hallo, ik ben sinds kort eigenaar van een xsara 1.6i. heel erg tevreden moet ik zeggen!!!
nu wil ik alleen goede speakers erin hebben die een goede bas produceren in de voor en achterdeuren. heeft iemand een idee of ervaring met een bepaald merk dat hieraan voldoet???????
groetjes peter
Voor een echte goede bas, kun je het beste een basbox/pijp nemen met een eigen versterker. Dan heb je bij een laag volume al een hele goede bas. En anders kom je in de duurde klasse speakers uit van de bekende merken zoals Sony, Pioneer, etc of waar sommigen bij zweren “Magnat”.
ik heb een stel sony Xploid speakers achter en voorin… geeft een erg dik geluid moet ik zeggen !!!!
Re: Xsara
M&M schreef:PS : als je de standaard “rotzooi” van citroën vervangt vergeet dan niet de Tweeters in het dashboard
Zijn die dan standaard? of alleen bij de duurdere/luxe uitvoeringen?
De Xplod serie van Sony is inderdaad erg goed, maar ook Magnat en de wat duurdere Kenwoods zijn erg goed. Mijn ervaring is dat je voor de 3-weg speakers moet gaan, o.a. Xplod serie is 3-weg en de duurdere Kenwoods.
M&M schreef:PS : als je de standaard “rotzooi” van citroën vervangt vergeet dan niet de Tweeters in het dashboard
zijn die zo ranzig?
heb altijd het idee dat ik alleen bas tekort kom, de hoge tonen die hoor ik toch voor een deel niet (teveel me gitaar laten rondzingen ) of verdrinken in het achtergrond geluid/gesuis/geruis
ik twijfel dus om een set (speaker+tweeter) te kopen of me te beperken tot slechts goeie speakers.
En hoe zit het met het filter (bij een set)?
Hoe omzeil je de het standaard filter (of zit die er niet eens in?)
Heb de radio voor dit doel er nog niet uit getrokken, maar als julle me zeggen dat het duidelijk wordt als je eenmaal de draadjes volgt, dan geloof ik dat helemaal
liever op 2 dan 4 wielen… en dan nog het liefst op 1
M&M schreef:Standaard zit het filter bij de tweeter zelf , dus niet ergens in de bedrading , als je nieuwe tweeters monteert ook het filter plaatsen ( wordt meestal meegeleverd ! )
ok, da’s duidelijk…
en welke set heb jij erin zitten?
heb bij die ron gekeken, maar bomen en bos.
ben niet van plan er heel veel aan stuk te slaan, maar een beetje strak geluid zou mooi zijn…. khoef geen bling-bling-boom-boom-boom
Ik zou voor Pioneer boxen gaan.
Maar luidsprekers voor in de deuren zijn voor middentonen (en een klein beetje hoge tonen). Je kunt dus beter voor een echte bas een baspijp of subwoofer met versterker aanschaffen. (Bas op de radio uitzetten)
WYD schreef:Ik zou voor Pioneer boxen gaan.
ik had al eerder te tip gezien om voor de TS-E176C van pioneer te gaan, heb ze in mofrika een stuk goedkoper gezien en dus daar maar besteld…
zolang ze in nederland idiote prijzen blijven hanteren gaat mijn geld de grens over
es zien of het zonder baspijp afdoende is
Ik heb 180 Watt ronde boxen 17cm van Pioneer, heel mooi geluid.
Maar voor de bas zul je toch echt iets anders moeten nemen
WYD schreef:Ik heb 180 Watt ronde boxen 17cm van Pioneer, heel mooi geluid.
Maar voor de bas zul je toch echt iets anders moeten nemen
in mijn huiskamer krijg ik enorm veel bass uit mijn 17 cm 70 watt boxjes….
ok, de kast doet het meeste werk…
maar hopen dat de picasso deuren goed reflecteren….
als het goed is krijg ik morgen het spul binnen (vannacht besteld in duitsland, lekker snel!), ga ik het es kritisch beluisteren… es een test-cd samenstellen
M&M schreef:kerby schreef:En hoe zit het met het filter (bij een set)?
Hoe omzeil je de het standaard filter (of zit die er niet eens in?)Standaard zit het filter bij de tweeter zelf , dus niet ergens in de bedrading , als je nieuwe tweeters monteert ook het filter plaatsen ( wordt meestal meegeleverd ! )
nou, ik heb geprobeerd mijn setje erin te lepelen, viel toch tegen.
ik heb geprobeerd de speakerkabels te volgen, maar die verdwijnen, ook onzichtbaar als ik wat panelen wegschroef. Ik zocht de plek waar de draadjes voor de voorste speaker(s) zich splitst in een tweeter en woofer draadje.
niet gevonden…
heb nu alleen de woofer erin geschroefd…. tweeter laat ik maar even zitten tot ik weet waar ik het filter kan plaatsen.
geluid heeft nu zeker meer body.
en waarom toch altijd weer die torx schroeven….
@kerby
Misschien een tip:
Let op, de tweeters zitten standaard parallel aangesloten op je front speakers, met gebruik van het wisselfilter zou je het op de volgende manier kunnen aansluiten:
Achter de ISO stekker de front speaker aansluitingen doorknippen, vervolgens alle 8 verlengen.Wisselfilter plaatsen (eventueel met bindbandjes) op de metalen buis boven (achter) het dashboardkastje.
Aansluiten:
- ISO(radio uitgang) L+R naar Wisselfilter L+R in.
- Wisselfilter L+R speaker uit naar ISO (speakers) L+R.
- Wisselfilter tweeter L+R naar tweeters L+R , aparte draden trekken of de bestaande draden onder dashboard doornippen en verlengen ( even zoeken, volg de draden vanaf de tweeters).
De TS-E176 gaat behoorlijk laag, afhankelijk van je muzieksmaak kan je nog een woofer in de koffer plaatsen. Je heb dan wel een versterker nodig.
Ton
Van GS tot C4 Cactus
thnx!
ik laat het weten hoe het vordert…
btw, iemand wel es deze mod geprobeerd?
(kwam ik tegen op http://www.citroenpicasso.org.uk)
zijn uitleg in taiwanees-engels…..
“By the way, while you are replacing your speakers, do remamber to cut a small hole in the water proof covers, you can cut the rear door for testing what is different, no cut no bass, and do not cut it all, just cut as the picture”
ik weet alleen niet zo goed welk klein gat hij bedoeld….
ik zie allerlei gaten… :
ik neem aan dat jullie het hebben over datgene wat ik hieronde rood heb gemaakt…
bij mij ziet het er sowieso een beetje anders uit
Was vandaag even bij ASD in Den Haag. Daar werd geadviseerd om de deuren te bekleden met Dynamat. Voorkomt resonerende deuren en het laag schijnt er enorm op vooruit te gaan.
Kijk maar even op http://www.dynamat.com/
Misschien is het wat. Ga het zelf ook ff proberen bij mijn Magnat’s…
De resonaties zijn inderdaad om gek van te worden. In de deur rechtsvoor en in de deur links achter hoor je iets trillen zodra de bass al naar niveau één gaat. (zowel met fabrieksradio, als met kenwood mp3 speler) Overigens zijn er jbl’s voorin geplaatst.
Op zich lijkt mij die dynamat wel wat, maar tegelijkertijd vind ik het redelijk prijzig voor een experiment.
Hebben anderen nog iets anders wat ik kan proberen?