Je zou eens moeten weten hoeveel keer ik al één of twee dagen aan deze auto heb gesleuteld!
Jos van der Voort
Volgens mij rijdt jij ook rond in die ene zx die door die werknemer die op zijn laatste dag nog 1 overuur moest maken en daarin jouw auto moest controleren.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Voorlopig lijkt de Volcane heerlijk te rijden. Af en toe slipt de koppeling iets, bijv in de 4 en dan volgas. Misschien zit ie er aan te komen, zien we dan wel weer. Kachel wordt goed warm dus kachelradiateur lijkt me goed.
Pittig bakkie!!!
ZX 1.8i break, 1994, bordeaux rood.
Volvo 940 I.C. aut., Malmo, 1996, vol leer en nog veel meer.
Fijne auto man! Laat je niet afleiden door mijn pech!
Jos van der Voort
Siebert schreef:Voorlopig lijkt de Volcane heerlijk te rijden. Af en toe slipt de koppeling iets, bijv in de 4 en dan volgas. Misschien zit ie er aan te komen, zien we dan wel weer. Kachel wordt goed warm dus kachelradiateur lijkt me goed.
Pittig bakkie!!!
Het is een bijzondere auto, het onderstel is fenomenaal. Autovisie was er destijds laaiend enthausiast over. Later lieten ze zelfs een 16v tegen een Nissan 350Z op het circuit rijden waar de Nissan enkel op de rechte stukken uitliep Geweldige auto, erg van genoten.
Wanneer je een zoetige geur hebt en continue beslagen ramen dan is je kachelradiateur lek. Uiteindelijk is het een goed te klaren klus.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Gui.do schreef:1.9i: niet kopen, slecht blok, tenzij je nog een goed reserveblok hebt liggen / er al in ligt. 1.9 Volcanes gaan de pijp uit met die kilometerstand, heb er 2 gehad Gemiddeld net boven de 2 ton gaat een lager stuk in het blok, te herkennen aan een ratelend geluid. Verder is het trouwens wel naar mijn mening de mooiste uitvoering van de ZX die ooit gemaakt is. De 2.0 variant zal wel iets beter zijn.
Greetz!
Hmmm ik heb andere ervaringen met de 1.9 Volcane…
maar ok, bij mij ging de radiator lek door een steen ... en daardoor de koppakking….
maar afgezien van de koppaking was het blok bij 230 K prefect in orde .. en het leeft nu voort in een BX!
Greetz Ruud
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Siebert schreef:Voorlopig lijkt de Volcane heerlijk te rijden. Af en toe slipt de koppeling iets, bijv in de 4 en dan volgas. Misschien zit ie er aan te komen, zien we dan wel weer. Kachel wordt goed warm dus kachelradiateur lijkt me goed.
Pittig bakkie!!!
Wat is pittig? Hoeveel p-kaas / kW staat er voor een 1.9 volcane?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Waarom zou dat 1.9 blok, wat al jaren in de BX zit (122 pk) een slecht blok zijn ?
Behalve misschien het beruchte olieverbruik door slechte klepseals, zijn het verder toch prima motoren ?
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Bram schreef:Waarom zou dat 1.9 blok, wat al jaren in de BX zit (122 pk) een slecht blok zijn ?
Behalve misschien het beruchte olieverbruik door slechte klepseals, zijn het verder toch prima motoren ?
122pk, 1.9. Ik: 103/108pk… Hoe kan 100cl nou zoveel schelen?
Wat is er motorisch zoal anders ivm een Aura 1.8 ?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
de compressieverhoudingen:
1.8 = 9,3:1
1.9 = 9,2:1
2.0 = 9,5:1
het vermogen
1.8 = 103PK / 153NM
1.9 = 122PK / 150NM
2.0 = 122PK / 176NM
allen zijn multipoint. Ik heb alleen ervaring met de 2.0 in de ZX (heel kort, maar wel heel leuk ) maar ik vraag me inderdaad ook wel af wat de verschillen zijn, andere nokenastiming, ecu instellingen dat soort zaken. overigens heb ik dat 2.0 blokje nog steeds in de garage liggen lopen als een tiet wat ie deed
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Mechuccio schreef:Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
de compressieverhoudingen:
1.8 = 9,3:1
1.9 = 9,2:1
2.0 = 9,5:1het vermogen
1.8 = 103PK / 153NM
1.9 = 122PK / 150NM
2.0 = 122PK / 176NMallen zijn multipoint. Ik heb alleen ervaring met de 2.0 in de ZX (heel kort, maar wel heel leuk ) maar ik vraag me inderdaad ook wel af wat de verschillen zijn, andere nokenastiming, ecu instellingen dat soort zaken. overigens heb ik dat 2.0 blokje nog steeds in de garage liggen lopen als een tiet wat ie deed
Is dat blok 8v of 16v?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
majestic3jay schreef:Mechuccio schreef:Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
de compressieverhoudingen:
1.8 = 9,3:1
1.9 = 9,2:1
2.0 = 9,5:1het vermogen
1.8 = 103PK / 153NM
1.9 = 122PK / 150NM
2.0 = 122PK / 176NMallen zijn multipoint. Ik heb alleen ervaring met de 2.0 in de ZX (heel kort, maar wel heel leuk ) maar ik vraag me inderdaad ook wel af wat de verschillen zijn, andere nokenastiming, ecu instellingen dat soort zaken. overigens heb ik dat 2.0 blokje nog steeds in de garage liggen lopen als een tiet wat ie deed
Is dat blok 8v of 16v?
8V
de 2.0 16V heft 155 PK en een koppel van 183NM das nóg leuker
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Hey hey!
Heb een weekje terug ook een ZX Volcane aangeschaft uit ´92 met iets meer als 150k op de teller.
Opzich een prima bakkie, maar merkte al meteen wat eigenaardigheden. Als ik bijvoorbeeld 50 in z´n 3 reed en ik trapte het gas goed in, dan vlogen de toeren naar bijv. 5000 toeren, bleef deze daar hangen (afhankelijk hoever ik het gas in trapte) totdat de auto de snelheid had bijgehaald (wat niet erg rap was overigens) en trok dan rustig door.
Gister avond was het zover, motor sloeg af tijdens het rijden en niet meer aan te krijgen. Koppelen doettie ook niet meer, is gewoon weg te duwen terwijl ie in een versnelling staat. Ik gok dus nieuwe koppeling plaat. Waarom de motor niet meer start blijft me een raadsel.
Iemand een idee wat het kan zijn? Wat de kosten gaan worden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Pim
Volcane 1.9I
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Pimpert schreef:Hey hey!
[....]
Gister avond was het zover, motor sloeg af tijdens het rijden en niet meer aan te krijgen. Koppelen doettie ook niet meer, is gewoon weg te duwen terwijl ie in een versnelling staat. Ik gok dus nieuwe koppeling plaat. Waarom de motor niet meer start blijft me een raadsel.
Iemand een idee wat het kan zijn? Wat de kosten gaan worden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Pim
De koppeling is als je het zelf doet niet zo duur, voor een 150 euro heb je wel een nieuwe frictieplaat, drukgroep en druklager, als je er geen ervaring mee hebt, zorg dan voor een goede vraagbaak en iemand die je kan helpen. heel erg ingewikkeld is het niet, maar vooral de bak van zijn plek halen is een ‘2 man job’ het uitvallen en niet meer willen starten kan aan van alles liggen tot en met een rotte stekkerverbinding aan toe. geef even wat meer details, wat gebeurde er toen hij uitviel? zat je in een bocht, moest je hard remmen was je aan het blazen? en wat gebeurt er nu als je de sleutel omdraait? gaat de motor wel rond? of hoor je alleen maar een tik? of gebeurt er helemaal niets? gaan de lampjes op je dashboard wel branden?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
De koppeling is als je het zelf doet niet zo duur, voor een 150 euro heb je wel een nieuwe frictieplaat, drukgroep en druklager, als je er geen ervaring mee hebt, zorg dan voor een goede vraagbaak en iemand die je kan helpen. heel erg ingewikkeld is het niet, maar vooral de bak van zijn plek halen is een ‘2 man job’ het uitvallen en niet meer willen starten kan aan van alles liggen tot en met een rotte stekkerverbinding aan toe. geef even wat meer details, wat gebeurde er toen hij uitviel? zat je in een bocht, moest je hard remmen was je aan het blazen? en wat gebeurt er nu als je de sleutel omdraait? gaat de motor wel rond? of hoor je alleen maar een tik? of gebeurt er helemaal niets? gaan de lampjes op je dashboard wel branden?
Ik kan sowieso niks zelf aan een auto repareren, dus dat wordt een garage. Ik was normaal aan het optrekken naar de 80, reed net 80 en de motor sloeg af, kon nog stoppen op een vluchtheuvel. De lampjes branden bij ‘t contact, de motor gaat rond maar er gebeurt niks…
Volcane 1.9I