Ik ben benieuwd naar welke BX het zuinigst is. Die van mij in ieder geval niet, ik doe 1:12 a 13 als ik heel erg netjes rij. Maar de TZD Turbo die mijn vader had reed 1:18 ongeveer. Hoe doen jullie het?
Ik ben natuurlijk dan ook benieuwd naar de minst zuinige BX, ik heb een keer 1:7,8 gehaald. Wie doet het beter ?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
toch even ingevoerd dat mijn Bx zuinig kan zijn 1 op 14,8 is al een keer gehaalt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Een wedstrijd heb je niks aan, dat is extreem. Wil gewoon ongeveer de normale verbruiken in kaart zien te krijgen.
Wat is jullie minst zuinige verbruik?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Met mijn 19TZi reed ik normaal 1:9, met heel veel moeite (400 km op de snelweg 90 rijden) haalde ik 1:11. Ik haalde ook wel eens 1:8 met dat ding, daar werd ik niet blij van kan ik je vertellen
Met mijn vorige diesel, een break met een bak van een berline, reed ik normaal 1:18-1:19. En een periode dat ik vaak met 5 man in de auto snelwegkilometers maakte heb ik 1:20-1:21 gereden
Met mijn TZD Turbo rijd ik ongeveer 1:16-1:17. En dat is bij normaal rijden (half stadritjes, half snelweg).
Ik vraag me trouwens sterk af of er iemand op dit forum rondloopt die een auto heeft die meer verbruikt dan 1:5…..
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn 16 TRS (1e type op carb. en LPG) doet 1 op 10 op de snelweg. Gecombineerd komt het op 1 op 8 uit.
ik vind de cat. 1 op 6 >> 1 op 10 nogal ruim trouwens. 1 op 6 vind ik onacceptabel veel, terwijl 1 op 10 zeer acceptabel kan zijn voor een benzine motor.
Meest zuinig 1 op 20 met de tzd turbo motor.
Meest onzuinig 1 op 8 met BX 14 injection LPG.
ongeveer 1 : 19 tot 1 : 21.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Daar heb je gelijk in Patrick, alleen kan ik het niet meer aanpassen.. Misschien kan een moderator dat wel???
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
abxsport schreef:Daar heb je gelijk in Patrick, alleen kan ik het niet meer aanpassen.. Misschien kan een moderator dat wel???
Ik zou het niet weten!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
patje74 schreef:abxsport schreef:Daar heb je gelijk in Patrick, alleen kan ik het niet meer aanpassen.. Misschien kan een moderator dat wel???
Ik zou het niet weten!
Jah nu klopt de poll niet meer… Mijn stem, en vast ook die van anderen, is verloren gegaan en ik mag niet meer stemmen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daar heb je gelijk in. Ik zal hem wel even opnieuw maken. Iedereen zal even op nieuw moeten stemmen dan.
Met mijn TRD-Turbo doe ik gemiddeld 1 op 15 tot 1 op 16. dit is met vrij veel stadkilometers. Op een tank met veel snelweg kilometers ga ik naar 1 op 17- 1 op 18.
Mijn record zuinig staat op 1 op 21. dit was op vakantie in tsjechie. Veel 90 km rijden, en heel relaxt en rustig.
Mijn record onzuinig staat op 1 op 14.
Met mijn vorige 1.9 tzi. reed ik meestal 1 op 8. met lange stukken heb ik ooit een keer 1 op 14 gehaald, dat was 300 km 90 rijden op snelweg, en daarna gelijk tanken Mijn meest onzuinige daarmee was 1 op 5,68. dat was écht niet leuk
Mijn BX’ie doet tussen de 1:10 en 1:12. 1 op 12.1 zuinigste tot nu toe
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, er is nieuwe Poll en iedereen mag weer opnieuw!
16v mk1:
minst zuinig 1 op 6,7
meest zuinig 1 op 14,3
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nou, ik vind heel veel van een BX qua goede eigenschappen. Ze zijn helaas alles behalve zuinig. Ik heb zelf een 1.9 TZI. Heerlijk rijden, moet alleen iets te veel naar mijn zin bij de pomp langs. En om nou te zeggen dat de peut goedkoop is…
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo