wat ik nu begrijp is dat als je de auto toeren laat maken hij geen problemen heeft, en als je rustig wilt vertrekken de auto afslaat??
of ontgaat mij iets
Ook kreeg ik van een kennis een telefoontje dat hij precies dezelfde problemen heeft met een C5! De C4 is een mooie auto maar voor mij geen Citroën meer!!!
als C5 rijder en als mod op C5club heb ik al veel ongemakken van de C5 gelezen maar dit
volgens mij in 1 woord stemmingmakerij
staat bij test aankoop ook het stuk vermeld van die Audi Q7 waarvan tijdens de rit de vooras afbrak.?/
Als ik hoog in toeren ga dan rijd de wagen goed zonder problemen, als ik dan aan lichten of dergelijke weer wil vertrekken dan gaat het ook primma als ik hoger in toeren ga en mijn koppeling laat door slippen dan kan ik ook wel vertrekken zonder schokken. dit is aleen zeer slecht voor de koppeling.
Ook vertrekken met de wagen op het koppel van de motor zelf zonder gas te geven, doet hij het zonder problemen. zo is het niet mogelijk om te vertrekken op drukke plaatsen! je zou snel een aanrijding hebben ...
soms rijd de wagen wel goed en ander tijden heeft hij keer op keer zijn kuren.
Soms vertrekt hij en gaat hij weer op stationair toerental, en heb mijn voet gewoon op het gas. een paar seconden er na schiet hij dan in toeren en is hij weg met piepende banden, ook al gaf ik niet meer gas dan toen ik vertrokken was
Soms blijft de wagen op een laag toerental rijden als ik vertraag om voorang te verlenen ook al geef ik meer gas. na 20 meter komt hij
dan wel weer op snelheid.
Je kan er niet op verouwen
Dit heb ik zelf ook bij de dealers vermeld, zij vinden gaan storingen dus is de wagen volledig in orde.
Bij garge vandenborne zijten de ze ze 100% op de boord computer kon vertrouwen dat hij zelfs de kleinste storingen vond. (van een verbruik van 999L (ja je leest het goed) en gemiddeld verbruik van 13.5L sprak hij niet meer)
Ik heb dat ook telefonisch vermeld aan Brussel. en daar zijden ze me dat er steeds storingen kunnen optreden zonder dat de boordcomputer dat vermeld.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
ronama schreef:Ook kreeg ik van een kennis een telefoontje dat hij precies dezelfde problemen heeft met een C5! De C4 is een mooie auto maar voor mij geen Citroën meer!!!
als C5 rijder en als mod op C5club heb ik al veel ongemakken van de C5 gelezen maar dit
volgens mij in 1 woord stemmingmakerij
staat bij test aankoop ook het stuk vermeld van die Audi Q7 waarvan tijdens de rit de vooras afbrak.?/
Dit heeft mijn schoonvader ook meegemaakt bij zijn VW Passat. toen hij links afdraaide maakte hij rechts een buiklanding. alles is gewoon onder garantie hersteld door VW zelf de wagen was toen zeker 6 jaar en garantie periode lang gepaseerd dus.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
nordic schreef:
Dit heeft mijn schoonvader ook meegemaakt bij zijn VW Passat. alles is gewoon onder garantie hersteld door VW zelf de wagen was toen zeke 6 jaar en garantie periode lang gepaseerd dus.
gah en dan klaagt men over citroen
Als je op het net rond kijkt lees je wel van diverse merken problemen.
in mijn directe omgeveving ken ik veel mensen die problemen hebben met Citroen, en ook met de dealer waar ik mijn wagen kocht.
Dit is de reden waarom ik dit topic starten, om na te gaan of er mss mogelijk meer mensen zijn deze problemen hebben.
Jaren geleden hoorde ik ook negatiefs over citroen, en toch kocht ik 08/2005 een citroen C4.
iemand in mijn schoonfamilie heeft zelf familie die citroen dealer zijn.
Heb mijn probleem ook aan hem uitgelegt, hij deelde mij mee dat hij zelf ook heel wat citroëns gehad heeft, en ook altijd wel iets aan was. hij zij me dat ik hem beter kon weg doen en iets beter kon kopen. het spijtige is dat deze dealer een heel eind van bij mij is, anders was ik daar al langs geweest.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
nordic schreef:
iemand in mijn schoonfamilie heeft zelf familie die citroen dealer zijn.
Heb mijn probleem ook aan hem uitgelegt, hij deelde mij mee dat hij zelf ook heel wat citroëns gehad heeft, en ook altijd wel iets aan was. hij zij me dat ik hem beter kon weg doen en iets beter kon kopen. het spijtige is dat deze dealer een heel eind van bij mij is, anders was ik daar al langs geweest.
Yeh right, tot nu toe geloofde ik je verhaal
volgens mij werk jij bij de plaatselijke opel dealer
nordic schreef:Ik kom net van de opel garage
Was dan ook zeer benieuwd naar de overname prijs van mijn C4.
Ik ben ook al bij diverse merken geweest.Die verkoper keek ook al van oei oei een citroën C4.
en dan de prijs, zo van ja, eigenlijk mag je blij zijn met die prijs, en bla bla, EN DAN MAR ER OOK NIKS aan schelen.
Toen ik maar mooi gezwegen ops:En zoals er net gezegt is, als je in een andere auto stapt of proefrit maakt, merk je een wereld van verschil! Zeker de stilte binnen in tijden het rijden.
Als je wil mag je altijd langs komen, kom mijn wagen gerust proef rijden.
Ook wil ik er om wedden dat mijn verhaal klopt! als ik de waarheid spreek dan krijg ik jou wagen en jij de mijne.
Stuur gerust een PB dan regelen wij het wel verder.
Ik kijk al vast uit naar mijn nieuwe citroen C5 waar gelukkig niks aan is
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Wat ik niet snap is waarom er zoveel mensen negatief zijn over citroën, vaak hoor ik oei citroën.
Ik heb een Saxo en deze rijdt perfect is niets mis mee.
Volgens mij heeft Nordic gewoon pech met zijn auto, een goede dealer moet hier toch wel wat aan kunnen doen, aan deze problemen?
Ook ik heb proef gereden in een C4 en vaak de C4 als leen auto meegehad, in één woord een geweldige wagen en ik vind de C4 juist erg stil van binnen !
Ook de C4 picasso 5 zits vind ik gewoon helemaal geweldig!
Ze zijn zeker op de goede weg en ben ervan overtuigd dat Citroën goede degelijke auto’s bouwd!
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
De C4 van Nordic
nordic schreef:Als je wil mag je altijd langs komen, kom mijn wagen gerust proef rijden.
Ook wil ik er om wedden dat mijn verhaal klopt! als ik de waarheid spreek dan krijg ik jou wagen en jij de mijne.
En dat is nu precies waarom ik geen fluit van het hele verhaal geloof. Janneke en Mieke mogen komen proefrijden (dat doen ze toch niet), maar de hele zaak gewoon aankaarten bij de hoofdzetel in Brussel dan gebeurd nu weer net niet.
En vervolgens weer een nieuwe diarree van vaagheden, algemeenheden en plattitudes over hoe slecht Citroën wel is. Maar behalve de piepende achterruit rij / rem issue geen enkel gedetailleerd concreet feit. Enkel vage verwijzingen
Ik zou een PBtje naar Citroën in Brussel sturen en een zelfde ruil voorstellen. Maar dan zal je natuurlijk wel uit het duister van het internet moeten komen en dan zal je natuurlijk je auto wel objectief moeten laten keuren.
Ik denk dat er dan 3 opties zijn.
1) Deze C4 bestaat helemaal niet
2) Deze C4 is (aantoonbaar) op de verkeerde manier behandeld / geserviced
3) Deze C4 heeft structurele gebreken en dan heb je een batterij van juridische mogelijkheden om je gelijk te halen want je zit nog steeds binnen garantie. Ik zou er zeker ook Test-aankoop bijhalen (dan heb je extra gewicht en ga je zeker gelijk halen).
Dit klinkt misschien wat negatief, maar er zijn zoveel lacunes in je verhaal en er zijn zoveel vage niet traceerbare kritieken dat het in mijn ogen lijkt dat je eigenlijk een verborgen agenda hebt ende zaak hier zit te verzieken. Ik zeg NIET dat het zo is, maar ik krijg wel steed meer die indruk.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
nordic schreef:
Ik heb nu telefonich contact opgenomen met Citroen Brussel, heb heel mijn verhaal gedaan en zij zouden nu contact openemen met autogarden Hasselt om alles te regelen.
Wel ik ben zeer benieuwd of ze hem gemaakt krijgen.
De reden waarom ik niet eerder contact op nam heb ik al eerder vermeld
nordic schreef:
Zo zou ik inderdaad Citroen een hele mooie brief kunne schrijven.
de laaste tijd ben ik volop aan het uitkijken naar een andere wagen omdat het nu salon aanbiedingen zijn, hoop ik hier mee mijn voordeel uit te halen.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
nordic schreef:Als je wil mag je altijd langs komen, kom mijn wagen gerust proef rijden.
geldt die ruil ook voor me cx gti
wel eigelijk is het de bedoeling hem te verkopen, mijn financiering af tebetalen, en bij wat over is als voorschot te geven op mijn nieuwe wagen. ik denk toch wel dat ik voor die C5 meer krijg dan voor mijn C4
uit eindelijk hoop ik dat ze mijn wagen in orde krijgen, dan kan ik toch een deftige wagen verkopen.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: De C4 van Nordic
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:nordic schreef:Als je wil mag je altijd langs komen, kom mijn wagen gerust proef rijden.
En dat is nu precies waarom ik geen fluit van het hele verhaal geloof. Janneke en Mieke mogen komen proefrijden (dat doen ze toch niet), maar de hele zaak gewoon aankaarten bij de hoofdzetel in Brussel dan gebeurd nu weer net niet.
En vervolgens weer een nieuwe diarree van vaagheden, algemeenheden en plattitudes over hoe slecht Citroën wel is. Maar behalve de piepende achterruit rij / rem issue geen enkel gedetailleerd concreet feit. Enkel vage verwijzingen
Ik zou een PBtje naar Citroën in Brussel sturen en een zelfde ruil voorstellen. Maar dan zal je natuurlijk wel uit het duister van het internet moeten komen en dan zal je natuurlijk je auto wel objectief moeten laten keuren.
Ik denk dat er dan 3 opties zijn.
1) Deze C4 bestaat helemaal niet
2) Deze C4 is (aantoonbaar) op de verkeerde manier behandeld / geserviced
3) Deze C4 heeft structurele gebreken en dan heb je een batterij van juridische mogelijkheden om je gelijk te halen want je zit nog steeds binnen garantie. Ik zou er zeker ook Test-aankoop bijhalen (dan heb je extra gewicht en ga je zeker gelijk halen).Dit klinkt misschien wat negatief, maar er zijn zoveel lacunes in je verhaal en er zijn zoveel vage niet traceerbare kritieken dat het in mijn ogen lijkt dat je eigenlijk een verborgen agenda hebt ende zaak hier zit te verzieken. Ik zeg NIET dat het zo is, maar ik krijg wel steed meer die indruk.
Mee eens…heb ik ook ff zitten lezen, blijf het vaag vinden. Wel geinig he, wil nooit meer een Citroën maar gaat toch C5 rijden
Zie TS eerste bericht (Voor mij geen citroen nie meer!!! )
‘k Noem het maar gewoon kolder…mag wel he
See, buy, fly C5 V6
Bij mij zit het als volgt:
Ik kocht twee jaar geleden een ZX en nu na 35.000 heeft ie me nog nooit laten staan (177.000 km op de teller).
Citroen…pas mal!
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?