Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Re: remschijven voor
jan D super 1971 schreef:
Een vraag ,deed de wagen dit ook niet voordat je de aandrijfassen cq remschijven verving ben benieuwd!!!!!!!!!!
je wil niet weten wat die wagen voor die tijd deed het vervangen was een hele verbetering. heb nog geen tijd gehad het verder te onderzoeken . ik verdenk de fusee’s. ik denk dat dat 2 losse verhalen zijn, het schudden was ook niet direct na de vervanging aanwezig.
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Ik weet niet of je weleens gelezen heb hoe te controleren van speling op een wiel.Dit is namelijk heel duidelijk uitgelegd.A zorg dat het wiel vrij van de grond komt en probeer het van onder en boven vast te houden de band dus of je speling voelt .Tevens als je de aandrijfas vast houd met een tang of je dan het wiel welke je nu links en rechts vast houd alsnog kan draaien naar rechts of links/Ik weet niet of je hier iets aan heb maar het geeft wel een indencatie over de stand van zaken van de fusee,s
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
oke bedankt, ik ga het binnenkort zeker eens zo onderzoeken.
ik hou je op de hoogte
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Hallo beste mensen nu we het hier toch hebben over remschijven. Is mijn vraag hoe dik mogen de remschijven zijn als ze voor de APK worden afgekeurd. Ik heb net een begin gemaakt om mijn auto een uitgebreide beurd te geven. Mogelijk is mijn stuur huis stuk maar daar begin ik dan wel een ander topic over als ik zover ben.
Voor zover ik weet heeft de APK geen minimum dikte meer voor de remschijven tegenwoordig, er staat iets algemeens over deugdelijk remmen ofzo, voor een ds is meen ik volgens de specs de minimum dikte 11mm (dus maar 1mm verslijten) maar met 7mm kom je ook gewoon door de keuring (ervaring),maar ik zou hier niet mee blijven rijden ondanks dat het wel mag van de apk.
Is trouwens een behoorlijke klus om de remmen te vervangen…..........
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Hallo bram-id19B
IK ben alvast begonnen met de snoek te onderhouden. Ik ga van de week erbij langs en even meeten hoe dik ze nu zijn. Vroeger is bij mijn aca dyana een afkeuring geweest voor te dunne remschijven. Vandaar dat ik het me even afvraag hoe het zat met de snoek.
groeten Patri
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Nou even een klein berichtje .de remschijf van de rechterzijde eropgezet en met de micrometer uitgemeten.Het resultaat is toch goed als je ziet wat voor verschil er is bij het opzetten eerste keer was deze 0.30 2e keer 0.20 en ik kon het zelf bijna niet geloven dat er zoveel verschil in zou zitten toen we hem voor de 3e keer de schijf erop nieuw opzetten.Toen meten deze nog maar 0.12 Door hem dus weer 1/3 slag verder te draaien
Het resultaat was 0.12 !!!!!! Je ziet wat een verschil dit uitmaakt .
er is niet 1 garage bedrijf ter wereld, die de remschijven met een micrometer controleert bij het opzetten, laat staan ze uberhaupt controleert waneer ze nieuw geplaatst worden.
even een vraag aan de micrometer man, heb je de schijven vast gezet met de aandrijf as eraan gemonteerd? op moment?
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Re: remschijven voor
Ik begrijp dat sommige zich aanstoren maar ik ben uit gegaan het zogoed mogelijk te benaderen wat er in de werkplaatsboeken staat aan gegeven .Hier kan ik niet uit opmaken dat de aandrijfas er op moet zitten.Het is voor mij een bewijs dat de slingering terdege is te beinvloede voorwat betrefd de beste optie hoe deze is geplaatst.Hiermee wil ik graag ermeekapen omdat ik dit allemaal een beetje tever vind gaan van wat het beste is .Alleen wil ik hier graag mij ervaring wil uiten meerniet en wat een ander gaat doen vind ik prima,maar ik hoop dat die degene zich niet zal weerhouden om zijn ervaringen ook mede te delen
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Re: Rem schijven
Ik wens je veel succes en bedankt voor je bericht .Ik krijg soms het idee dat sommige hun mening er door willen drukkkem en een ander zijn mening niet willen delen.Nogmaals gezegd ik ben een hobbyfreak wat betrefd de DS
En elke ervaring van andere stel ik zeer opprijs maar dat hoef niet keinerend te worden.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Volgens mij is het niet kleinerend bedoeld. De conclusie lijkt me dat je vooral moet meten als je tijd en zin hebt, maar in garages doet men dat blijkbaar niet.
Re: remschijven voor
jan D super 1971 schreef:Ik begrijp dat sommige zich aanstoren maar ik ben uit gegaan het zogoed mogelijk te benaderen wat er in de werkplaatsboeken staat aan gegeven
Je hebt gewoon gelijk. Natuurlijk is het erg bevredigend om de schijven zo te monteren, dat de slingering minimaal wordt.
Maar als je niet beschikt over een micrometer, ook dan is het goed mogelijk om schijven te monteren en laat je dan niet afschrikken door het werkplaats handboek.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
He even een leuk detail ,iemand vertelde dat er voor op het difrenceel een gelestreep zat en op de nieuwe geleverde remschijven ook .Volgens die gene moest men deze op elkaar zetten als het ware.Het leuke is dat deze gele streep zat op het difrenceel van de versnellingsbak en dat vond ik toch grappig,dus uit de fabriek werd waarschijnlijk bij de versnellingsbak en de nieuweschijven al gemeten wat de minst mogelijke uitslag gaf.Dit is maar een detail en niet om over te discuseren .Dit detail vertelde iemand in het magazijn aan mij.
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Hallo, ik heb weer eens ondersteuning nodig ;De rechterzijde is goed verlopen en nu we aan de linkerremschijf zijn begonnen krijg ik de handremklauw niet voldoende naar beneden of boven gedrukt.Hierdoor komt de remschijf niet geheel vrij.Aangezien ik uitschoot met een hamer die vol op mijn duim terecht kwam en deze begon tegen te sputteren ben ik maar even gestopt .Mij vraag wie heeft er ervaring om deze vrij de krijgen van de remschijf aan de linkerzijde, de bouten volgens de werkplaastboekno 1 2x zijn reeds verwijderd.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
razor schreef:even een vraag aan de micrometer man, heb je de schijven vast gezet met de aandrijf as eraan gemonteerd? op moment?
Zonder aandrijfas maar met ringen en net zo vast als ik altijd zou doen. Ik gebruik daar geen momentsleutel voor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>