Vering vast in harde modus
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 17 januari 2007 01:06 AM

Hallo,

Ik heb hier op het forum er nog maar weinig over gevonden en dat terwijl menigeen dit kadootje al eens heeft gehad.

Ik zit met mijn hydractive 2 vast in harde modus. Ik heb nog geen tijd gevonden om de computer errors uit te lezen. Ik denk zelf aan een sensor die gek doet. De relais onder de auto (voor mij even geen dame meer) klikken alleen als ik uitstap en instap. Vroeger kon ik ze met het gaspedaal laten klikken maar dat is historie.

Ik heb al eens gelezen over de lichtschakelaar in de kofferbak maar die is ok en de rest van de deuren ook.

Ik heb naast een kapotte turbo ook lege ballen (en een baby op komst) maar dat heeft er toch niks mee te maken ?
Ik heb 7 nieuwe in bestelling.

Waar moet ik als eerste gaan zoeken ?

Graag uw mening.

Erik
CT 93

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7322
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 januari 2007 01:15 AM
  [ # 1 ]

wellicht dat je gaspedaal sensor kapot is: als deze door defect altijd dicht staat denk de veer-ecu dat je het gaspedaal helemaal hebt ingetrapt hegeen resulteerd in een definitieve sportstand….........
daarnaast heb je nog vier sensoren die het veerkarakter bepalen: ook 1 of meerdere kunnen daar van kapot zijn en daarbij geld de wet van ohm: meten is weten….ofterwel meet de weerstand eens van deze sensoren.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 17 januari 2007 01:20 AM
  [ # 2 ]

Dat is de enige die ik heb doorgemeten. Potmetertje; ohmmeter erop en… weerstand is ok>
Ik heb een bestand over de sensoren gevonden op de engelstalige yahoo group in de files lijst die ik heb gebruikt.

De sensor in het stuur is een optische sensor die de bewegingen registreerd. Stuur eraf gehad en bekeken; lijkt OK.

Who’s next ?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7322
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 januari 2007 01:24 AM
  [ # 3 ]

ook de veer-ecu kan kapot zijn heb ik eens vervangen bij een XM2.0 Idea
daarna ging ie weer al zwevend over lands wegen….....

en euh,... lijkt oke is geen optie (in mijn ogen): dan zou menige auto in de garage blijven staan. Crying or Very sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 17 januari 2007 01:36 AM
  [ # 4 ]

Uitlezen van de errorlog is wat morgen ga doen. Dan weet ik zeker welke sensor eventueel defect is.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 januari 2007 02:16 PM
  [ # 5 ]

Lege ballen hebben wel degelijk met meer dan alleen je aanstaande kind te maken. Als je hydractivebollen leeg of lek zijn werken ze niet, wat hetzelfde is als ze bypassen dmv de ‘sportstand’.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 19 januari 2007 01:24 AM
  [ # 6 ]

Serge,

Zoals jij het beschrijft zal het verschil hard / zacht niet te merken zijn, met lege middenbollen. Hydractive zal de lege bollen willen inschakelen waar nodig en als die leeg zijn zal het veercomfort nauwelijks toenemen.
Maar de mijne schakelt de middenbollen niet in.
De relais klikken niet.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 23 januari 2007 01:31 AM
  [ # 7 ]

De diode truck heb ik uitgevoerd maar dat is het niet.
Ik verdenk een VN05N relais in de H4 computer.
Ik heb er twee van besteld en zal deze z.s.m. vervangen.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 24 januari 2007 09:20 PM
  [ # 8 ]

Voor degenen die het willen weten, dat was het. Ik veer weer op alle bollen.

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 24 januari 2007 09:29 PM
  [ # 9 ]

wat wassut nou….?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 januari 2007 09:35 PM
  [ # 10 ]

Heb je er misschien een fototje van? Ik ben wel benieuwd welke je nu precies vervangen hebt!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 25 januari 2007 12:07 AM
  [ # 11 ]

Nou, hij zit er alweer in, ik laat hem liever met rust en het sneeuwt.
Maar hier kun je een fotootje ziet van de solid state relaistjes.

http://autos.groups.yahoo.com/group/XM-L/files/H2int/

Het zijn dus geen MOSFETs hoewel die wel als schakeltransistor in de ECU zitten. Logische oorzaak is het kapot gaan van de diodes in de zachte bol klep waardoor er een neg. piekspanning op de VN05 komt en dat vind die MOSFET niet lekker.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook