Totaal aantal Berichten: 131
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Het laadstroomlampje in de BX ging halverwege mijn ritje branden, om daarna niet meer uit te gaan… iemand een idee waar ik moet zoeken om dit te verhelpen. Natuurlijk kan ik morgen naar de garage gaan, maar altijd fijn als je iets zelf kunt oplossen.
Moet ik zoeken in de richting van de dynamo of accu???
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Accu en laadstroom (laten) meten en je weet waar je het moet zoeken. Bij de garage is dat het makkelijkst tenzij je een accumeter hebt.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Stuiterende koolborstels in je dynamo oftewel de koolborstels op je spaningsregelaar zijn versleten…
Nieuwe spaningsregelaar en het is klaar.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Re: Laadstroom lampje licht spontaan op!?
Joen schreef:Het laadstroomlampje in de BX ging halverwege mijn ritje branden, om daarna niet meer uit te gaan… iemand een idee waar ik moet zoeken om dit te verhelpen. Natuurlijk kan ik morgen naar de garage gaan, maar altijd fijn als je iets zelf kunt oplossen.
Moet ik zoeken in de richting van de dynamo of accu???
Richting dynamo, het lampje geeft aan dat de accu niet of niet goed wordt opgeladen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
koolborstels van je dynamo maar eens nakijken
En niet te lang mee rondrijden, want je strandt vrij snel met een lege accu.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb een soort gelijk probleem savonds zie je vaag de accu lampje branden (heel lichtjes) denk dat ik ook maar is dynamo ga nakijken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 131
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Moet de spanningsregelaar zijn… dynamo levert aan accu. Maar de spanningsregelaar kun je niet los krijgen van de dynamo… dus moet een nieuwe dynamo in…
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-