Enige tijd geleden liet de ophangbeugel van de einddemper los, deze heb ik vastgelast, zie topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2345
Ehh? ja de beugel zit vast, maar nu is de uitlaat lek aan de andere kant, aan de kant van de flens die op de middendemper gaat. Van de week viel het me op dat het kabaal bij snelheden boven de 100 a 110km/u flink was toegenomen, mijn vermoeden is vandaag bij de Kwikfit bevestigd. Ben voor de zekerheid bij 2 verschillende vestigingen geweest, beiden wezen dezelfde plek aan, de rest was goed. Wat een kl*^*te uitlaat zeg, wat jammer dat ik de bon niet meer heb, nooit meer een Bosal-klere-uitlaat meer voor mij
Ik heb nu zoiets van dat ik dat ding niet meer ga lassen of repareren met ander spul. Deze imitatie uitlaat maakte toch al meer herrie dan de originele, zelfs na een dikke 20.000km, dan is de uitlaat toch echt wel ingereden neem ik aan. Ik zit met de gedachten om een originele bij de dealer te halen, kost iets van € 185 incl btw en montage. Ga maandag even informeren wat dat ding zonder montage mag kosten, want eronder gooien kan ik ook wel zelf. Denk dat ik ze maar ga confronteren met een korting van € 60 ofzo, dat is toch het arbeidsloon wat ze hanteren.
Iemand een idee wat voor een merk de originele uitlaten zijn? ik neem aan dat citroën zelf geen uitlaten produceert?
Of een suggestie voor een stille (en goedkope) uitlaat, ik hoef namelijk absoluut geen herrie/sport of extra vermogen uitlaat, etc.
Aangezien het advies hier uitbleef heb ik toch maar een einddemper bij de dealer gekocht, werd een beetje gek van de herrie.
Ik zei dat op internet staat dat het een pakket prijs is van € 185 incl btw en montage, hij keek op zijn scherm en zij dat hij een veel hogere prijs zag staan. Toen ging in een boek rommelen en zei dat ik het wel voor € 185 de einddemper kon krijgen. Ik zei als ik dat ding zo meeneem, krijg ik dan een uur arbeidsloon korting?, hij zei dat het niet zoveel werk is. Ik heb de uitlaat voor een leuke prijs van € 140 meegekregen .
Uitlaat zit er inmiddels onder en hij is stiller dan de imitatie uitlaat van bosal voordat deze een gaatje had. De originele uitlaat die ik vandaag eronder heb gezet weegt ook een stuk zwaarder.
Tja ik heb laatst ook een andere uitlaat eroner gehangen.
Die bestel ik via een kennis, dus ik zou niet weten of het een originele is, ik neem aan van wel. Is idd niet zoveel werk om eronder tehangen, en het scheelt echt enorm in herrie!!!
Giel
Laatst mijn uitlaat van voor tot achter laten lassen: Kostte me 20 euro, en die vent is meer als een uur bezig geweest.
Enige nadeel is nog wel dat het sierstukje niet meer zo sierlijk is: Die is nogal roestig….
ZX-Cruiser schreef:Standaard spul is niet zo degelijk. Na een jaar of 2/3 breekt er wel iets.
Ben benieuwd hoe het dan is met m’n RVS uitlaatje.
Maar na 6 maanden vind ik toch wel erg snel en een aantal weken later een gaatje erin is wel heel erg snel voor een imitatie uitlaat
Ik ben erg tevreden met de originele uitlaat van de dealer die er nu onder zit, wat een stilte opeens doordat het GTI/Turbo-achtige gebrom nu ontbreekt, wat de imitatie uitlaat vanaf het begin had en wat de laatste tijd steeds erger werd.
Uiteraard is een RVS uitlaat de ultieme uitlaat, maar daar heb je een dikkere portomonee voor nodig en een ZX die het waard is, een standaard 1.4 Reflexje is geen RVS uitlaat waard
Als er een liefhebber is voor die Bosal imitatie uitlaat die het gaatje wil lassen, mag hij/zij de uitlaat kosteloos van mij overnemen.