2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
V-Power engine killer diesel???
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 november 2004 05:06 PM
  [ # 16 ]
sans-pareil schreef:

(...) IJ heb overigens een persbericht gezien waaruit bleek dat ze super 98 niet meer gingen aanbieden omdat V-Power prima was voor alle autos die op super rijden. (...)

Correctie: beter voor de omzet/winst van shell Evil or Very Mad

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 23 november 2004 06:00 PM
  [ # 17 ]

Waar je misschien op moet letten als je op V Power diesel gaat rijden is je brandstoffilter. Als die V Power inderdaad een soort van reinigende werking heeft vermoed ik hetzelfde effect als met biodiesel (die ook een sterk reinigende werking kan hebben!). Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had, maar er wordt aangeraden om na zo’n 1000 km rijden op biodiesel je brandstoffilter te vervangen, omdat deze te veel verstopt raakt. Misschien dat dit effect in wat mindere mate ook optreedt bij V Power diesel… Confused

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 november 2004 06:06 PM
  [ # 18 ]

Vandaag even gepraat met mijn leraar bedrijfswagentechniek:

Het stuk gaan van de injectoren kan komen door verkeerde verbrandingen en hebben als gevolg dat de injector stuk gaan met als gevolg dat er stukjes afbreken die in de cilinder terecht komen en daar is bij een indirect ingespoten diesel geen ruimte voor, dus motorschade als gevolg.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2004 06:24 PM
  [ # 19 ]

Mij is ook verteld dat 98 eruit gaat. Hoe moet dat nu met mn ami?
Moet ik compressie verlagende middelen gaan toepassen om pingelen te voorkomen?
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 23 november 2004 06:31 PM
  [ # 20 ]

Super 98 is ongeloode benzine dus dat gooi je sowieso al niet in je Ami mag ik hopen. Verkoop van gelode benzine is verboden tegenwoordig dus moet je handmatig loodvervanger bijmiepen. En dan ga je toch lekker bij Esso of wat anders tanken Smile

EDIT: verhaal aangepast aan EU verbod

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2004 06:42 PM
  [ # 21 ]

Nee die lood vervanger gooi ik er al bij hoewel ik aan de kleppen niks merkte de eerste 10.000 km zonder die meuk.
De DS die op gelood hoort te rijden , rijdt ook vrolijk op LPG ( zonder lood) en heeft er ook geen last van.. Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 23 november 2004 07:27 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:

Nee die lood vervanger gooi ik er al bij hoewel ik aan de kleppen niks merkte de eerste 10.000 km zonder die meuk.
De DS die op gelood hoort te rijden , rijdt ook vrolijk op LPG ( zonder lood) en heeft er ook geen last van.. Cool

Ik heb met mijn ‘72 DSpécial 10 jaar absoluut probleemloos op loodvrije Euro 95 gereden. Geen pingeltje, niks! DS heeft harde apart ingezette klepzetels, waardoor-ie zowel op loodvrije benzine als op gas probleemloos draait. Info bij m’n DS-dokter destijds leverde o.m. dezelfde info op. Is dus geen enkel probleem. De DS liep zelfs mooier dan de BX met zgn S6-motor die ik daarvoor had en die wel loodvrij aankon, maar zeker elke 5 tankbeurten een keer loodhoudend moest hebben, en dat kon je horen ook.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 23 november 2004 07:55 PM
  [ # 23 ]

‘k geloof er geen barst van dat superplus 98 eruit gaat en vervangen wordt door V-Powerrrrrrr. Er worden nog steeds “pittige” auto’s gemaakt die 98 nodig hebben, ze lopen wel op 95, maar halen hun maximale vermogen niet.

Het is toch belachelijk als je je dure Ferrari gaat aftanken met 95 V-Powerrrrr

Ik heb het een tijdje met de V6 getankt toen je er nog 250 bonus-miles bij kreeg, maar het enige wat ik merkte dat er achteraf een injector wat minder was geworden.

Dat mens vanmiddag bij de pomp toen ik 86 liter aftikte: Je kan beter V-Power tanken hoor, dat is veeeeel zuiniger ! Ik reageerde er maar niet op, ik laat zulke mensen maar in hun waan

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2004 01:12 AM
  [ # 24 ]

Ik ken iemand die toen een Rover had (heel naar, is gelukkig op mijn advies overgestapt naar Xantia Activa V6), maar goed op die rover haalde ie met een tamelijk sportieve rijstijl wel merkbaar beter verbruik op V-Power dan op Euro 95 - zoveel dat het het prijsverschil godemaakte volgens zijn berekeningen.

Wat dat super er uit betreft, ik geloof dat shell de enige is die het momenteel van plan is, en je hebt altijd octaan-verhogende middeltjes die je erbij kan gooien…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 november 2004 04:26 AM
  [ # 25 ]

Wat mij opgevallen is dat de injector (monopoint) van de 1.4i in mijn ZX minder hard tikt bij stationair lopen met V-power. Het zijn zeker geen tikkende kleppen, want die zijn pas nog gesteld en volgens de specialist is het de injector.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook