Advies voor nieuwe ZX uitlaat
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 november 2004 03:11 PM

Enige tijd geleden liet de ophangbeugel van de einddemper los, deze heb ik vastgelast, zie topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2345

Ehh? ja de beugel zit vast, maar nu is de uitlaat lek aan de andere kant, aan de kant van de flens die op de middendemper gaat. Van de week viel het me op dat het kabaal bij snelheden boven de 100 a 110km/u flink was toegenomen, mijn vermoeden is vandaag bij de Kwikfit bevestigd. Ben voor de zekerheid bij 2 verschillende vestigingen geweest, beiden wezen dezelfde plek aan, de rest was goed. Wat een kl*^*te uitlaat zeg, wat jammer dat ik de bon niet meer heb, nooit meer een Bosal-klere-uitlaat meer voor mij

Ik heb nu zoiets van dat ik dat ding niet meer ga lassen of repareren met ander spul. Deze imitatie uitlaat maakte toch al meer herrie dan de originele, zelfs na een dikke 20.000km, dan is de uitlaat toch echt wel ingereden neem ik aan. Ik zit met de gedachten om een originele bij de dealer te halen, kost iets van € 185 incl btw en montage. Ga maandag even informeren wat dat ding zonder montage mag kosten, want eronder gooien kan ik ook wel zelf. Denk dat ik ze maar ga confronteren met een korting van € 60 ofzo, dat is toch het arbeidsloon wat ze hanteren.

Iemand een idee wat voor een merk de originele uitlaten zijn? ik neem aan dat citroën zelf geen uitlaten produceert?
Of een suggestie voor een stille (en goedkope) uitlaat, ik hoef namelijk absoluut geen herrie/sport of extra vermogen uitlaat, etc.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 november 2004 04:33 AM
  [ # 1 ]

Aangezien het advies hier uitbleef heb ik toch maar een einddemper bij de dealer gekocht, werd een beetje gek van de herrie.

Ik zei dat op internet staat dat het een pakket prijs is van € 185 incl btw en montage, hij keek op zijn scherm en zij dat hij een veel hogere prijs zag staan. Toen ging in een boek rommelen en zei dat ik het wel voor € 185 de einddemper kon krijgen. Ik zei als ik dat ding zo meeneem, krijg ik dan een uur arbeidsloon korting?, hij zei dat het niet zoveel werk is. Ik heb de uitlaat voor een leuke prijs van € 140 meegekregen Razz .

Uitlaat zit er inmiddels onder en hij is stiller dan de imitatie uitlaat van bosal voordat deze een gaatje had. De originele uitlaat die ik vandaag eronder heb gezet weegt ook een stuk zwaarder.

Profiel  

giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 23 november 2004 12:51 PM
  [ # 2 ]

Tja ik heb laatst ook een andere uitlaat eroner gehangen.
Die bestel ik via een kennis, dus ik zou niet weten of het een originele is, ik neem aan van wel. Is idd niet zoveel werk om eronder tehangen, en het scheelt echt enorm in herrie!!!

Giel

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 23 november 2004 02:36 PM
  [ # 3 ]

Laatst mijn uitlaat van voor tot achter laten lassen: Kostte me 20 euro, en die vent is meer als een uur bezig geweest.

Enige nadeel is nog wel dat het sierstukje niet meer zo sierlijk is: Die is nogal roestig….

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 november 2004 11:39 PM
  [ # 4 ]
ZX-Cruiser schreef:

Standaard spul is niet zo degelijk. Na een jaar of 2/3 breekt er wel iets.
Ben benieuwd hoe het dan is met m’n RVS uitlaatje.

Maar na 6 maanden vind ik toch wel erg snel en een aantal weken later een gaatje erin is wel heel erg snel voor een imitatie uitlaat Evil or Very Mad
Ik ben erg tevreden met de originele uitlaat van de dealer die er nu onder zit, wat een stilte opeens doordat het GTI/Turbo-achtige gebrom nu ontbreekt, wat de imitatie uitlaat vanaf het begin had en wat de laatste tijd steeds erger werd.

Uiteraard is een RVS uitlaat de ultieme uitlaat, maar daar heb je een dikkere portomonee voor nodig en een ZX die het waard is, een standaard 1.4 Reflexje is geen RVS uitlaat waard Crying or Very sad

Als er een liefhebber is voor die Bosal imitatie uitlaat die het gaatje wil lassen, mag hij/zij de uitlaat kosteloos van mij overnemen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook