3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
remschijven voor
pj_ds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Gepost: 13 januari 2007 06:30 PM
  [ # 31 ]

Re: remschijven voor

jan D super 1971 schreef:

Een vraag ,deed de wagen dit ook niet voordat je de aandrijfassen cq remschijven verving ben benieuwd!!!!!!!!!!

je wil niet weten wat die wagen voor die tijd deed Smile het vervangen was een hele verbetering. heb nog geen tijd gehad het verder te onderzoeken . ik verdenk de fusee’s. ik denk dat dat 2 losse verhalen zijn, het schudden was ook niet direct na de vervanging aanwezig.
groet
peter

ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 13 januari 2007 06:41 PM
  [ # 32 ]

remschijven voor

Ik weet niet of je weleens gelezen heb hoe te controleren van speling op een wiel.Dit is namelijk heel duidelijk uitgelegd.A zorg dat het wiel vrij van de grond komt en probeer het van onder en boven vast te houden de band dus of je speling voelt .Tevens als je de aandrijfas vast houd met een tang of je dan het wiel welke je nu links en rechts vast houd alsnog kan draaien naar rechts of links/Ik weet niet of je hier iets aan heb maar het geeft wel een indencatie over de stand van zaken van de fusee,s

Profiel  
 
pj_ds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Gepost: 13 januari 2007 06:47 PM
  [ # 33 ]

oke bedankt, ik ga het binnenkort zeker eens zo onderzoeken.
ik hou je op de hoogte

ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 16 januari 2007 01:36 AM
  [ # 34 ]

Hallo beste mensen nu we het hier toch hebben over remschijven. Is mijn vraag hoe dik mogen de remschijven zijn als ze voor de APK worden afgekeurd. Ik heb net een begin gemaakt om mijn auto een uitgebreide beurd te geven. Mogelijk is mijn stuur huis stuk maar daar begin ik dan wel een ander topic over als ik zover ben.

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 16 januari 2007 09:39 AM
  [ # 35 ]

Voor zover ik weet heeft de APK geen minimum dikte meer voor de remschijven tegenwoordig, er staat iets algemeens over deugdelijk remmen ofzo, voor een ds is meen ik volgens de specs de minimum dikte 11mm (dus maar 1mm verslijten) maar met 7mm kom je ook gewoon door de keuring (ervaring),maar ik zou hier niet mee blijven rijden ondanks dat het wel mag van de apk.

Is trouwens een behoorlijke klus om de remmen te vervangen….......... Evil or Very Mad

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 16 januari 2007 07:53 PM
  [ # 36 ]

Hallo bram-id19B
IK ben alvast begonnen met de snoek te onderhouden. Ik ga van de week erbij langs en even meeten hoe dik ze nu zijn. Vroeger is bij mijn aca dyana een afkeuring geweest voor te dunne remschijven. Vandaar dat ik het me even afvraag hoe het zat met de snoek.

groeten Patri

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 19 januari 2007 06:11 PM
  [ # 37 ]

remschijven voor

Nou even een klein berichtje .de remschijf van de rechterzijde eropgezet en met de micrometer uitgemeten.Het resultaat is toch goed als je ziet wat voor verschil er is bij het opzetten eerste keer was deze 0.30 2e keer 0.20 en ik kon het zelf bijna niet geloven dat er zoveel verschil in zou zitten toen we hem voor de 3e keer de schijf erop nieuw opzetten.Toen meten deze nog maar 0.12 Door hem dus weer 1/3 slag verder te draaien
Het resultaat was 0.12 !!!!!! Je ziet wat een verschil dit uitmaakt .

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 januari 2007 09:34 PM
  [ # 38 ]

er is niet 1 garage bedrijf ter wereld, die de remschijven met een micrometer controleert bij het opzetten, laat staan ze uberhaupt controleert waneer ze nieuw geplaatst worden.

even een vraag aan de micrometer man, heb je de schijven vast gezet met de aandrijf as eraan gemonteerd? op moment?

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 20 januari 2007 01:02 PM
  [ # 39 ]

Re: remschijven voor

Ik begrijp dat sommige zich aanstoren maar ik ben uit gegaan het zogoed mogelijk te benaderen wat er in de werkplaatsboeken staat aan gegeven .Hier kan ik niet uit opmaken dat de aandrijfas er op moet zitten.Het is voor mij een bewijs dat de slingering terdege is te beinvloede voorwat betrefd de beste optie hoe deze is geplaatst.Hiermee wil ik graag ermeekapen omdat ik dit allemaal een beetje tever vind gaan van wat het beste is .Alleen wil ik hier graag mij ervaring wil uiten meerniet en wat een ander gaat doen vind ik prima,maar ik hoop dat die degene zich niet zal weerhouden om zijn ervaringen ook mede te delen

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 20 januari 2007 04:36 PM
  [ # 40 ]

Re: Rem schijven

Ik wens je veel succes en bedankt voor je bericht .Ik krijg soms het idee dat sommige hun mening er door willen drukkkem en een ander zijn mening niet willen delen.Nogmaals gezegd ik ben een hobbyfreak wat betrefd de DS
En elke ervaring van andere stel ik zeer opprijs maar dat hoef niet keinerend te worden.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 januari 2007 04:52 PM
  [ # 41 ]

Volgens mij is het niet kleinerend bedoeld. De conclusie lijkt me dat je vooral moet meten als je tijd en zin hebt, maar in garages doet men dat blijkbaar niet.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 januari 2007 08:07 PM
  [ # 42 ]

Re: remschijven voor

jan D super 1971 schreef:

Ik begrijp dat sommige zich aanstoren maar ik ben uit gegaan het zogoed mogelijk te benaderen wat er in de werkplaatsboeken staat aan gegeven

Je hebt gewoon gelijk. Natuurlijk is het erg bevredigend om de schijven zo te monteren, dat de slingering minimaal wordt.
Maar als je niet beschikt over een micrometer, ook dan is het goed mogelijk om schijven te monteren en laat je dan niet afschrikken door het werkplaats handboek.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 21 januari 2007 05:31 PM
  [ # 43 ]

remschijven voor

He even een leuk detail ,iemand vertelde dat er voor op het difrenceel een gelestreep zat en op de nieuwe geleverde remschijven ook .Volgens die gene moest men deze op elkaar zetten als het ware.Het leuke is dat deze gele streep zat op het difrenceel van de versnellingsbak en dat vond ik toch grappig,dus uit de fabriek werd waarschijnlijk bij de versnellingsbak en de nieuweschijven al gemeten wat de minst mogelijke uitslag gaf.Dit is maar een detail en niet om over te discuseren .Dit detail vertelde iemand in het magazijn aan mij.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 22 januari 2007 11:01 PM
  [ # 44 ]

remschijven voor

Hallo, ik heb weer eens ondersteuning nodig ;De rechterzijde is goed verlopen en nu we aan de linkerremschijf zijn begonnen krijg ik de handremklauw niet voldoende naar beneden of boven gedrukt.Hierdoor komt de remschijf niet geheel vrij.Aangezien ik uitschoot met een hamer die vol op mijn duim terecht kwam en deze begon tegen te sputteren ben ik maar even gestopt .Mij vraag wie heeft er ervaring om deze vrij de krijgen van de remschijf aan de linkerzijde, de bouten volgens de werkplaastboekno 1   2x zijn reeds verwijderd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2007 11:35 AM
  [ # 45 ]
razor schreef:

even een vraag aan de micrometer man, heb je de schijven vast gezet met de aandrijf as eraan gemonteerd? op moment?

Zonder aandrijfas maar met ringen en net zo vast als ik altijd zou doen. Ik gebruik daar geen momentsleutel voor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook