18 van de 25
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 05 januari 2007 04:06 PM
  [ # 256 ]
zijlstra schreef:

Beste Johan

Ik weet wel waardoor het vastlopen van het kenveld wordt beïnvloed.
Het is afhankelijk of je er korte of lange ritten mee rijdt.

Zoals ik eerder gemeld heb is mijn computer in december gereset. Ongeveer 8 dagen later (en 300km verder) begon opnieuw het licht stotteren en duidelijk inhouden bij 2000tpm. Maar na 2x een rit van 250km loopt de auto weer goed. Bij dezelfde buitentemperatuur.
De problemen met de auto zijn gekomen nadat ik er in ben gaan rijden. Ik rij dagelijks 40km enkele rit, terwijl de vorige eigenaar 150km per dag reed zonder problemen.
Ik denk dat het volledig op temperatuur komen van het systeem (motor + sensoren + LPG) ervoor zorgt dat het kenveld niet vastloopt.

Zijlstra

Bedankt voor het meedenken, maar ook deze oplossing schijnt het niet te zijn. Ik heb met mijn auto afgelopen zomer de grootste problemen op LPG gehad tot nu toe, terwijl ik juist vanaf eind februari veel en lange afstanden ben gaan rijden, waaronder bijna dagelijks tochten van >300km.

Net na 120.000km is er nog een vervanging van de pomp van de LPG installatie geweest en sindsdien rijdt mijn auto praktisch ongestoord en als een zonnetje.

WOF Very Happy

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 januari 2007 04:12 PM
  [ # 257 ]

In de meeste gevallen lees ik toch dat na het vervangen van een LPG onderdeel de auto het weer goed deed.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 05 januari 2007 07:51 PM
  [ # 258 ]
oldenhage schreef:

In de meeste gevallen lees ik toch dat na het vervangen van een LPG onderdeel de auto het weer goed deed.

Klopt, mijn ervaring is inderdaad wel dat elke reparatie/vervanging nut heeft gehad. Ik vraag mij daarbij wel eens af of elk onderdeel kapot was of dat de vervanging er toe zorgde dat het nu goed gemonteerd werd.

Feit is en blijft dat na de ernstige storingen van de zomer waarbij uiteindelijk die pomp vervangen is, ik nu al bijna 30.000 praktisch probleemloos rijd.

WOF Very Happy

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 07 januari 2007 06:53 PM
  [ # 259 ]
oldenhage schreef:

In de meeste gevallen lees ik toch dat na het vervangen van een LPG onderdeel de auto het weer goed deed.

Klopt, het enige wat ik wil horen van de dealer is dan. Wij hebben geen goede ervaringen met LPG en de kennis niet is huis en je dan een naar een bedrijf sturen die daar wel verstand van heeft.
i.p.v. dat de dealer zelf dingen gaat en maar dingen vervangt met de bijbehorende rekeningen die niets oplossen. Dat geeft geen vertrouwen in de dealer. Als ik ergens geen verstand van heb (b.v. auto’s) ga ik toch ook naar de vakman, i.p.v. zelf prutsen.

Je kunt de dealer niet kwalijk nemen dat hij niet alle kennis in huis heeft maar als hij dat niet meld kun je er van uitgaan dat hij die wel heeft of heb ik dat verkeerd. Ik ben een voorstander om naar een merkdealer te gaan maar op dit moment heeft de “mijne” in mijn ogen geen verstand van mijn Citroen. Het vertrouwen is weg.

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 07 januari 2007 09:03 PM
  [ # 260 ]
Roeland schreef:
oldenhage schreef:

In de meeste gevallen lees ik toch dat na het vervangen van een LPG onderdeel de auto het weer goed deed.

Klopt, het enige wat ik wil horen van de dealer is dan. Wij hebben geen goede ervaringen met LPG en de kennis niet is huis en je dan een naar een bedrijf sturen die daar wel verstand van heeft.
i.p.v. dat de dealer zelf dingen gaat en maar dingen vervangt met de bijbehorende rekeningen die niets oplossen. Dat geeft geen vertrouwen in de dealer. Als ik ergens geen verstand van heb (b.v. auto’s) ga ik toch ook naar de vakman, i.p.v. zelf prutsen.

Je kunt de dealer niet kwalijk nemen dat hij niet alle kennis in huis heeft maar als hij dat niet meld kun je er van uitgaan dat hij die wel heeft of heb ik dat verkeerd. Ik ben een voorstander om naar een merkdealer te gaan maar op dit moment heeft de “mijne” in mijn ogen geen verstand van mijn Citroen. Het vertrouwen is weg.

mijn ervaring met de meeste klanten is dat als je ze vraagt om een paar dagen op benzine te rijden en te kijken of de problemen dan opgelost zijn dat ze daar niet aan mee willen werken omdat benzine te duur is. dan word het ook vrij moeilijk om vast te stellen of het probleem wel of niet in het lpg systeem zit. als vervolgens het probleem niet is opgelost omdat de monteur die dag bv. geen 300 km met de auto kon rijden heeft de dealer het gedaan.
en als je geen kijk hebt op lpg wil nog niet zeggen dat je geen verstand van citroen hebt.

wat in deze gevallen belangrijk is is de samenwerking tussen klant en dealer om bepaalde dingen uit te sluiten.

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 07 januari 2007 11:20 PM
  [ # 261 ]
sat2000 schreef:

mijn ervaring met de meeste klanten is dat als je ze vraagt om een paar dagen op benzine te rijden en te kijken of de problemen dan opgelost zijn dat ze daar niet aan mee willen werken omdat benzine te duur is. dan word het ook vrij moeilijk om vast te stellen of het probleem wel of niet in het lpg systeem zit. als vervolgens het probleem niet is opgelost omdat de monteur die dag bv. geen 300 km met de auto kon rijden heeft de dealer het gedaan.
en als je geen kijk hebt op lpg wil nog niet zeggen dat je geen verstand van citroen hebt.

wat in deze gevallen belangrijk is is de samenwerking tussen klant en dealer om bepaalde dingen uit te sluiten.

Klopt ook, maar dat gaat in mijn en meerdere gevallen niet helemaal op. Ik heb ook wel eens ruim een week op benzine gereden en toch de problemen gehad vandaar dat ik ook sterke twijfels had dat het de LPG installatie was.

Profiel  
 
zijlstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 11-09-2005

Gepost: 17 januari 2007 12:03 AM
  [ # 262 ]
sat2000 schreef:

mijn ervaring met de meeste klanten is dat als je ze vraagt om een paar dagen op benzine te rijden en te kijken of de problemen dan opgelost zijn dat ze daar niet aan mee willen werken omdat benzine te duur is. dan word het ook vrij moeilijk om vast te stellen of het probleem wel of niet in het lpg systeem zit.


Beste SAT2000

Zoals je in meerdere verhalen in dit draadje hebt kunnen lezen rijdt de auto nogal eens slecht op LPG en Benzine, terwijl the LPG systeem de veroorzaker is.
En daar zit o.a. het grote probleem. Vroeger toen we nog geen computers hadden was de analyse heel duidelijk.
Ik ben eens met m’n C5 naar een gasboer geweest maar hij zegt: de auto moet eerst op benzine goed lopen en als dat niet zo is ga terug naar de Citroen dealer. Tijden zijn veranderd dat had deze LPG boer moeten weten, maar het zou beter zijn als de software van het motormanagement zo ontworpen zou zijn dat de motor altijd goed op benzine loopt ongeacht een fout in het LPG. Als de software afdeling bij Citroen dit goed voor elkaar zouden hebben dan bespaart dat ons veel ellende. Van de andere kant als ze het goed voor elkaar kunnen krijgen zullen ze veel LPG auto’s kunnen verkopen. Ik begrijp dat diversen waaronder Oldenhage hier sceptisch tegenover staan, maar de vraag naar LPG zit flink in de lift (niet allen in NL) omdat het simpelweg een goedkope en milieu vriendelijke brandstof is. Via Citroen NL zou je dit voorstel eigenlijk gewoon moeten poneren bij Citroen Frankrijk. In de toekomst veel auto’s kunnen verkopen dat moet ze toch als muziek in de oren klinken?

Zijlstra

__________
Citroën C5 break 2.0 16V LPG

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 17 januari 2007 09:56 PM
  [ # 263 ]
zijlstra schreef:

maar het zou beter zijn als de software van het motormanagement zo ontworpen zou zijn dat de motor altijd goed op benzine loopt ongeacht een fout in het LPG. Als de software afdeling bij Citroen dit goed voor elkaar zouden hebben dan bespaart dat ons veel ellende.

Zo simpel is dit niet. Het motormanagement coorigeert zijn kenveld als de motor altijd te arm of te vet loopt.
Als de lpg installatie altijd net iets teveel gas inspuit dan gaat het motormangement hier voor corrigeren. Als er dan op benzine gereden wordt dan wordt er door dze aanpassing te weinig benzine ingespoten en loopt de motor ook slecht op benzine.
Als je dus lekkende lpg injectorenhebt dan krijg je dit probleem
De aanpassing op het kenveld kan wel weer gereset worden. volgens de vraagbaak kan dit als volgt:
zet het contct af en weer aan wacht 3 sec alvorens de motor te starten zonder gas te geven (volgens oldenhage dealer kan het alleen met de computer van de dealer at waar is weet ik niet).
In leren van hetkenveld kan weer door :
-motor laten warm draaien
-rijd minimaal 15 min met de auto in alle toern tallen vooral tussen 2500 en 3500 toeren.
-stationair toeren tal
- en dan vollast (gedurende 2 second) dat is niet maximaal toeren tal maar volgas geven tijden het rijden.
Het geheuge zou gewist worden door de accu 10 sec los te koppelen. het kan dan zijn dat de ramen weer ingeleerd moeten worden.

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 26 januari 2007 07:25 PM
  [ # 264 ]
PaulusC5 schreef:

De garage waar ik de auto heb ingeruild belde mij echter vorige week op met het verhaal dat de klepstoters vervangen moeten worden en of ik even 1000 euro wil overmaken…(goejemorgen !)..

Dat dacht ik toch niet. Als jij als particulier van je eigen garage te horen hebt gekregen “ze doen het altijd, gebruik een flesje injectorrreiniger”, dan heb jij de auto dus ter goeder trouw ingeruild bij die andere garage.

Dat er daarna een defect van 100 euro optreedt is hun bedrijfsrisico. Als particulier geniet je bescherming omdat je geacht wordt hier geen verstand van te hebben. Garages hebben juist een onderzoeksplicht en lopen dus intrinsiek als professional een groter risico. En als het de stoters zijn, is het kul om ze te vervangen als algemeen bekend is (zie http://www.problemcar.nl) dat de klepstoters gebaat zijn bij dunnere olie. Dat moet je dan eerst proberen.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 27 januari 2007 02:16 PM
  [ # 265 ]

Bobine is vervangen en er zit nieuwe software in de ECU, maar dat helpt niet en nu “zijn het dus de klepstoters”.

Aangezien het probleem bij vochtige/koude motor optreed hoop ik echter dat het een van de overige zaken is (olie / bougies).

Maar de problemen zijn zeker niet alleen bij LPG aan de orde…
Ik vind dat als je bij klepstorers uitkomt dat Peugeot /Citroen / PSA hierin zeker een gedeelte van de kosten moeten vergoeden.

Dit probleem (26728 Hits) is allang bekend
maar er iets aan doen kost PSA geld,
dus wordt je net zo lang afgescheept tot de garantie voorbij is.
Dit liggen de Jappanners voor op de europeanen ,
fabrieks fouten worden hersteld ongeacht de garantie
het is en blijft een FABRIEKS FOUT. (after sales probleem)
ik ben benieuwd hoeveel er met deze fout / ergernis rond rijden?
Waar diverse reparaties niet geholpen hebben.
Die NIET op LPG rijden want die worden zo-wie-zo al met een kluitje in het riet gestuurd.

Is maar een oplossing voor : Kom en verenig u , Radar of Opgelicht ?
Wel zo netjes om ook eerst even een mailtje naar de Ned. Importeur+ Brussel te sturen.
Heb ik ook gedaan maar MET VELEN krijg je misschien WEL REACTIE.
Wie heeft er voldoede kennis om deze kar te trekken ?
Fredje…

....
.

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 28 januari 2007 02:35 AM
  [ # 266 ]

Fredje, ik heb even wat lopen zoeken op jouw berichten. Vanaf mei 2005 heb je blijkbaar al problemen. Klepstoters stoten jouw voor het hoofd.
Het kan zijn, het kan zijn dat jij de slechtste C5 in de wereld hebt, maar mei 2007 is niet zo heel ver weg meer, dan is het voor jou 2 jaar ellende en frustratie. Mijn advies verkoop het ding, koop een andere C5, indien ´dat nooit´ een andere auto, maar start hier geen hetze voor een probleem waar de meeste forummers geen last van hebben.
Veel fijne km´s toegewenst met je volgende auto.

gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 28 januari 2007 01:50 PM
  [ # 267 ]
Ronald_Xantia schreef:

Fredje, ik heb even wat lopen zoeken op jouw berichten. Vanaf mei 2005 heb je blijkbaar al problemen. Klepstoters stoten jouw voor het hoofd.
Het kan zijn, het kan zijn dat jij de slechtste C5 in de wereld hebt, maar mei 2007 is niet zo heel ver weg meer, dan is het voor jou 2 jaar ellende en frustratie. Mijn advies verkoop het ding, koop een andere C5, indien ´dat nooit´ een andere auto, maar start hier geen hetze voor een probleem waar de meeste forummers geen last van hebben.
Veel fijne km´s toegewenst met je volgende auto.

gr. Ronald

Hallo Ronald ,
Ik wou dat ik ook een auto had waar geen problemen mee zijn !
Ik vermoed dat er wel degelijk veel C5 problemen zijn gezien het aantal Hits, + de C5 is in Frankrijk uitgeroepen als de slechtste Citroen ooit.
Maar mijn frustratie snap je pas als jij ook vele garage bezoeken verder
was geweest , ‘n hoop geld kwijt en niks mee opgeschoten.
Volgend punt :
als de Cylinder kop niet goed gemaakt is hoef ik dat toch niet te betalen ?
Mijn geld boompje is op dit moment bijna leeg dus een nieuwe zit er op dit moment Niet in .
En een auto waarvan je moet zeggen :
ze kunnen hem in de Garage NIET MAKEN is ONVERKOOPBAAR !
Maar je hebt wel ‘n beetje gelijk.
Zal me op de achtergrond houden !
Groet.
Fredje…
.

Profiel  
 
Krommenieer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 februari 2007 07:53 PM
  [ # 268 ]

Ik rij niet op LPG, auto C5 Break 2.0i 2005 heeft ca. 23.000 km. gereden. De laatste tijd problemen met de melding “emissiestoring” Al bij de garage geweest, bougies vervangen. Motor loopt direct na de koude start erg onregelmatig, om bij het oplopen van de temperatuur weer mooi rond en rustig te gaan lopen. Vanmorgen werd weer “emissiestoring” gegeven, STOP en service gaan niet branden. Al bij iemand dit probleem opgelost? We gaan volgende maand weer met de caravan op pad en dan moet de auto goed zijn.

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 24 februari 2007 08:19 PM
  [ # 269 ]
Krommenieer schreef:

Ik rij niet op LPG, auto C5 Break 2.0i 2005 heeft ca. 23.000 km. gereden. De laatste tijd problemen met de melding “emissiestoring” Al bij de garage geweest, bougies vervangen. Motor loopt direct na de koude start erg onregelmatig, om bij het oplopen van de temperatuur weer mooi rond en rustig te gaan lopen. Vanmorgen werd weer “emissiestoring” gegeven, STOP en service gaan niet branden. Al bij iemand dit probleem opgelost? We gaan volgende maand weer met de caravan op pad en dan moet de auto goed zijn.

Deze ken ik misschien. Slecht lopen, direct na de koude start, daarna, binnen 1 minuut weer goed. Natuurlijk allerlei meldingen, uitlaatgas, kat, emissie, etc.
Was bij mij een kapotte luchtmotor. C-dealer kon dit bij mij in een keer uit de diagnose van de computer halen. Nieuwe luchtmotor erin en nooit meer last gehad. Niet goedkoop overigens.
Lijkt me trouwens voor een 2005 met slechts 23.000 wel heel snel kapot.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 02 maart 2007 09:11 PM
  [ # 270 ]

En nu ben ik dus ook aan de beurt. Ik krijg nu sinds enkele weken ook de melding uitlaatgasstoring op het display. En ben nu voor de derde keer naar de Citroen garage geweest, maar helaas. Crying or Very sad

Ben eigenlijk toch wel erg te spreken over de garage, de monteurs en de service, maar dat dit zo lastig op te lossen is gaat er bij mij niet in. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij Allround LPG en daar kom ik nu naar volle tevredenheid al jaren. Maar als deze er niet snel uitkomen zal ik nog een laatste poging doen en er een echte expert eens naar laten kijken.  Idea

Maar weet iemand hoe de computer word gereset, want de drie keer dat ik naar de garage moest konden ze weinig bijzonders vinden, maar was ik wel weer een tijdje van de melding af?

Ik heb de accu al los gehad, maar dat is niet genoeg blijkbaar.

Gaat lekker zo trouwens. 8 maanden een Citroen C5 en dalijk voor de 9e keer naar de garage. Dat dit irriteert kun je je wel voorstellen neem ik aan! Evil or Very Mad

Profiel  
 
 
18 van de 25
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook