1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Missend onderdeel onder de motorkap ?
Cerianthus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 17 januari 2007 11:10 PM

Gisteren startte de bx niet, ik dacht het zal de accu wel zijn. Omdat de dashboardlichtjes het nog prima deden, dacht ik ook maar even onder de motorkap kijken.

Nu heb ik gekeken, en het lijkt alsof er een olieretourdop mist of zoiets?

kan dit er zo af gevallen zijn?

Gerard

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 17 januari 2007 11:13 PM
  [ # 1 ]

Je mist idd je olievuldop… Deze doppen gaan er meestal erg moeizaam af, dus zomaar vallen ze er niet af. Tenzij de dop er niet goed op gedaan is natuurlijk.
Weet je al waarom de BX niet starte?

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 17 januari 2007 11:16 PM
  [ # 2 ]

Of zeer veel carterdruk… dan kan de dop er wel af gaan. Maar ik vermoed dat die niet goed is aangedrukt. Gaat wat zwaar nl en das dan ook de reden waarom ze normaal moeilijk erafgaan

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Cerianthus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 januari 2007 11:20 PM
  [ # 3 ]

nee nog niet, wilde morgen (koopavond) een acculader halen (en indien nodig een nieuwe accu.

hij geeft het klassieke whoe whoe geluid, maar de lichtjes in het dashboard waren nog redelijk helder. Ik hoop in ieder geval neit dat het een startmotor is.

Tot voor gisteren, heb ik sinds de aankoop (mei vorig jaar) nog geen startproblemen gehad.

Misschien dat er toch eens iemand aan mijn auto heeft gerommeld. Zijn deze doppen makkelijk verkrijgbaar?

En kan het kwaad even rond te rijen zonder deze dop ?

ik bedenk net dat ik niet al te lang geleden de olie heb laten verversen bij de kwikfit…. zouden die de boosdoeners zijn ??

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 17 januari 2007 11:24 PM
  [ # 4 ]

Ach alles gaat zwart zien onder de olie, in ergste geval komt er wat op je uitlaat en word je high van de stank waarbij ook ernstige rookontwikelling tot de mogelijkheden behoren….

Maar als je regelmatig olie peilt en bijvult is er niks aan de hand voor je auto Wink

Even kappen opentrekken bij Pug’s en Cit’s op de sloop. Tot die tijd met een stuk stevig enkel malen dubelgevouwen plastic zak eroverheen welk vastgekneld word op de dop dmv een goed stuk elastiek

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Cerianthus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 januari 2007 11:31 PM
  [ # 5 ]

ok dat is goed nieuws (dat slangetje met die rechte hoek is wel een olieretourleiding zeker?)

nu dat startverhaal nog. Ik praat mezelf moed in door maar te denken dat het nooit de startmotor kan zijn, omdat die nog nooit een rateltje gaf.

(overigens: dit is wel mijn eerste post en meteen een probleem, maar kijk sinds de aanschaf van deze BX (een progress, en mijn derde ) af en toe mee ) De eerste hield het 5 jaar met me uit, de tweede helaas maar 1 jaar. ...

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 18 januari 2007 12:59 AM
  [ # 6 ]
Cerianthus schreef:

ik bedenk net dat ik niet al te lang geleden de olie heb laten verversen bij de kwikfit…. zouden die de boosdoeners zijn ??

Zou me niks verbazen, de Renault-garage hier in E. heeft al eens een keer een oliepeilstok van mij kwijt gemaakt. Stug ontkennen natuurlijk, de kneuzen.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 18 januari 2007 01:21 PM
  [ # 7 ]
Robin schreef:
Cerianthus schreef:

Zou me niks verbazen, de Renault-garage hier in E. heeft al eens een keer een oliepeilstok van mij kwijt gemaakt. Stug ontkennen natuurlijk, de kneuzen.

Lijkt me sterk, aangezien er nog twee carterventilatieslangen aan de olievuldop vastzitten. Deze zou je dan moeten losmaken om de dop in zijn geheel te verwijderen.
Ga in ieder geval zo niet rijden, want je verliest snel best veel olie.

Over je startprobleem: draait de startmotor wel nog rond of hoor je alleen maar een klik bij het omdraaien van de sleutel?

Profiel  

Cerianthus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 januari 2007 10:08 PM
  [ # 8 ]

hij draait heel even een beetje rond.

De accu hangt nu aan de lader. Ik wacht tot een uur of 10 11 en dan probeer ik te starten.

Gerard

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 18 januari 2007 10:34 PM
  [ # 9 ]

je kan natuurlijk ook altijd even aanduwen… Laughing

Profiel  

Cerianthus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 januari 2007 12:40 AM
  [ # 10 ]

de hele avond accu laden heeft niks geholpen. (een 10A acculader zou toch een 44 AH accu een flink stuk op weg moeten helpen ?) Ik heb een bus vh werk mee, morgenochtend maar even met de startkabels in de weer..

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 januari 2007 12:52 AM
  [ # 11 ]

Ik woon in Elburg en ga in Zwolle naar school. Ik wil je wel even assisteren als je dat graag wilt Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Cerianthus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 januari 2007 09:20 AM
  [ # 12 ]

dat is heel erg tof van je:

In ieder geval draaide de startmotor gister nog een heel klein beetje, maar nu is het alleen een tik. Denk dat er niks mis is met de accu.

Ik haal met de bus vh werk om kwart over 8 mensen vd trein, die kunnen ook wel even helpen duwen.

Profiel  

Cerianthus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 januari 2007 09:25 AM
  [ # 13 ]

Hij loopt !

startkabels hebben het gedaan: misschien zat er te weinig stroom in, of zat toch de startmotor even vast…..

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 januari 2007 09:42 AM
  [ # 14 ]
Cerianthus schreef:

Hij loopt !

startkabels hebben het gedaan: misschien zat er te weinig stroom in, of zat toch de startmotor even vast…..

startmotor laten reviseren dan! kost hooguit 100 € Wink

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 823

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 19 januari 2007 10:14 AM
  [ # 15 ]

Als je startmotor eerst nog wel draaide en later alleen nog een tik gaf, is waarschijnlijk ook de binnenverlichting minder gaan branden. Zeer grote kans dat de accu dood is, zeker als je ook zegt, dat het laden gedurenden 10 uur geen nut had.

In het andere vervelende geval, is misschien je dynamo overleden. Dat is dat ding, dat zorgt voor je stroomvoorziening en hij houdt, samen met de spanningsregelaar, je accu op sterkte.

Ik zou eerst eens even bij de Gamma gaan shoppen, voor een nieuwe accu. Deze zijn deze week daar in de aanbieding, anders had ik je naar je automaterialenzaak gestuurd.

Succes!

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook