Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zoals aangegeven: met een dopje 8 (M5) kom je een heel eind.
Het zijn slechts een paar schroefjes,misschien zit de keienbak soms lichtelijk in de weg,maar met een 10-20 minuutjes heb je alles verwijderd.
En dan is blokjeswissel een redelijk koud kunstje..
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
mooi!
enne, schijven ook? Ik dacht aan: aandrijsassen los, tripoïdehuizen los, remklauwen los en schijven los, nieuwe schijven erop et voila!
Toch? Kan dat allemaal van onder af? Aandrijfassen beter eerst losmaken denk ik, heb ik al eens gedaan om een nieuwe hoes erop te zetten, dat stelt weinig voor…
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Handrem tangen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
oh ja, thanx
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Afgelopen zaterdag maar weer bezig geweest; na behoorlijk wat martelwerk zit de gelaste vlampijp weer in het vooronder.
Wat een ramp was dat: eerst blok opkrikken,wilde niet.
Toen de startmotor losgedraaid en met veel wurm en duwwerk het onding op z’n plek gekregen.
Nu moet het afgebroken M7-tapeindje nog uit het uitlaatspruitstuk,ik zal eens zien of ik er nog een griptang op kan klemmen.
Verder de voorbumper helemaal gedemonteerd:
uiteraard braken veel boutjes af…
Waarom ze in ‘s hemelsnaam RVS met stalen boutjes vastzetten mag Joost (of is het Jean-Luc..) weten,maar iedere WTB-er kan je vertellen dat dát geheid vaud gaat op den duur (electrolytische corrosie,spanningsverschil etcetc).
Ik kwam er tevens achter dat de luchthappers (die dingen die je ziet wanneer je de motorkap opent: hier zitten de stofzuigerslangen op aangesloten) compleet naar God zijn…daar moeten dus anderen voor komen…iemand?
Ik ben nog niet verder met slijp- en laswerk,eerst wil ik profiel zetten dat overeen komt met de daklijst (tenzij iemand een sloper heeft staan en me wat van dat dakprofiel kan afstaan/-slijpen).
M’n roggepunten (rubber stootblokken) zijn ook de mooiste niet meer,daar komen ook andere voor.
Zoals je leest: gestaag gaan we verder!
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Waarom ze in ‘s hemelsnaam RVS met stalen boutjes vastzetten mag Joost (of is het Jean-Luc..) weten,maar iedere WTB-er kan je vertellen dat dát geheid vaud gaat op den duur (electrolytische corrosie,spanningsverschil etcetc).
Toen (+/-1970) ging men ervan uit dat een auto (DS/Godin ops:)
zo’n 10 jaar mee moest gaan. (aangezien die van jou al de 30 gepaseerd is ............)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn rechterregengoot is goed,alleen die dubbele rand waarin het rubber wordt geklemd is ral…
Ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen; is het een dubbele plaat met een vouwrand of een u-profieltje dat aan je goot is gezet/last?
Hetzelfde geldt voor de linkerachterschelp: schelp is goed,rubberklemrand is ral..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Pascal schreef:Ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen; is het een dubbele plaat met een vouwrand of een u-profieltje dat aan je goot is gezet/last?
Het is een dubbele omgezette plaat, je kan bij chyparse en de club reparatie delen kopen voor de gootjes. Er bestaan ook compleet nieuwe schelpen.
Ik zou ook maar eens naar de hoedenplank connectie van je C-stijlen kijken en de kofferbak hoeken (waar je bumpersteunen zitten) was bij mij ook allemaal behoorlijk verrot, eigenlijk geen wonder als je die 4x gedubbelde connectie ziet.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Thanx!
Ik zal m’n licht er eens over laten schijnen..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zo,vandaag wat eerder gestopt met werken en naar Borculo afgereisd.
Ik heb meegenomen:
-een linkerachterschelp,
-een dakrubber,
-een paar tubes kit,
-twee stootrubbers (mijne waren niet mooi meer; happen eruit etc),
-knipperliggie (stom lipje breekt er iedere keer af,dat was ik zat..),
-uitlaatpakkingen,
-dakgootreparatiemateriaal (gezet en gebogen strippie metaal),
-bumperonderdelen; twee luchthappers en de tussenbalk,
Dus ik kan weer verder!!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Vandaag alle aangekochte carrosseriedelen mee naar het werk genomen,een behandeling stralen gegeven en nu wachten op een fris zwart jasje 2K…
Meteen maar efkes een graai in de RVS M5 gedaan: kan ik er straks gewoon RVS indraaien (is ook veel mooier).
Zaterdag maar eens beginnen met lassen dacht ik zo…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
En jawel; wonder boven wonder kreeg ik gistrenavond ook het afgeknapte tapeindje uit m’n vlampijp los!
Dat scheelt weer wat werk..
De verdamper (ja,ik rij op gas…) zat wel behoorlijk in de weg,maar tis allemaal gelukt.
Vanavond de bodemplaat eens een goeie sopbeurt geven,dan kan ze er weer onder.
Ik zit er trouwens aan te denken m’n dak te spuiten,deze was altijd een beetje ‘craquelée’.
Nu weet ik wel dat alle daken van de laatste bouwjaren gewoon wit (AC088) waren,maar ik zit een beetje in dubio:
Of ik spuit het dak mee in de carrosseriekleur (wederom wit dus),of ik zet hem in een afwijkende kleur.
Alleen…welke dan?
Wat past mooi bij wit? (interieur is bordeaurood,ik heb een heel handig familielid mooie hoezen laten naaien…).
Wit met een zwart dak zie je redelijk veel,ik wil eigenlijk wel iets aparts zodat ik bij een clubbijeenkomst niet eerst de lange rij witte Dames afmoet en aan de hand van het kenteken de mijne ertussenuit kan vissen.
Wie heeft een mooie optie?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
bekijk de mijne es
mooi aubergine
http://s130.photobucket.com/albums/p258/pj_ds/
uhh die botsingfotootjes maar even wegdenken (ze is alweer als vanouds, beter zelfs en ze wordt binnenkort “stukken” beter zelfs)
en jaaa er vloeide rijkelijk “champagne” na de aankoop over haar mooie dakje
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009