Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Kriebels
citroenc2 schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Ik krijg de kriebels van dit soort testen waarbij de testrijder (meestal rijdend in een Kadett - in dit geval waarschijnlijk een Skoda) dingen uithaald met een auto die hij in zijn eigen (door hem zelf betaalde) auto van zijn leven niet zou uithalen.
Het is altijd makkelijk met andermans eigendom de beest uit te hangen.
Dit soort testen heeft m.i. ook geen enkele link met de dagdagelijkse realiteit en de testwaarde is m.i. null.
nou zo test is eigelijk wel belangerijk vind ik als ik iemand van een tijdschrift zou zijn een noodstop kan je altijd maken
Kan idd maar met een defensieve rijstijl zou het niet nodig moeten zijn…..
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Kriebels
citroenc2 schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Ik krijg de kriebels van dit soort testen waarbij de testrijder (meestal rijdend in een Kadett - in dit geval waarschijnlijk een Skoda) dingen uithaald met een auto die hij in zijn eigen (door hem zelf betaalde) auto van zijn leven niet zou uithalen.
Het is altijd makkelijk met andermans eigendom de beest uit te hangen.
Dit soort testen heeft m.i. ook geen enkele link met de dagdagelijkse realiteit en de testwaarde is m.i. null.
nou zo test is eigelijk wel belangerijk vind ik als ik iemand van een tijdschrift zou zijn een noodstop kan je altijd maken
Kan idd maar met een defensieve rijstijl zou het niet nodig moeten zijn…..
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:wat plaatjes van een Tsjechische test:
http://www.planete-citroen.com/forum/showpost.php?p=814986&postcount=144
Mooie Foto’s
Maar, ik dacht dat de Spoiler omhoog kwam bij een nood-stop:
gezien het duiken heeft hij z’n stop pas ingezet bij <30km/h
in de AMS stonden wel nette remfoto’s:
het is heel lastig te zien, maar in het bovenste plaatje staat de spoiler m.i. omhoog, bij de slalom 18m ook, dus dat gaat flink hard Om duidelijk boven de lampbogen uit te komen met de spoiler volgens mij in de >120km/h stand staan.
Volgens mij heeft de spoiler ook een hoge remstand, maar die heeft natuurlijk alleen zin als je snelheid hebt. (>120km/h) Het is niet de vleugel die afremt, maar het is de extra druk op de achterwielen, die je kan gebruiken om effectiever te remmen, bovendien voegt het stabiliteit toe.
Remtesten worden gedaan bij 50-100km/h, heel soms een noodstop vanaf 80% V_max. Als je vanaf 70km/h hard remt sta je al stil voor de spoiler in is gezakt, dus hij kan nooit hard gereden hebben voor deze plaat.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Ik mis vooral de meegekleurde armsteunen.
edit:
was dat in Parijs ook al die meebeklede armsteun? is me namelijk niet opgevallen
nog een vraagje:
sinds waneer zit dit laatje onder de buitenste zetels?
het Instructieboekje zegt van niet. Modelwijziging of gezichtsbedrog
of is dat altijd, zonder pack-lounge
bij Lounge heb je een vakje in het midden boven de voetenverlichting en (p82) maar de rest van de beschrijving is vrij summier, geen idee wat er zonder lounge in zit.
met armsteun bedoelde ik vooral die in de deuren (niet leer, maar ook niet in kleur )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:wat plaatjes van een Tsjechische test:
http://www.planete-citroen.com/forum/showpost.php?p=814986&postcount=144
men neme een ietwat stoffige startbaan en een C6 V6HDi…
dan lekker jakkeren!
Als deze test in de ANWB kampioen had gestaan waren er zeker 1000 brieven binnengekomen van mensen die het schandalig vinden dat deze testrijder de gordel niet om heeft.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
buiten de openbare weg (vliegveld !) hoef je formeel je gordel niet om te hebben. aan het formaat van de chauffeur te zien had het misschien ook niet gepast.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Er zijn ook Fransmannen van dat formaat. Hoeft niet per se aan het Tsjechische pils te liggen.
Maarre, leuke plaatjes!
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:wat plaatjes van een Tsjechische test:
http://www.planete-citroen.com/forum/showpost.php?p=814986&postcount=144
Mooie Foto’s
Maar, ik dacht dat de Spoiler omhoog kwam bij een nood-stop:
De spoiler omhoog bij een noodstop? Bij de DS kwam de hele achterkant omhoog. Getuige de film Trafic.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Citroen C6 in US
Arno schreef:PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:wat plaatjes van een Tsjechische test:
http://www.planete-citroen.com/forum/showpost.php?p=814986&postcount=144
Mooie Foto’s
Maar, ik dacht dat de Spoiler omhoog kwam bij een nood-stop:
De spoiler omhoog bij een noodstop? Bij de DS kwam de hele achterkant omhoog. Getuige de film Trafic.
Geen C6 gezien in washington
Misschien kan eviltwin bij zijn pa even navragen hoeveel er eigenlijk ingeschreven zijn in US en waar ze zouden moeten rondrijden.
PS: groot verschil met Houston, weinig pick-up vrachtwagens, heeeel veel CLS 500 en een pak Audi a4/a6/a8 en het gebruikelijke Merc arsenaal (naast toyotas en hondas). Opvallend veel oude BMWs (in goede staat trouwens).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: Citroen C6 in US
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Misschien kan eviltwin bij zijn pa even navragen hoeveel er eigenlijk ingeschreven zijn in US en waar ze zouden moeten rondrijden.
met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeg ik: geen.
http://nhtsa.gov/cars/rules/import/elig010807b.htm
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Wat wel grappig is dat ze een (gris aluminium) C6 V6HDi als duurtest auto in gebruik hebben genomen. Ik weet niet of dat ook in de NL uitgave stond (wij hadden de UK versie) de berijder kwma uit een BMW535d en was al redelijk onder de indruk (afgezien van wat minder vermogen en een te kleine kofferbak -lounge versie - )
Ja, in het huidige nummer staat de C6 als duurtester