder turbo?
dabeatisflo schreef:weet er iemand of je een turbo kan plaatsen op een 2.1 dieselmotor van een xm? moet er veel aanpassingen gebeuren?
ja, dat kan als je weet waar je mee bezig bent. Maar Simpele Ziel zegt t goed…
Tis wel weer echt centen op laag water zoeken.
Mja, ik was op het idee gebracht om een peugeot 309 om te bouwen tot een 2.1TD.
Maar ik kocht de AX dus die plannen stonden op een laag pitje.
Toen werd er een 309 2.1td aangeboden en ben ik eens gaan kijken, eerst met de intensie om hem te kopen, maar als je ziet tegen wat voor dingen je aanloopt bij een motorwissel.
Nou was dit een motor die nooit oem geleverd is maartoch.
Kijk naar Ijs, die helemaal leegliep op de ombouw van 1.9D naar 1.8TD.
Nee, ik denk niet dat je goedkoper uit bent als je een motorruil doet..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Mja, ik was op het idee gebracht om een peugeot 309 om te bouwen tot een 2.1TD.
Maar ik kocht de AX dus die plannen stonden op een laag pitje.Toen werd er een 309 2.1td aangeboden en ben ik eens gaan kijken, eerst met de intensie om hem te kopen, maar als je ziet tegen wat voor dingen je aanloopt bij een motorwissel.
Nou was dit een motor die nooit oem geleverd is maartoch.
Kijk naar Ijs, die helemaal leegliep op de ombouw van 1.9D naar 1.8TD.Nee, ik denk niet dat je goedkoper uit bent als je een motorruil doet..
spreek ik over motorruil?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Nee, goed, een motor aanpassen is nog meer werk…
Zeker omdat de 2.1TD bijv. ook een intercooler heeft…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ja in dat geval is het niet aan te raden dus hm zzzz
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Is de compressie niet anders? En het hele koelsysteem?
En waarom??????
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
voge schreef:Is de compressie niet anders? En het hele koelsysteem?
En waarom??????
De zuigers zijn anders, de oliepomp is anders, de koeling is vergroot… etc etc etc…
zet er dan maar een complete turboD motor in….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
voge schreef:Is de compressie niet anders? En het hele koelsysteem?
En waarom??????
SJa, je kan inderdaad beter vragen wat er niet gemodificeerd is. Zelfs de onderblokken zijn niet uitwisselbaar. EN dat is niet voor niets. Simpel een turbo op een ongeblazen blok zetten, gaat niet lang en je haalt bij lange na niet het vermogen wat je zou kunnen halen.