Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik ben het eens met “CITROENIST TOT IN DE KIST”.
Nordic, laat niet met je sollen. Volg de boven vermelde handleiding en het moet zeker goed komen. Het heeft m.i. ook geen zin om nu je auto te verkopen, je geeft zelf aan dat je er weinig voor terug krijgt… Je hebt recht op goede service! Het is zelfs zo dat als je al je klachten officieel meldt (bij Citroen Brussel) en de klachten nog steeds niet zijn verholpen voor het einde van de garantie, dan behoud je het recht om de klachten te laten verhelpen onder de garantie voorwaarden (en dus zonder kosten voor jezelf )
@ nordic ,. ik heb je een pb gestuurd
1) Kan je bij Citroën Ijzerplein een correct onderhoudsboekje voorleggen?
Zeer zeker
2) Heb je een andere dealer gezocht?
Tot nu toe 2, ik heb iemand met met zelfde probleem ontdekt en deze heeft e ral 4 bezocht, al velen werk uren aan geweest en probleem nie topgelost.
3) Heb je al contact opgenomen met Citroen België in Brussel Dienst klantenrelaties?
Nog niet, denk ik ook niet te doen, in april word mijn nieuwe wagen gelveverd
4) In je topic van 23 december 2006 schrijf je dat je bij 2 andere dealers bent geweest en dat die je niet helpen. Betreft het hier officiële Citroën dealers? indien ja, dan zou ik dit zeker ook melden aan de
Zijn inderdaad officieel Citroen dealers.
Rest van vragen,
Zo zou ik inderdaad Citroen een hele mooie brief kunne schrijven.
de laaste tijd ben ik volop aan het uitkijken naar een andere wagen omdat het nu salon aanbiedingen zijn, hoop ik hier mee mijn voordeel uit te halen.
Ik zou de zaak ook hard kunnen spelen wat ik eigelijk ook ga doen met de dealer die mij een hoop verweet, maar ik heb geen zin om na velen werk uren en geprul weer een auto te ontvangen die, die helemaal op niks meer trekt. En na die tijd dan ook niet meer van kortingen te kunnen genieten. Sla ik liever nu mijn slag!
Ik heb nu heel wat merken vergeleken en kan u zeggen dat citroen heel wat comford mee geeft zeker voor die prijzen, maar als je dan naar ander merken kijkt zie je een groot verschil van degelijkheid.
Ik heb ook al met diverse merken gereden, van betaalbare wagens tot wagens van +50.000€, telkens als ik weer in mijn C4 kwam was ik toch tevreden, dat ik toch een mooie auto had en toch voldoende comford heb!
Ik had al negatieve ervaringen op gevangen van mensen met een C4, ik deelde hun ook telkens mee dat ik zeer te vreden was over mijn aankoop, en eigelijk geen probleem had (uitgezonderd remmen bij achteruit rijden). Toch vond ik het spijtig en dacht bij me zelf van oei, als ik nu ook een hoop problemen krijg ben ik ook wel mooi gezien!
Maar nu enige tijd geleden was het ook aan mij, ik was dus al gewaarschuwd en dus ook niet verrast toen plots de problemen te boven kwamen.
Ik heb ook al met heel wat mensen met ervaring met citroen gepraat, en velen van hun kiezen niet meer voor citroen.
De C4 vind ik gewoon een pracht auto en comfortabel! maar daar blijft het dan ook bij.
Ik wil nu een degelijke wagen waar ik op kan vertrouwen. Zoek nu ook vooral naar referentie’s.
Wat ook een plus punt is, als je een degelijke wagen koopt krijge nog een redelijke prijs als je deze weer verkoopt, voor een citroen krijg je gewoon niks meer!
Je zou kunnen zeggen ik koop er één en rij er mee tot hij het volledig begeeft, toch wel spijtig als het dan vlugger is dan je ooit zou kunnen denken.
Uiteindelijk hoop ik meer geluk te hebben met mijn nieuwe wagen en laat citroen voor wat het is, ik moet zeggen dat citroen tegewoordig bezig is met zeer mooie modellen op de markt te brengen. mooi maar daar blijft het dan ook bij, ik raad velen aan om toch even te wachten alvorens een heel nieuw model aan te schaffen!
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Nordic,
Het is zeer spijtig maar toch ook wel ergens begrijpelijk. Uiteindelijk moet jij in dit geval je eigen belangen voor jezelf op de eerste plaats zetten. Hieruit volgen dan vanzelf de conclusies.
Ik hoop iig dat dit je niet nog eens gebeurt bij een ander merk!
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik heb lange tijd gezegd dat de volgende (vervanger van de saxo), een C4 Coupé zou worden. Maar met de verhalen die ik de laatste tijd hoor en lees begin ik eerlijk gezegd heel sterk te twijfelen.
D’r zijn andere merken die zeker ook nog een kans maken, maar dat zal ik nog wel zien als het zover is.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
knight-rider,
Ik zou zeggen: kijk dan eerst op de forums van andere auto merken. Ik vrees dat je dit soort verhallen bij vele merken tegenkomt… En dan moet je natuurlijk nog goed in de gaten houden hoeveel mensen het in totaal zijn (en niet hoeveel reacties)
daar ben ik het mee eens, mensen die problemen hebben beginnen meestal te zoeken op internet.
ik ken heel tevreden C4 rijders die nooit op een forum komen.
Volgende week haal ik mijn nieuwe C4 coupe 1.6 VTS op.
Ik laat mij echt niet bang maken door die verhalen hier.
Ik heb vele auto’s geprobeerd, maar er is er geen een die zo goed gevuld is en zo lekker rijdt als de C4.
Dan heb ik de volgende auto’s gereden; Opel Astra, Honda Civic, Renault Clio en Megane, Ford Focus, Alfa 147 en de Volkswagen Golf.
C4 Coupe 1.6 16v VTS!!!
Mattijn1980 schreef:Ik laat mij echt niet bang maken door die verhalen hier.
That’s the spirit
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Mijn bedenkingen
nordic schreef:1) Kan je bij Citroën Ijzerplein een correct onderhoudsboekje voorleggen?
Zeer zeker
2) Heb je een andere dealer gezocht?
Tot nu toe 2, ik heb iemand met met zelfde probleem ontdekt en deze heeft e ral 4 bezocht, al velen werk uren aan geweest en probleem nie topgelost.
3) Heb je al contact opgenomen met Citroen België in Brussel Dienst klantenrelaties?
Nog niet, denk ik ook niet te doen, in april word mijn nieuwe wagen gelveverd
4) In je topic van 23 december 2006 schrijf je dat je bij 2 andere dealers bent geweest en dat die je niet helpen. Betreft het hier officiële Citroën dealers? indien ja, dan zou ik dit zeker ook melden aan de
Zijn inderdaad officieel Citroen dealers.
Rest van vragen,
Zo zou ik inderdaad Citroen een hele mooie brief kunne schrijven.
de laaste tijd ben ik volop aan het uitkijken naar een andere wagen omdat het nu salon aanbiedingen zijn, hoop ik hier mee mijn voordeel uit te halen.Ik zou de zaak ook hard kunnen spelen wat ik eigelijk ook ga doen met de dealer die mij een hoop verweet, maar ik heb geen zin om na velen werk uren en geprul weer een auto te ontvangen die, die helemaal op niks meer trekt. En na die tijd dan ook niet meer van kortingen te kunnen genieten. Sla ik liever nu mijn slag!
Ik heb nu heel wat merken vergeleken en kan u zeggen dat citroen heel wat comford mee geeft zeker voor die prijzen, maar als je dan naar ander merken kijkt zie je een groot verschil van degelijkheid.
Ik heb ook al met diverse merken gereden, van betaalbare wagens tot wagens van +50.000€, telkens als ik weer in mijn C4 kwam was ik toch tevreden, dat ik toch een mooie auto had en toch voldoende comford heb!
Ik had al negatieve ervaringen op gevangen van mensen met een C4, ik deelde hun ook telkens mee dat ik zeer te vreden was over mijn aankoop, en eigelijk geen probleem had (uitgezonderd remmen bij achteruit rijden). Toch vond ik het spijtig en dacht bij me zelf van oei, als ik nu ook een hoop problemen krijg ben ik ook wel mooi gezien!
Maar nu enige tijd geleden was het ook aan mij, ik was dus al gewaarschuwd en dus ook niet verrast toen plots de problemen te boven kwamen.
Ik heb ook al met heel wat mensen met ervaring met citroen gepraat, en velen van hun kiezen niet meer voor citroen.
De C4 vind ik gewoon een pracht auto en comfortabel! maar daar blijft het dan ook bij.
Ik wil nu een degelijke wagen waar ik op kan vertrouwen. Zoek nu ook vooral naar referentie’s.
Wat ook een plus punt is, als je een degelijke wagen koopt krijge nog een redelijke prijs als je deze weer verkoopt, voor een citroen krijg je gewoon niks meer!
Je zou kunnen zeggen ik koop er één en rij er mee tot hij het volledig begeeft, toch wel spijtig als het dan vlugger is dan je ooit zou kunnen denken.
Uiteindelijk hoop ik meer geluk te hebben met mijn nieuwe wagen en laat citroen voor wat het is, ik moet zeggen dat citroen tegewoordig bezig is met zeer mooie modellen op de markt te brengen. mooi maar daar blijft het dan ook bij, ik raad velen aan om toch even te wachten alvorens een heel nieuw model aan te schaffen!
Ha die Nordic,
Ik vind dat je erg vaag blijft over topic 5 t.m. 14. In feite komen we niets concreet te weten over wat er nu echt allemaal aan de hand is. Dit kan betekenen:
1) Je hebt definitief afgehaakt met citroën en bent op zoek naar een ander merk. Bon voyage.
2) Geld is niet belangrijk want je wil niet echt gebruik maken van je wettelijke rechten op afhandeling van garantie bij je aankoop
of
3) ... en nu denk ik wel heel ter kwader trouw… je hebt helemaal geen Citroen maar je wil hier wel graag wat vuurtje stook komen doen
Zo slaat de zijdelingse uitspraak “voor een citroen krijg je gewoon niks meer! ” gewoon nergens op. Dit is een van de grootste fabeltjes die er zijn. Vooreerst kan je bij Citroën (in België ) zeer grote kortingen krijgen (14 - 25% is niet ongebruikelijk) ik hoop dat je dat verdiskonteerd in je economics van je aanschaf. Daarnaast krijg je met een beetje onderhandelen altijd een goede overnameprijs. De zogenaamde lagere inruilwaarde wat zeker en vast gecompenseerd door de grote kortingen.
Wat ik bedoel is ik heb tot op heden tot grote tevredenheid 14 Citroëns gehad Waarvan 10 nieuwkoop maar als ik met een Citroën binnen garantie de problemen zou hebben die je allemaal
hebt gehad, geloof me maar dan zou het kot te klein zijn aan het Ijzerplein.
Een zeer persoonlijke mening van een Citroenist.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
@ ice96 en ronama: Ik zit op verschillende autoforums, en inderdaad ja, d’r zijn overal wel problemen das waar.
Ik heb zelf nog maar mijnen tweeden auto vast (heb mijn rijbewijs van 2002). Heb eerst eenen Opel Vectra 1.6 gehad van 1992 en heb daar wel wat probleemkes mee gehad, januari 2003 een ongeval daarmee gehad en dan gaan zien voor eenen andere.
Dat is dan de Saxo geworden, is eenen 1.1 van 1998. Behalve dat ik de 60pk te weinig vind heb ik tot op heden met dat bakske geen enkel probleem gehad (is gisteren trouwens zonder opmerkingen door de keuring geraakt).
Dus met Citroën heb ik tot op heden geen slechte ervaringen.
Nog even iets vertellen:
Gisteren was ik ook even in een Honda garage.
Met die verkoper even gepraat over de Honda Civic, ik zei dat dat als ik een nieuwe wagen zou kopen dat ik onder andere nog twijfelde aan de C4 van Citroën. En dat ik nu een Saxo had.
Zijn antwoord: “Dan moet ge nu misschien voor kwaliteit kiezen.”
Ikke: “Ah dus ge denkt dat ik de Citroën zou moeten overwegen”
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Geen idee of je zo een link kunt copieren, maar tis wel tijd voor een ander geluid. Autoweek my review… Veel positieve geluiden over de C4!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Re: Mijn bedenkingen
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:[
Wat ik bedoel is ik heb tot op heden tot grote tevredenheid 14 Citroëns gehad Waarvan 10 nieuwkoop maar als ik met een Citroën binnen garantie de problemen zou hebben die je allemaal
hebt gehad, geloof me maar dan zou het kot te klein zijn aan het Ijzerplein.Een zeer persoonlijke mening van een Citroenist.
ik deel je mening hoor.
er zou morgen heus geen C1 afgeleverd worden als ik zo behandeld zou zijn.
Re: Mijn bedenkingen
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
2) Geld is niet belangrijk want je wil niet echt gebruik maken van je wettelijke rechten op afhandeling van garantie bij je aankoop
of
3) ... en nu denk ik wel heel ter kwader trouw… je hebt helemaal geen Citroen maar je wil hier wel graag wat vuurtje stook komen doen
Hier dacht ik een tijdje geleden ook al aan… maar wilde toch nog het voordeel van twijfel geven…
Deze morgen wat mooi mee gemaakt, lijkt wel toeval.
Deze morgen was er ligte stormschade aan het dak, de sleutel van de deur van gereedschapkast was nergens te vinden. mijn vader op zijn werk gebeld en bleek dat hij de sleutel had. gelukkig vlak bij, dus ik vertrok om de sleutel te gaan helen.
Tijdens die rit heeft de wagen ongelooglijk moeilijk gedaan. dreigde weer om stil te vallen en ongelooflijk veel schokken. Toen ik op mijn vader zijn werk aan kwam zag ik hem net vertrekken. ik draaide mij op de parking reed de straat uit en wou net oversteken viel hij volledig stil in middden van de drukke weg. ik stapte uit om de wagen van de straat te duwen, moest het net lukken dat de depanagedienst van de garage net kwam afgereden. hij bleef wel even zitten tot ik de wagen in men eentje van straat had geduwd, toen pas kwam hij ter hulp.
Hij de wagen weer ingang en gingen we proefrit rijden. hij vertrok en ging vol in toeren, ik deelde hem ook mee ,dat als je zo rijd de wagen geen problemen geeft.
Toen zij hij dat dat het mijn schuld was dat die wagen dat doet omdat ik niet goed bij de koppeling werk, en dat de wagen perfect in orde is.
Mijn vriendin en mijn vader hebben dat ook als zij met de wagen rijden, ik zelf heb al met heel wat auto gereden zoals ik al eerder vermelde. Daar zal het dus niet aan liggen.
Ik heb nu telefonich contact opgenomen met Citroen Brussel, heb heel mijn verhaal gedaan en zij zouden nu contact openemen met autogarden Hasselt om alles te regelen.
Wel ik ben zeer benieuwd of ze hem gemaakt krijgen.
Hier de Link van test aankoop (onderaan) iemand met zelfde probleem als ik en zelfde mening als ik
Zelf ben ik niet lid van test aankoop en is het onmogelijk om in te loggen, anders had ik mijn mening ook meegedeeld en zijn verhaal bevestigd. dat er dus wel meerderen zijn met dit probleem.
ex C4 VTR 1.4 rijder.