Momenteel ben ik bezig om het chassis van mijn berline te restaureren. Hiertoe heb ik aan een kant al de onderkant van de balk vervangen. Eigenlijk moet hierop nog een verstevigingsprofiel op gelast worden. Mijn vraag is het volgende: voor de originaliteit is dit raadzaam, echter om weer roestvorming te voorkomen kan ik het beter weglaten. Ik kan het profiel natuurlijk sealen met nadenkit maar dan toch blijft er vlak bij de felsnaad een schuine opening lopen die wanneer de kit niet 100% afdicht, gewoon weer water toe kan laten.
Heeft iemand ervaringen met het weglaten van het verstevigingsprofiel of heeft iemand een goede oplossing gevonden?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op de oudere DSen zat dat profiel niet. Als het plaatmateriaal dat je gebruikte voldoende dik is is het geen probleem
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Aangezien ik voor een zelfde operatie/transplantatie sta (zie m’n eigen topic),een vraag;
ook ik was eigenlijk niet van plan dat versevigingsprofiel terug te plaatsen,dan maar niet origineel.
Welke plaatdikte moet ik dan toepassen: 1 of 1,5mm?
Of nog dikker?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat 1,5 genoeg is. Ik heb de versteviging er wel opgelast en de boel goed in de owatrol gezet en afgekit. Zit al een aantal jaar prima! (rijdt elke dag!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb al een aantal kokers gelast en laat dat profiel altijd weg. Nieuwe plaat is inderdaad vrij dik (1,5 mm volgens mij). Vervolgens jaren met gelaste auto’s gereden: nooit problemen (met de bodem he )
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
DriverD schreef:Heb al een aantal kokers gelast en laat dat profiel altijd weg. Nieuwe plaat is inderdaad vrij dik (1,5 mm volgens mij). Vervolgens jaren met gelaste auto’s gereden: nooit problemen (met de bodem he )
longuerons of kokerbalken,is dit gemakkelijk zelf te doen? ik kan wel pas en slijpwerken en ook heb ik iemand die voor mij booglast! nu is de vraag:moet de wagen gesteund of uitgekalibreerd worden om niet te vervormen tijdens het verwijderen van stukken longueron???
kan iemand mij de nodige voorzorgen verklappen ,welke ik moet nemen?? heb ik een brug nodig?? of ik heb onlangs zo een draaibeugel gezien,welke op de wielen bevestigd word en dan met een boormaschine kan je de ganse wagen kantelen!!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoe meer ‘vlees’ je laat staan hoe minder je hoeft te ondersteunen.
Een brug is wel het minst wat je nodig hebt. ( het kan zonder maar dan wordt je net als ik helemaal gek) Een kantelbrug is ideaal maar dan moet je alle vloeistoffen aftappen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Bij een kantelbrug hoef je niet alles af te tappen hoor.
Dat moet alleen als je de auto helemaal op zijn kant zet.
Ik zet hem meestal onder een hoek, zodat je wel overal goed bij kan.
Wat als voordeel heeft dat je niks hoeft af te tappen, hooguit moet de accu er even uit.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kloom00 schreef:Bij een kantelbrug hoef je niet alles af te tappen hoor.
Dat moet alleen als je de auto helemaal op zijn kant zet.
Ik zet hem meestal onder een hoek, zodat je wel overal goed bij kan.
Wat als voordeel heeft dat je niks hoeft af te tappen, hooguit moet de accu er even uit.
Check!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>